Wyszczególnione wpisy

Wpisy

wtorek, 17 lutego 2015

Naleśniki ryżowe


Naleśniki ryżowe przepis
Naleśniki ryżowe
Na zakończenie karnawału mam dla Was przepis na pyszne naleśniki ryżowe. Nie bez powodu żegnamy karnawał naleśnikami. W końcu dziś obchodzimy Dzień Naleśnika. W Polsce to święto dopiero od kilku lat zyskuje swoich zwolenników, natomiast w tradycji innych krajów europejskich zakorzeniło się już na stałe. Mam nadzieję, że także w naszym kraju Tłusty Wtorek będzie coraz popularniejszy. W końcu naleśnik to jeden ze smaczniejszych deserów.

Naleśniki ryżowe są miłą odmianą od klasycznych naleśników na mące pszennej. Mają troszkę inną strukturę (mimo małej ilość mąki są dość zwarte) i bardzo ciekawy smak. Można je podać na słodko lub z wytrawnymi dodatkami. Świetnie nadają się także do zapiekania.

Zajrzyjcie do Justinki, Gin, Sianko,  Martynosi oraz Mirabelki i zobaczcie, jakie naleśniki przygotowały na zakończenie karnawału. 

Jak zrobić naleśniki ryżowe

NALEŚNIKI RYŻOWE

Składniki (na około 5 sztuk):


  • 100 g mąki ryżowej
  • 250 ml mleka (krowiego lub roślinnego)
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki oleju lub stopionego masła
Do podania: ulubione słodkie (np. konfitura, frużelina, sos owocowy lub czekoladowy, jogurt, bita śmietana, owoce, twaróg) lub wytrawne dodatki (np. szpinak, wędzony łosoś i kremowy serek plus świeże zioła)

Przygotowanie:

Do miski przesiewamy mąkę ryżową. Dodajemy mleko, sól, jajka i olej (lub masło), dokładnie mieszamy przy pomocy trzepaczki lub miksera. Patelnię do naleśników natłuszczamy olejem (przy pomocy silikonowego pędzelka) i nagrzewamy. Chochelką nalewamy porcję ciasta na patelnię i kolistym ruchem rozprowadzamy po jej dnie. Smażymy z obu stron do zrumienienia i odkładamy na talerz. Tak samo postępujemy z resztą ciasta naleśnikowego. Przed nalaniem kolejnej porcji ciasta, należy pamiętać o tym, aby je dokładnie zamieszać (mąka ryżowa szybko opada na dno miski). 

Naleśniki ryżowe podajemy ze słodkimi lub wytrawnymi dodatkami. Ja podałam je z twarogiem wymieszanym z jogurtem i ksylitolem, frużeliną wiśniową oraz świeżymi owocami. Najlepiej smakują jedzone od razu po przygotowaniu.

Uwagi:

- ciasto naleśnikowe możecie wzbogacić o niewielką ilość cukru i ulubiony ekstrakt, np. waniliowy, migdałowy (jeśli mają być jedzone na słodko)
- naleśniki ryżowe fajnie sprawdzają się przy wytrawnych potrawach zapiekanych (np. faszerowane mięsem i warzywami i zapieczone w sosie pomidorowym)
- naleśniki ryżowe najlepiej smakują od razu po przygotowaniu
- za każdym razem przed wylaniem ciasta na patelnię należy je dokładnie wymieszać


Polecam przepis na słodkie placuszki z mąki ryżowej

Placki z mąki ryżowej
Placki na mące ryżowej

Naleśniki ryżowe bezglutenowe


Naleśniki na mące ryżowej
Naleśniki ryżowe


Czas przygotowania: 15 minut.

32 komentarze:

  1. Ciekawe, takich jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować takich ryżowych koniecznie. Pysznie wyglądają. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie zawsze ciekawie i kreatywnie. Muszę trochę popracować z mąką ryżową. Może zacznę właśnie od naleśników ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że też eksperymentujesz z mąkami :D
    I masz taki sam piękny talerzyk ;)

    Pozdrawiam ciepło, Gosia

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podobają i wydają się takie lekkie :)
    Z samej mąki ryżowej nigdy nie robiłam naleśników, ale dodaję ją często w raz z innymi mąkami, muszę koniecznie spróbować zrobić te z Twojego przepisu :)
    O Dniu Naleśnika dowiedziałam się po czasie, a mimo to jadłam na obiad dyniowe pancakes :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z mąką ryżową spotkałam się jak do tej pory tylko w przepisach, ale nie omieszkam kupić jak tylko gdzieś się pojawi ... naleśniki I klasa:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam dzisiaj ze szpinakiem, pomidorami suszonymi i gorgonzolą :) Do ciasta dodałam kurkumę (dodaję, gdzie się da;)) i wyszły piękne żółte naleśniki :) Pyszne! :)
    Iza.

    OdpowiedzUsuń
  8. Od niedawna kupuję mąkę ryżową i również robię naleśniki lub placuszki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kama

    Witam,

    Rozumiem, że nie jest to mąka z ryżu brązowego? myśli Pani, że z taką naleśniki też wyjdą dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tej z brązowego też powinny wyjść bez problemu :)

      Usuń
  10. Anonimowy06 maja, 2015

    Naleśniki przepyszne. Smakują mi bardziej, niż te z mąką pszenną.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam z Twojego przepisu i są naprawdę smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pycha :) właśnie robię i od razu zjadam. U mnie z serem i porzeczkowym dżemem z dekoracją z mięty. Udane śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszne naleśniki. Staram się ostatnio unikać białej mąki pszennej, z tym blogiem na pewno mi się uda, tyle tu pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wlasnie kupilam i jutro biore sie za nalesniki

    OdpowiedzUsuń
  15. A mnie się "łamią" na patelni... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgośka, najwidoczniej smażysz je zbyt długo. Najlepiej smażyć je z jednej strony do ścięcia ciasta (nie muszą się zrumienić, moje zazwyczaj są dość blade), a z drugiej dosłownie kilkanaście sekund.

      Usuń
  16. A mnie się łamią na patelni. Może dlatego że użyłam wody zamiast mleka?

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy jak chcę zrobić 10 naleśników (bo w przepisie jest na 5) to muszę poza sypkimi składnikami dać 2x więcej jajek? tzn, 4?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wszystkie składniki razy dwa. Proszę pamiętać o dokładnym wymieszaniu składników, najlepiej przy pomocy miksera.

      Usuń
    2. Tak, wszystkie składniki razy dwa. Proszę pamiętać o dokładnym wymieszaniu składników, najlepiej przy pomocy miksera.

      Usuń
  18. Pycha, delikatniejsze w smaku, niż pszenne. Ja robiłam z jednego jajka, reszta przepisu bez zmian i też wyszły idealne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszne! To słowa mojego trzylatka :-) uważam, że to fajna alternatywa dla tradycyjnych naleśników, choć co dla mnie zaskakujące - smakują jak by były z kaszą manną ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi wyszly 4 bardzo cienkie, ale fakt ze sa pyszne nigdy nie przepadalam za nalesnikami , tego sprobowalam i sa pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  21. Hejka��jak dodam zamiast mleka jogurtu naturalnego czy nie będą się rozwalily na patelni...robię tak placki z cukini i wychodzą rewelacyjne...��pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogurt nie nadaje się do przygotowania cienkich naleśników. Możesz zrobić za to placuszki z jego dodatkiem.

      Usuń
  22. Wyszły pyszne. Polecam :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak każdy Pani przepis, naleśniki wyszły rewelacyjnie! Zamiast książki kucharskiej z podstawowymi przepisami korzystam z Filozofii Smaku ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, oblałam się rumieńcem :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP