Wyszczególnione wpisy

Wpisy

poniedziałek, 21 marca 2016

Make bento, not war! #126


Dzień dobry, 

Bez obaw, nie zapomniałam o cotygodniowych wpisach w cyklu Make bento! Dziś z lekkim opóźnieniem zapraszam Was na podsumowanie posiłków z minionego tygodnia. Na zdjęciu głównym postu możecie zobaczyć zamówione foremki, o których Wam ostatnio wspominałam. Jest jeszcze jedna duża, ale nie miałam okazji z niej korzystać. Po świętach napiszę o nich kilka słów i zrobię zdjęcia z wypełnieniem. Póki co, zakup uważam za bardziej niż udany :)

A co w bento? Jest przede wszystkim mocno warzywnie i kolorowo, czyli tak, jak lubię. Po świętach planuję przez kilka dni publikować przepisy z kuchni japońskiej, zakupcie więc dobrej jakości sos sojowy, bo bez niego się nie obędzie.

PS. Na kolejny wpis z lunchboxami zapraszam wyjątkowo w kolejny wtorek.


PONIEDZIAŁEK

Pierwszy posiłek u Połówka to sałatka z buraczkami i kozim serem, wzbogacona o 100 g polędwiczki wieprzowej z rozmarynem usmażonej na patelni.


W drugim pojemniczku soboro don, czyli ryż z kurczakiem i jajkiem po japońsku. Planuję tydzień z japońskimi przepisami na blogu po świętach wielkanocnych i najprawdopodobniej wtedy podzielę się z Wami recepturą na to danie. 


U mnie pieczona owsianka szarlotkowa plus owoce- mandarynka, kiwi, maliny. Przy okazji to debiut zamówionych niedawno foremek silikonowych do Monbento.

W drugim pojemniczku boczniaki na ostro smażone z cukinią i chili plus ogórki kiszone.


WTOREK

Pierwszy posiłek u Połówka to shirishiri z marchewki i tuńczyka. To proste i szybkie w przygotowaniu danie, które często ląduje w japońskim bento. Dodatkowo pieczona pierś z kurczaka bez skóry z groszkiem i kiełkami rzodkiewki.


Drugi posiłek to nasze ulubione rolki sushi pełne chrupiących warzyw.


U mnie makaron z boczniakami, groszkiem i cukinią. Na drugim pięterku warzywne maki plus sos sojowy.


ŚRODA

Pierwszy posiłek u Połówka to sałatka z sałaty rzymskiej, pieczonej piersi kurczaka, koziego serka, papryki, cebulki, oliwek. W pojemniczku dressing musztardowy.


Drugi posiłek to naleśniki owsiane z konfiturą śliwkową, mandarynką, listkami mięty i pestkami granatu.



U mnie mały i lekki zestaw przekąskowy składający się z sałatki owocowej (mandarynka, kiwi, granat, maliny, nasiona konopi) oraz migdałów.


CZWARTEK

Posiłek białkowo tłuszczowy u Połówka to sałatka z sałaty rzymskiej, pieczonego kurczaka, jajek, cebulki i kiszonych ogórków (plus dressing musztardowy). 


Drugi posiłek to sałatka z komosy, kurczaka i awokado. Dodatkowo posypana kiełkami rzodkiewki.


U mnie w monbento śniadaniowy pudding z chia (z dodatkiem karobu; 2 łyżeczki na porcję) plus owoce- mandarynka, winogrona, kiwi, granat.

Na drugim pięterku soba z brokułem i sezamem.


PIĄTEK


U Połówka spora porcja sushi z warzywnym nadzieniem plus sos sojowy.


Posiłek przedtreningowy to pieczona pierś z kurczaka, pieczone bataty z warzywami, ziołami i serem kozim plus trzy szaszłyki (szynka parmeńska, papryka, pomidor, oliwki).


W moim bento sushi i sos sojowy.


5 komentarzy:

  1. Piękne zestawy :) Muszę kupić komosę ryżową, jeszcze jej nie próbowałam... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na japoński tydzień. Shirishiri brzmi idealnie:) Myślałaś by pisać kaloryczność posiłków?

    OdpowiedzUsuń
  3. pomysł z opisywaniem kaloryczności jest świetny ! Pomyśl o tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, chyba chcecie bym przeszła na jeszcze wyższy poziom pracoholizmu ;) Przemyślę sprawę, skoro są takie głosy.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP