wtorek, 6 czerwca 2017

Makaron ze szparagami i mlekiem kokosowym

Makaron ze szparagami

 Dzień dobry,

Makaron ze szparagami i mlekiem kokosowym królował na naszym stole przez cały maj. Jakoś nie było do tej pory okazji, by przygotować go na bloga. Za każdym razem znikał z talerzy w mgnieniu oka. 

Być może część z Was pamięta, ale mam alergię na orzechy. Jakimś cudem niedawno udało mi się wprowadzić do diety mleko kokosowe, co mnie ogromnie cieszy, daje mi bowiem nowe pole do popisu w kuchni. Kombinuję z tym produktem na przeróżne sposoby, robię z nim puree warzywne do obiadu, gotuję zupy, puddingi. Przy okazji powstają nowe przepisy bez dodatku laktozy, co zapewne ucieszy część z Was. 

W tym przepisie dość istotna jest jakość użytego mleka kokosowego i jego gęstość. Odradzam używanie mleczek typu light, są gorsze w smaku, rzadkie i na dodatek niejednokrotnie mają dość paskudny skład.  


Makaron ze szparagami i mlekiem kokosowym


Składniki (na 2 porcje):

  • 1 czerwona cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • pęczek zielonych szparagów (około 500 g - wybierzcie cienkie szparagi)
  • 200 g brązowych pieczarek
  • 1 cytryna
  • 2/3 puszki gęstego mleka kokosowego (około 260 ml)
  • 3-4 łyżeczki drobno posiekanej natki pietruszki
  • sól i świeżo mielony czarny pieprz
  • makaron linguine lub większe muszelki (gnocchi) - 160-200 g w zależności od apetytu

Jak zrobić makaron ze szparagami i mlekiem kokosowym?


W garnku wstawiamy wodę na makaron. Makaron zaczynamy gotować w połowie przygotowywania sosu na patelni. W tym przepisie najlepiej sprawdza się makaron linguine lub większe muszelki, ponieważ fajnie oblepiają się sosem. Cebulkę kroimy w piórka. Czosnek drobno siekamy. Odcinamy zdrewniałe końce od szparagów i wyrzucamy. Do tego przepisu najlepiej wybrać stosunkowo cienkie szparagi. Moje były dość włókniste, obrałam je więc dodatkowo przy pomocy obieraczki. Odcinamy główki od szparagów i odkładamy na bok. Szparagi kroimy w kilkucentymetrowe kawałki. Jeśli szparagi są grubsze, należy je przekroić na pół (w przypadku dość grubych okazów nawet na 4 części). Pieczarki kroimy w plasterki. 

Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę i czosnek, smażymy przez 2 minuty. Dokładamy szparagi wraz z całym główkami, smażymy przez około 3 minuty. Dorzucamy pieczarki, smażymy kolejne 3 minuty. Doprawiamy sokiem z cytryny (około 1 łyżka lub więcej w zależności od preferencji, ja lubię gdy sos ma dość kwaśną nutę), wlewamy wymieszane mleko kokosowe. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Jeśli użyte mleko jest rzadkie, wówczas należy je lekko odparować na patelni. Do sosu dodajemy natkę pietruszki, odcedzony makaron, mieszamy, nakładamy na talerze i podajemy. 




Całkowity czas przygotowania: 20 minut.

14 komentarzy:

  1. Bardzo lubię dania z makaronem, szparagi również bardzo lubię, ale w połączeniu z mlekiem kokosowym jeszcze nie próbowałam :) Trzeba to zmienić i poznać ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na obiadek :)
    Ja jestem akurat na etapie wyszukiwania przepisu na dziś :D
    A szparagi uwielbiam.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj ależ on wygląda, no obłędnie
    proste a już kubki smakowe podrażnia
    kurcze szparagów nie robię, nie wiem jakie kupować
    Raz spróbowałam i dała sobie spokój
    A mleko kokosowe czas wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy obiad :) Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szparagów z mlekiem kokosowym jeszcze nie łączyłyśmy. Może dlatego, że jakoś nie specjalnie szalejemy za szparagami... za mlekiem kokosowym wręcz przeciwnie :P Całe danie wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat jestem wielkim szparagożercą i zawsze ubolewam, że sezon na to warzywo jest tak krótki.

      Usuń
  6. Lubię takie połączenia smakowe :) Z pewnością wypróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne połączenie smakowe i piękne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę wypróbować ten przepis, póki jeszcze jest sezon na szparagi. Nie wpadłabym na to, żeby zrobić z mleczka taki gęsty sos - świetny zamiennik dla śmietany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się sprawdza właśnie jako zamiennik śmietany. Wystarczy dodać sok z cytryny, by zrównoważyć smak mleczka. Przy okazji wychodzi taniej, aniżeli kupowanie roślinnej śmietany (która często nie ma najlepszego składu).

      Usuń
  9. Bardzo lubię szparagi i mleczko kokosowe, więc makaron z takim sosikiem na pewno by mi smakował. Danie wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Malwinko,wyszło przepysznie.Wlasnie zajadam.Dolozylam mrożony groszek,bo kolorystycznie mi pasował.To pyszny przepis,mocno aromatyczny :) Wpisuje na stałe w zeszyt

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP