sobota, 13 sierpnia 2016

Placuszki bez glutenu (ryżowo-kokosowe)

Placuszki bez glutenu (ryżowo-kokosowe)

Placki bez glutenu
Placuszki bez glutenu (ryżowo-kokosowe)
Przy okazji czerwcowych wpisów w cyklu "Make bento, not war!" wspominałam Wam, że moja Mama od kilku miesięcy jest na diecie bezglutenowej. To właśnie z myślą o niej staram się co jakiś czas wymyślać proste przepisy bez glutenu. I o ile jeszcze jakiś rok temu uważałam dietę bezglutenową za bezsensowną przelotną modę, to dziś jestem przekonana o jej zdrowotnych właściwościach. Także Połówek już od ponad pół roku ogranicza produkty z glutenem, co ewidentnie mu służy. Sama jestem świadoma tego, że ze względów zdrowotnych i ja wkrótce będę musiała się pożegnać z pszenicą. Jedynymi produktami glutenowymi w mojej diecie są makaron i kuskus. Jadam je dość rzadko, ale mimo wszystko wiem, że mi nie służą . 

Z myślą o bezglutenowcach wymyśliłam bardzo prosty przepis na placki bez pszenicy. Robi się je ekspresowo i smaży bez problemów. W smaku przypominają rosyjskie syrniki, choć w składzie nie zawierają nawet grama twarogu. Polecam wszystkim miłośnikom placuszków, nie tylko osobom na diecie bezglutenowej.

Placki bez glutenu przepisy

PLACUSZKI BEZ GLUTENU
(RYŻOWO-KOKOSOWE)
Śniadanie Mistrzów #316

Składniki:
  • 220 g gęstego jogurtu greckiego
  • 30 g mąki ryżowej
  • 30 g mąki kokosowej
  • 2 łyżki słodzidła (używam erytrolu)
  • 1 jajko (L)
Placuszki bez glutenu- przygotowanie:

W misce umieszczamy jogurt, jajko i erytrol. Mieszamy. Dodajemy mąkę ryżową i mąkę kokosową. Mieszamy. Jeśli ciasto jest zbyt rzadkie, należy odstawić je na około 15 minut. Mąka kokosowa zgęstnieje i dodatkowo zagęści ciasto.

Na patelni rozgrzewamy olej. Łyżką nakładamy małe porcje ciasta. Smażymy na małym ogniu z obu stron do zrumienienia. Usmażone placuszki odkładamy na papierowy ręcznik. Podajemy z dodatkiem owoców i ulubionej konfitury (lub sosu owocowego). 

Placki bez glutenu
Placuszki bez glutenu (ryżowo-kokosowe)

Całkowity czas przygotowania: 20 minut.

13 komentarzy :

  1. Juz od około 2 tygodni dzień w dzień jadam owsianki ze wzgledu na wyjazd. Juz się nie mogę doczekać kiedy zafunduję sobie choćby takie placuszki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile wychodzi placuszków z takiej ilości składników?

    pozdrawiam
    dzikuska22 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Około 12 małych placuszków.

      Usuń
    2. Zrobiłam :) Matko, jakie to pyszne! :)) Mąka kokosowa to absolutnie moje odkrycie roku! jak ona ładnie pachnie i jaki daje fajny posmak :))) nie wiem czy tak miało być, ale moje placuszki wyszły delikatnie kruche, z fajnym posmakiem kokosa i kwaskowatością jogurtu :) jako słodzidło wykorzystałam zwykły cukier ;) I szczerze mówiąc nie zdążyłam wyciągnąć żadnej konfitury czy owoców, ba! nawet nie zdążyłam dojść do stołu :D Dzięki za super przepis :) Pierwszy, ale na pewno nie ostatni z tej strony :) (zwłaszcza, gdy dotrze moje śniadaniowe pudełko :P )
      serdecznie pozdrawiam :)
      dzikuska22

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że smakowały. Jeśli były kruche, to znaczy, że spędziły zbyt dużo czasu na patelni. Ja smażę je krócej i w środku pozostają wilgotne. Ale to oczywiście kwestia preferencji :)

      Usuń
  3. Czy da się czymś zastąpić ten jogurt? Niestety nie mogę jeść nabiału.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj w takim razie przepis na bezglutenowe placki bananowo-kokosowe. Ewentualnie w tym przepisie możesz użyć jogurtu naturalnego sojowego, jednak trzeba będzie go dodać mniej (jogurty roślinne są o wiele bardziej rzadkie od jogurtów bałkańskich).

      Usuń
  4. A jakieś zastępstwo dla mąki kokosowej? Preferencje smakowe - nie lubię kokosa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Placuszkom nigdy nie powiem "nie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. a czy mozna uzyc jedynie maki ryzowej i na przykład wiórki kokosowe? w jakich proporcjach?dziekuje za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przepisie wiórki się nie sprawdzą. Polecam przepis na placuszki ryżowo-owsiane. Jeśli nie masz mąki owsianej, wystarczy zmielić płatki w młynku do kawy lub rozdrabniaczu.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.