niedziela, 30 kwietnia 2017

Owsianka z chia

Owsianka z chia

Owsianka z nasionami chia
Owsianka z chia
Dzień dobry, 

Mam dla Was kolejny pomysł na ekspresowe w przygotowaniu, zdrowe i jednocześnie niezwykle smaczne śniadanie. Mowa o owsiance z nasionami chia. Jest pożywna i lekko kremowa. W trakcie gotowania nasiona chia pęcznieją, zagęszczają owsiankę i nadają jej ciekawej konsystencji. 

Owsiankę z chia przygotowałam na mleku orkiszowo-migdałowym (szczerze polecam, bo to jeden ze smaczniejszych roślinnych napojów). Oczywiście możecie użyć zwykłego mleka. To kwestia preferencji. Podałam ją z truskawkami, jagodami goji, nasionami konopi i płatkami migdałów, które uprażyłam na suchej patelni. Od takiej owsianki mogę zaczynać każdy dzień.

Płatki na mleku z chia

Chia na mleku


Owsianka z chia

Śniadanie mistrzów #323
Składniki (na 1 małą porcję):
  • 30 g płatków owsianych (używam płatków owsianych górskich)
  • 3 łyżeczki nasion chia (10 g)
  • 200 ml napoju roślinnego lub mleka
  • słodzidło do smaku (opcjonalnie)
  • do podania: prażone na suchej patelni płatki migdałów, jagody goji, truskawki lub inne ulubione owoce, nasiona konopi 

Jak zrobić owsiankę z chia?


W garnku umieszczamy płatki owsiane, nasiona chia, wlewamy napój roślinny lub mleko. Ja użyłam napoju orkiszowo-migdałowego. Zagotowujemy, po czym gotujemy na małym ogniu przez około 5 minut, aż płatki będą miękkie, a owsianka zgęstnieje. W razie potrzeby dolewamy więcej mleka do garnka. Owsiankę pod koniec można dosłodzić, np. cukrem kokosowym lub erytrolem. Ja ten etap pomijam (mleko orkiszowe jest już słodkawe w smaku). 

Owsiankę z chia przekładamy do miseczki, posypujemy nasionami konopi, jagodami goji, prażonymi płatkami migdałów i owocami. Podajemy.

Nasiona chia na mleku
Owsianka z chia na ciepło
Owsianka z chia na ciepło przepis


Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

9 komentarzy :

  1. Pyszności! :)
    Zapraszam do mnie - www.jedzrosliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodawałam kilka razy chia do owsianki, ale zbyt mało w stosunku do płatków, żeby nasionka były tak zauważalne. Na pewno wypróbuję przepis, bo całość wygląda pysznie i gęsto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owsianka jest gęsta i przyjemnie kremowa - polecam Aniu!

      Usuń
  3. Jak ja uwielbiam oglądać Twoje zdjęcia... i te piękne naczynka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem zachwycona tą ceramiką :)

      Usuń
  4. A przed owsianką woda z cytrynką - wodę mamy z naszego filtra aby nie trzeba było biegać po zdrową wodę do sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia, piękne naczynia... A mnie intryguje ta drewniana podstawka/stolik...

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam owsianki i koniecznie muszę wypróbować tą wersję z nasionami chia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

.

.