Wyszczególnione wpisy

Wpisy

piątek, 21 lipca 2017

Ziemniaki z kalarepą i koperkiem

Ziemniaki w mundurkach z patelni
Ziemniaki z kalarepą i koperkiem
Dzień dobry,

Dziś pierwszy raz od wielu miesięcy mam dla Was przepis nie autorski, a znaleziony w sieci. Tematem kolejnego naszego wspólnego gotowania była kuchnia skandynawska, o której aż tak wiele nie wiem, musiałam więc poszukać czegoś ciekawego w Internecie. Na Saveur natrafiłam na mega prostą letnią sałatkę z młodych ziemniaków i kalarepy. Od razu wiedziałam, że będzie to coś przepysznego. 

Tak przygotowane warzywa możecie z powodzeniem podać na obiad. Do tego szklanka zsiadłego mleka lub kefiru, jajko sadzone i mamy świetny letni posiłek, który nie wymaga stania godzinami w kuchni. 

Przepis przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Mopsikiem, Mirabelką i Martynosią. Bierze on udział w akcji kulinarnej - Skandynawskie Lato

Młode ziemniaki z patelni

Ziemniaki z kalarepą i koperkiem


Składniki (na 2 porcje):

  • 500 g młodych, małych ziemniaków
  • 1 mała kalarepa plus kilka liści
  • 1/3 pęczka koperku
  • 30 g klarowanego masła lub więcej w razie potrzeby
  • sól i pieprz do smaku

Jak zrobić ziemniaki z kalarepą?


Ziemniaki dokładnie myjemy, gotujemy w skórkach w osolonej wodzie do miękkości, odcedzamy a następnie odparowujemy w garnku. Kalarepę kroimy w kawałki w grube plastry. Liście (bez łodyg) siekamy w mniejsze kawałki. Bez obaw, nie są trujące, wręcz przeciwnie bardzo smaczne i zdrowe. Na patelni rozgrzewamy połowę masła. Wrzucamy kalarepę (bez liści), smażymy przez 5-7 minut. Kalarepa powinna ładnie się zrumienić. Dodajemy resztę masła, liście kalarepy, odparowane ziemniaki, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Podgrzewamy, podrzucając zawartością patelni, aż liście kalarepy zwiędną. Pod koniec dodajemy do ziemniaków koperek i ponownie mieszamy. Sałatkę ziemniaczaną z kalarepą podajemy na ciepło lub w temperaturze pokojowej. Możecie podać ją na obiad i zajadać z zsiadłym mlekiem i jajkiem sadzonym.

Ziemniaki z koperkiem

Kalarepa przepisy

Kalarepa ciekawe przepisy

Kalarepa przepisy
Ziemniaki z kalarepą i koperkiem


Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

30 komentarzy:

  1. Niby banalnie proste ale nieoczywiste i z pewnością smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to pysznie wygląda! Nie ma to jak takie ziemniaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie wyglądają tak przygotowane ziemniaczki z kalarepą :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę spróbować takiej podsmażanej na maśle kalarepki. Ostatnio bardzo zasmakowała mi na surowo w towarzystwie hummusu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam kalarepę z hummusem. Ostatnio dodawaliśmy ją nawet do sushi :)

      Usuń
  5. jeju jeju jeju! :D tutaj oczy same jedzą! :D JAK ZAWSZE cudowne zdjęcia i genialna inspiracja :D <3
    wykorzystam w weekend jesli znajdę troche czasu na pobyt w kuchni!
    buziaki!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowo Dominiko :)

      Usuń
  6. Uwielbiam chrupać kalarepę na surowo :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam kalarepy. Lubię takie proste przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste, ale niebanalne. Takie przepisy lubię. A smażonej kalarepy chętnie spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Młode ziemniaki z koperkiem i jajkiem sadzonym, popijane zsiadłym mlekiem - to moje wspomnienia z wakacji na wsi u ukochanych Dziadków. Danie z dodatkiem kalarepy zapowiada się bardzo ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie! Uwielbiałam letnie obiady u Dziadków :)

      Usuń
  10. Oj ja jestem ziemniaczkowy potworek i czuję że szybko by zniknęły te ziemniorki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Danie świetne i w moich smakach 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie proste dania :) I do tego jeszcze szklanka kefiru

    OdpowiedzUsuń
  13. Młodych ziemniaczków nigdy dość :D W takim wydaniu muszą smakować wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam młode ziemniaczki z koperkiem:)
    Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe danie. Nigdy nie wpadłabym na pomysł takiego połączenia smaków: )

    OdpowiedzUsuń
  16. Super! Typowo letni przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  17. pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Faktycznie proste i na pewno smaczne połączenie ;))
    Dawno już nie jadłam ziemniaków, ale kalarepkę kupuję regularnie i przy najbliższej okazji wypróbuję przepis. Nigdy jeszcze nie jadłam podsmażonej kalarepki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować. Miła odmiana dla jedzonej na surowo kalarepki.

      Usuń
  19. Robiłam kiedyś "leczo" z kalarepki, nikt nie rozpoznał jej w smaku:)))Fajna ta Twoja sałatka-danie:)i talerze super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leczo z kalarepki brzmi super Aguś!

      Usuń
  20. Super!
    Tak, jak lubię.
    Smacznie i zdrowo!
    Na dodatek apetycznie.
    Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszne połączenie, a kalarepkę uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. My uwielbiamy ziemniaki! I zdecydowanie najlepsze są z dodatkiem czegoś co nie przytłumi ich smak (kotlet i kapusta kiszona :P) a właśnie współgra. Tak jak u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie wiem, co zrobić z kalarepą, oprócz zjedzenia jej na surowo i zupy, za którą nie przepadam, więc pewnie skorzystam z przepisu :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo mi się podoba taki pomysł na kalarepę, chętnie bym zjadła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP