Wyszczególnione wpisy

Wpisy

poniedziałek, 8 lutego 2016

Make bento, not war! #120


To był mocno zabiegany tydzień pełen ekspresowych w przygotowaniu lunchboxów. Królują proste sałatki z tego, co akurat miałam w lodówce. Przygotowanie ich zajmuje maksymalnie 5 minut. Mięso do sałatek piekę wcześniej w większej ilości, dzięki czemu mogę zaoszczędzić na czasie. Jeśli nie chce się Wam codziennie przygotowywać dressingu, możecie zrobić większą porcję i przechowywać ją w lodówce. Prościej już być nie może...Choć jakby nie patrzeć, może. Zawsze można sobie zrobić nocną owsiankę. 



PONIEDZIAŁEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy to sałatka z miksu sałat z dodatkiem jajka gotowanego na twardo, rzodkiewki, pomidora, ogórka, papryki, julienne z marchewki, plasterków topinamburu i plastrów rolady schabowej. W małym pojemniczku dressing: olej z orzechów laskowych, sok z cytryny, oregano, chili w płatach, sól i pieprz. Przy posiłkach białkowo-tłuszczowych pieczenie większej ilości mięsa jest fajnym i wygodnym pomysłem. 


Drugi posiłek u Połówka to stir-fry z kaszy gryczanej i warzyw. Na nakładce dodatkowo pieczona pierś z kurczaka z wędzoną śliwką (krojona jeszcze ciepła, dlatego wygląda, jak wygląda) i koreczki: mozzarella, szynka szwarcwaldzka i pomidorki koktajlowe.


WTOREK

Pierwszy posiłek u Połówka to sałatka (sałata rzymska, pieczona pierś kurczaka, topinambur, pomidory, ogórki, seler naciowy, papryka, czerwona cebulka). Osobno dressing z oliwy, octu balsamicznego, oregano, czosnku, soli i pieprzu. 

W drugiej części pojemnika ryż doprawiony octem ryżowym i posypany czarnuszką, pieczona pierś z kurczaka, ogórki konserwowe i tamagoyaki.  


ŚRODA

Jako śniadanie u Połówka sałatka z sałaty rzymskiej, cebulki czerwonej, pomidorów, ogórków, topinamburu, rzodkiewki, selera naciowego, pieczonego boczku, tamagoyaki i czarnuszki (dressing osobno w małym pojemniczku).



Drugi posiłek to saboro don, czyli ryż z jajkiem i pysznie przyprawionym mięsem z udek kurczaka. Przepisem podzielę się z Wami za jakiś czas.



U mnie na śniadanie pudding z chia na mleku migdałowym, posypany nasionami konopi.



CZWARTEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy u Połówka to sałatka z pieczoną piersią kurczaka, jajkiem, miksem sałat, papryką, ogórkiem, pomidorkami, topinamburem, zatarem i kiełkami groszku cukrowego. Osobno w małym pojemniku sos z oleju z awokado, soku z cytryny i czosnku. 



Drugi posiłek to solidna porcja sałatki z kurczakiem, selerem i awokado posypana kiełkami słonecznika, hummus posypany płatkami ostrej papryki i czarnuszką, warzywa do hummusu (topinambur, papryka, seler naciowy) oraz mandarynka. 


U mnie nocna owsianka (40 g płatków owsianych zalanych 170 ml mleka migdałowego) plus owoce (kiwi, maliny, borówki i klementynka).


PIĄTEK

W lunchboxie prosta sałatka na bazie sałaty rzymskiej z kurczakiem (przyprawionym domową przyprawą do drobiu), papryką, ogórkiem, kiełkami czerwonej kalarepy, cheddarem, listkami oregano (osobno dressing z oleju z awokado, soku z cytryny, soli i pieprzu), hummus posypany zatarem, warzywa do maczania w hummusie (seler, papryka, rzodkiewka, topinambur) oraz śniadaniowe koreczki (salami, papryka, pomidor).  

8 komentarzy:

  1. Świetne kolorowe jedzonko :D
    Ostatnio mam wielką ochotę na hummus :) A u Ciebie tutaj go dość sporo w posiłkach :D
    Mam nasiona Chia, musiałabym zaopatrzyć się z mleko migdałowe i zrobić taki pyszny budyń!

    OdpowiedzUsuń
  2. A będzie przepis na taką japońską marchewkę z jajkiem? Nie pamiętam nazwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninjin Shirishiri :) Jasne, że będzie. W planach mam cały tydzień z japońskimi przepisami, ale to zapewne dopiero pod koniec lutego lub na początku marca.

      Usuń
  3. Wciąż i wciąż podziwiam i chyle czoła! Każde Twoje bento niepowtarzalne.
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zawsze smakowicie!
    Chodzi mi takie pytanie po głowie: Twój Połówek nie je śniadań w domu? Czy te białkowo tłuszczowe pudełka to drugie śniadania?

    Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połówek wychodzi do pracy bardzo wcześnie, więc śniadanie je już w pracy. Posiłki białkowo-tłuszczowe to oczywiście śniadania.

      Usuń
  5. No kochana, Twoje pudełka są fenomenalne. Będą dla mnie zawsze niedoścignionym wzorem. Już wiem co musze zrobić, humus!

    OdpowiedzUsuń

TOP !-- Galeria 9 -->