środa, 23 listopada 2016

Make bento, not war! #156

Make bento, not war! #156

Lunchbox: Sushi bowl
Dzień dobry, 

Spóźniony, bo spóźniony, ale w końcu jest. Mam dla Was nowy wpis z propozycjami na smaczny i zdrowy lunchbox. Sporo w nim świeżości i nowych potraw, co mam nadzieję Was ucieszy. Większość przepisów z dzisiejszego podsumowania wkrótce pojawi się na blogu. Muszę wszystko sobie sensownie rozplanować, bo lada chwila Filozofia Smaku stanie się mocno świąteczna. Mam w planach kilka fajnych przepisów dla Was. Jeśli macie jakieś specjalne życzenia, co do wpisów świątecznych, to jest to dobry moment i miejsce, aby podzielić się nimi w komentarzach do tego wpisu.

Przypominam, że więcej lunchboxowych inspiracji, w tym moich porad i tricków, znajdziecie na nowym profilu na Instagramie: Makebentonotwar. Zachęcam do obserwowania i komentowania.

PS. Wszystkie Mamy i Tatusiowie proszeni są o zajrzenie na blog w piątek. Zaplanowałam na ten dzień pierwszy wpis z pomysłami na lunchbox dla ucznia. 


PONIEDZIAŁEK

Na pierwszy posiłek pożywna, smaczna i ekspresowa w przygotowaniu sałatka w stylu śródziemnomorskim (do zrobienia w 10 minut). 


W drugiej części pojemnika sushi bowl, czyli zdekonstruowane sushi z łososiem, omletem i duuużąą ilością warzyw. Całość posypana sezamem i posiekaną dymką. Do tego oczywiście sos sojowy. Sushi bowl można zrobić na mnóstwo sposobów. Wkrótce podzielę się z Wami kilkoma moimi przepisami.


WTOREK

Posiłek białkowo-tłuszczowy to szybka w przygotowaniu sałatka z 2 jajek, puszki tuńczyka w oleju słonecznikowym, oliwek, papryki, dymki i czarnuszki. Do tego 50 g domowej roboty majonezu wymieszanego z sosem sriracha.


Kolejny sushi bowl, tym razem jeszcze bardziej kolorowy. Takie potrawy to super opcja dla osób trenujących na siłowni i ogólnie dbających o sylwetkę. Mam wrażenie, że sushi bowl nigdy się nie nudzi. 


ŚRODA

Na śniadanie puszyste placki na mące ryżowej, frużelina wiśniowa i owoce.


W drugiej części sushi z papryką, groszkiem cukrowym, awokado, ogórkiem, rzodkiewką i srirachą. W małym pojemniczku sos sojowy. Tu znajdziecie mój sprawdzony przepis na ryż do sushi --->>> klik



PIĄTEK

Na śniadanie naleśniki owsiane, konfitura z mirabelek oraz kiwi.


Drugi posiłek to sushi. Dużooo sushi. Tym razem z łososiem i warzywami. W różowym pojemniczku sos sojowym. 

7 komentarzy :

  1. Cześć! Ja poproszę o przepis świąteczny, który łatwo można zapakować do pudełka i zabrać w podróż, bo święta wyjazdowe. Miło byłoby też zobaczyć przepisy na dania świąteczne w nowoczesnej odsłonie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam właśnie chęć pokazać kilka tradycyjnych dań w troszkę innej, lżejszej wersji :)

      Usuń
  2. Jak zwykle piękne:) uczta dla oczu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale to wszystko pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za inspirację! Sushi bowl przetestowane i wchodzi na stałe w moje lunchowe menu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Być może się czepiam, ale...śledzę stronę od kilku dobrych miesięcy i zastanawiam się, gdzie się podziało stare dobre zwykłe drugie śniadanie w pudełku śniadaniowym? Bo pomysły są niezłe, ale "lunchy" nie jadam, szczególnie z "boxów", więc nie mam okazji korzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że się czepiasz. Ja również lunchów nie jadam. Ale do pudełka pakuję pierwsze śniadanie, drugie, obiad, a czasem podwieczorek. Słowo lunchbox jest słowem o dość szerokim zakresie i na stałe zadomowiło się w języku polskim. Jeśli do pudełka śniadaniowego zapakuję podwieczorek, a nie śniadanie, to przecież to będzie pudełko podwieczorkowe, a nie śniadaniowe itd. ;) A lunchbox pozostanie lunchboxem ze względu na szeroki zakres tego słowa. Aż dziw bierze, że śledzisz stronę od dobrych kilku miesięcy i nie doczepiłaś/łeś się do tytułowego bento. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.