Wyszczególnione wpisy

Wpisy

wtorek, 12 czerwca 2018

Bento Prep #14


Dzień dobry,

Mam dla Was kolejny Bento Prep. Tym razem posiłki do pudełka były przygotowane na cały dzień, łącznie z kolacją (mimo że ta była jedzona już w domu). To naprawdę duży komfort psychiczny, gdy nie musisz sobie zawracać głowy gotowaniem, szczególnie gdy w pracy masz urwanie głowy. No i gdy liczysz kalorie. 

W pudełkach rządzi kolor, bo jak wiadomo jemy też oczami. Myślę, że teraz w pudełkach Połówka coraz częściej będą się pojawiać lekkie sałatki i chłodniki. W końcu w takie upalne dni sprawdzają się najlepiej.


Co przygotowaliśmy?

Były to posiłki na dwa dni dla Połówka. Każdy dzień to około 2800 kcal.

- śniadanie to sałatka białkowo-tłuszczowa ze schabem
- obiad- sushi bowl z wędzonym łososiem
- kolacja fit leczo z indykiem i ryż jaśminowy

Plan działania

Całość zajęła nam około 1 godzinę i 15 minut. Ten czas to już chyba taki standard w naszym gotowaniu. Połówek miał na głowie leczo i ugotowanie ryżu, ja z kolei sałatkę i wykończenie sushi bowl. W sumie miałam o wiele mniej pracy. Gotowaliśmy w poniedziałek rano. Posiłki były na poniedziałek i wtorek. 

Zawsze zaczynamy od wstawienia węglowodanów. Czemu? Po pierwsze troszkę się gotują, po drugie- jeśli są bazą do innej potrawy, zazwyczaj muszą ostygnąć. Tu ryż został wykorzystany do sushi bowl. Oszukanego, bo z pysznym ryżem jaśminowym. Wstawiłam też jajka do ugotowania. 

Gdy Połówek w rondelku ogarniał leczo, ja wrzuciłam na patelnię grillową plastry schabu. Dość dawno nie używałam tej patelni. Wróciła do łask, bo jest bardzo duża i za jednym razem mogę na niej usmażyć całe mięso. Większa patelnia = większa oszczędność czasu. Mnie pozostało już tylko posiekanie warzyw, łososia i mięsa. No i układanie tego wszystkiego w pudełkach. Przyznam, że był to dość przyjemny bento prep. 


Śniadanie

Tym razem białkowo-tłuszczowe. W pudełku sałatka ze schabem, serem pleśniowym, oliwkami, jajkiem, ogórkiem, rzodkiewką, pomidorem z czarnuszką i sałatą rzymską. Do tego troszkę sosu sriracha na schab plus dressing na oliwie, occie winnym z dodatkiem suszonego oregano. 


Obiad

W pojemnikach sushi bowl z wędzonym łososiem i warzywami.


Kolacja

Na kolację fit leczo z indykiem plus ryż jaśminowy.

15 komentarzy:

  1. Tym razem zawartość wyjątkowo nie dla mnie - jestem zaciekłym wrogiem leczo, oliwek, ryżu, itd :P

    OdpowiedzUsuń
  2. U Ciebie jak zawsze bardzo apetycznie :) Kusząco wyglada to jedzonko i bardzo chętnie dałabym się namówić na zjedzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie, zdrowo, kolorowo <3 ja od kiedy pracuję zdalnie w domu jem... gorzej! nie mam weny do gotowania dla siebie... Lubemu wymyślam co mogę (od zawsze mamy "inne smaki" i gotowaliśmy na "10 garnków") tak teraz... jemu gotuję, a sama mam ochotę tylko na kanapki.. albo makaron z końcówkami z lodówki... :D :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle zdrowo i na pewno smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale pyszności, zjadłabym wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawartość pudełek jak zwykle smaczna i kolorowa.
    U mnie grillowa jest najczęściej używaną patelnią:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze jak patrzę na Twoje mieszanki, to uświadamiam sobie, jak rzadko jem ryż. Ugotuję na jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności, pudełko z wędzonym łososiem wpadło mi w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo apetyczne i dobrze skomponowane posiłki :) Super jest ten Wasz plan działania :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja na obiadek porywam fit leczo, pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne propozycje :) Chciałabym być tak dobrze zorganizowana jeśli chodzi o przygotowanie posiłków ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie i zdrowo :) niesamowicie wyglądają Twoje pudełeczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pysznie i kolorowo! Uwielbiam pudełka przygotowywane przez Was :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super propozycje - mnie ujęła przede wszystkim sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Sushi bowl - co za cudny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń

TOP !-- Galeria 9 -->