Wyszczególnione wpisy

Wpisy

czwartek, 27 sierpnia 2015

Ogórki z chili do słoików

Pikantne ogórki, ogórki z chili
Ogórki z chili do słoików
Ogórki w zalewie chili to pyszna przekąska w sam raz dla osób lubiących wyraziste i pikantne smaki. Moja Mama robi je troszkę inaczej, ponieważ dodaje bardzo dużą ilość cukru. Ja metodą prób i błędów wypracowałam swój przepis, mniej słodki i moim zdaniem równie pyszny. Takie ogórki chili świetnie sprawdzają się jako zakąska na spotkaniach z przyjaciółmi.

Wprawdzie sezon na ogórki powolutku się kończy, ale być może niektórzy z Was skorzystają jeszcze z przepisu. Nawet jeśli nie w tym roku, to w kolejnych latach. 

Ogórki cayenne

OGÓRKI Z CHILI 

Składniki (na 8 słoików po 300 ml):
  • 1,5 kg ogórków gruntowych
  • 2,5 szklanki wody
  • 1 i 1/4 szklanki octu 10 %
  • 1 i 1/4 szklanki cukru
  • 1,5 łyżeczki chili w proszku
  • 4 ząbki czosnku
  • 4 łyżki oleju
  • 3 łyżeczki soli
Przygotowanie:

Ogórki dokładnie myjemy, kroimy wzdłuż na cztery części. Umieszczamy je w dużym ganku lub misce. Przygotowujemy zalewę do ogórków: w garnku umieszczamy wodę, ocet, cukier, chili, olej i sól. Zagotowujemy do rozpuszczenia cukru i soli. Ciepłą zalewę wylewamy na ogórki. Dodajemy obrane i posiekane w plasterki ząbki czosnku, mieszamy. Ogórki odstawiamy na 2-3 godziny. 

Przygotowujemy suche, wcześniej umyte i wyparzone słoiki i zakrętki. Zalewę z ogórków odlewamy do garnka. Ogórki układamy dość ciasno w słoikach (pamiętajcie, by do słoików włożyć także czosnek). Zalewę zagotowujemy, zalewamy nią ogórki. Słoiki zakręcamy. Pasteryzujemy do zagotowania wody w garnku. Słoiki wyjmujemy z wody, mocno dokręcamy i stawiamy do góry dnem. Słoiki z ogórkami przykrywami czystym ręczniczkiem kuchennym, pozostawiamy do całkowitego ostygnięcia. Ogórki z chili przenosimy do spiżarki. Podajemy jako przekąskę lub dodatek do kanapek, mięs.

Wypróbuj inne przepisy na przetwory z ogórków:

Najlepsze ogórki konserwowe
Ogórki konserwowe
 Sałatka z ogórków na zimę
Sałatka z ogórków i papryki
 Ogórki małosolne przepis
Ogórki małosolne


Ogórki z chili na zimę

Pikantne ogórki na zimę
Ogórki z chili do słoików

Czas przygotowania: 3 godziny.

16 komentarzy:

  1. kocham wszystko na ostro :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chili fajnie podkręca smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszły genialne :D mąż wcinał z wielkim apetytem ;) Dla siebie zrobiłam ciut mniej pikantne i wyszły w sam raz idealne dla mnie :D Genialny przepis :D Na pewno wypróbuje wszystkie 3 przepiski na ogóraski z twojego bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zarówno przepis na ogórki klasyczne, jak i korniszony z chili.

      Usuń
  4. Zrobiłam 5 słoików. Ale został już tylko 1 bo mąż mi się do nich dorwał :d
    Dziś robię powtórkę, ale zwiększoną ilościowo, hehe ;)
    Są genialne, u mnie tylko trochę bardziej pikantne ;) Dziękuje, że dzielisz się przepisami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też zazwyczaj Połówek opróżnia większość słoików, nim skończy się sezon na ogórki ;) Koniecznie wypróbuj jeszcze mini korniszony z chili. Są pikantne i mega chrupiące.

      Usuń
    2. Te pewnie też wypróbuję, następnym razem ;) Mam nadzieje, że jakiś słoiczek doczeka się u mnie zimy :D

      Usuń
  5. Wczoraj robilam znow cukinie czili. Kolejne wiadro czeka. Ale wlasnie wrocilam z ogrodka i mam kolejne ze 2 kg ogorkow, wiec robie te. A, i zebralam pierwsze dojrzale chili, pepperoncino. Sprobuje ze swiezym w plasterkach, zobaczymy. No i zdjecia sa piekne. Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogórki zrobione, spróbowane i ciekawe czy coś doczeka choćby jesieni, o zimie już nawet nie myślę :) Są rewelacyjne. Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię bardzo podobne, są super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W podobny sposób zrobiłam pyszne ogórki z Harissą. Podstawowym składnikiem tej przyprawy jest właśnie chilli, więc pewnie smak Twoich i moich jest zbliżony.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie pikantne ogórasy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pycha!Uwielbiam takie domowe ogórki, koniecznie na ostro:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne i wyraziste ogóreczki :) Idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie ostre ogóreczki muszą być pyszne! Wypróbuję na przyszły rok!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP