czwartek, 21 lipca 2016

Spaghetti z cukinii

Spaghetti z cukinii

Spaghetti z cukinii jak zrobić
Spaghetti z cukinii
"Spaghetti" z cukinii to danie idealne dla osób na redukcji. W takim wydaniu lubię je chyba najbardziej. Słodko-kwaśne pomidorki koktajlowe zestawione z czerwoną cebulą, suszonymi pomidorami, oliwkami i octem balsamicznym smakują po prostu obłędnie. Całość jest dość szybka w przygotowaniu, przez co danie to dobrze wpisuje się w menu w zabieganym tygodniu. Mnie taki makaron z cukinii smakuje także na zimno, dlatego chętnie pakuję go do swojego lunchboxu.

Makaron z cukinii jak zrobić

Jak zrobić makaron z cukinii?

Makaron z cukinii można zrobić przy pomocy specjalnej maszynki. Szukajcie jej pod nazwą: spiralizer do warzyw, spiralna krajalnica, spiralna tarka. O wiele tańszym wyjściem będzie zakupienie obieraczki do julienne. To koszt kilkunastu złotych. Mam taką obieraczkę już od prawie roku i spisuje się bardzo dobrze. Nie trzymam jej jednak w szufladzie z pozostałymi sztućcami. Jest wykonana z tworzywa sztucznego i łatwo ją złamać (moja pierwsza obieraczka po próbnym testowaniu i włożeniu jej do szuflady skończyła swój żywot). Ostatnią opcją jest ręczne krojenie warzyw, ciężko jednak zrobić to na tyle precyzyjnie. 

Makaron z cukinii przepisy

SPAGHETTI Z CUKINII 

Składniki (na małe 2 porcje lub 1 normalną):
  • 500 g cukinii razem ze skórką
  • 1 duża czerwona cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 3/4 łyżeczki suszonego oregano
  • pół żółtej papryki
  • 150 g pomidorków koktajlowych
  • 5 połówek suszonych pomidorów z oliwy
  • kilka zielonych oliwek
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • sól i pieprz do smaku
  • kilka listków bazylii
Spaghetti z cukinii- przygotowanie:

Odcinamy końce od cukinii i wyrzucamy. Z cukinii robimy makaron przy pomocy maszynki lub obieraczki do julienne. Należy wybrać warzywo o jak najmniejszej ilości pestek. Jeśli jest ich sporo, środka nie wykorzystujemy do potrawy (możecie tę część zużyć do np. gulaszu warzywnego). Cebulę obieramy, siekamy w piórka. Czosnek drobno kroimy. Paprykę kroimy w podłużne paski, pomidorki i oliwki na pół.

Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę i czosnek. Smażymy przez 3-4 minuty. Dodajemy paprykę i roztarte w palcach oregano, smażymy dalej przez około 7-8 minut. Dodajemy pomidorki, smażymy przez 2 minuty. Dokładamy spaghetti z cukinii, oliwki, wlewamy ocet balsamiczny, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Smażymy przez około 2 minuty (w trakcie delikatnienie mieszamy całość przy pomocy szczypiec lub podrzucając zawartością patelni). Spaghetti nakładamy na talerz, posypujemy listkami bazylii i podajemy.

Makaron z cukinii z sosem

Makaron z cukinii przepisy

makaron z cukinii z pomidorami
Spaghetti z cukinii

Lunchbox: Spaghetti z cukinii, plastry kalarepy

Całkowity czas przygotowania: 20 minut.

23 komentarze :

  1. Robiłam danie tego typu, ale zawsze tylko sos przygotowywałam- cukinia w cienkich paseczkach na surowo. Było bardzo smaczne, ale podgrzewanie "makaronu" też koniecznie muszę wypróbować, bo nie wszyscy domownicy przyjęli wersję raw z tym samym optymizmem co ja :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja krótko podgrzewam, aby cukiniowy makaron lekko oklapnął. Nitki robione moją obieraczką są stosunkowo sztywne.

      Usuń
  2. Gdzie mogę kupić maszynkę do robienia takiego makaronu? Jak ona się fachowo nazywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o czytanie wpisów przed zadaniem pytania. Nazwę zarówno maszynki, jak i obieraczki podałam w poście. Maszynkę najłatwiej zakupić przez Internet. Obieraczkę można kupić stacjonarnie w większych marketach. Ja swoją obieraczkę kupiłam rok temu w Tescomie.

      Usuń
    2. Kupiłam kiedyś w Biedronce taką obieraczkę. A makaron z cukinii uwielbiam :) Teraz zajadam z bobem i ogromną ilością natki pietruszki. No i czosnek oczywiście :)

      Usuń
  3. Masz przepiękny stół, ręcznie przerabiany czy gotowy? =]

    Spaghetti zaliczone, już na talerzu posypałam je odrobiną fety - co bardzo wszystkim polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podkład pod talerz to ręcznie robione tło do fotografii.

      Usuń
  4. Jaki makaron wybrać? Masz jakieś ulubione firmy? Wiem, że krzywo się patrzy w internecie na polecanie konkretnej marki, ale tego jest tyle, że naprawdęnie wiem, co jest ok. Życia mi nie starczy na próbowanie każdego makaronu dostępnego w Polsce a chciałabym żeby było zdrowo i fit

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca rozumiem Twoje zapytanie. Pytasz ogólnie o makaron, czy odnosisz się do powyższego przepisu?

      Usuń
  5. Ogólnie o makaron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuję makarony różnych marek. Spaghetti najchętniej z Primo Gusto, drobne makarony z Lubelli. Lubię makarony Tesco Finest. Smaczne są też te tańsze makarony z Tesco (bucatini, linguine, razowe spaghetti- niestety nie wiem, jak nazywa się ta linia produktów). Chętnie kupuję makarony z różnych akcji tematycznych w Lidlu (obowiązkowo w azjatyckiej soba oraz makaron ryżowy). Resztę azjatyckich makaronów zamawiam najczęściej przez Internet.

      Usuń
    2. Pozwolę sobie odnieść się do Twojego wcześniejszego komentarza, bo zapewne celujesz w makarony razowe, jak zdecydowana większość osób dbających o sylwetkę. Ja wychodzę z założenia, że pszenica, to pszenica. Czy ten makaron będzie zwykły pszenny, czy razowy, to nie ma większego znaczenia. Tu i tu jest pszenica, a ta jest modyfikowana genetycznie i ze zdrowiem nie ma nic wspólnego. Jeśli ma być zdrowiej i fit, to celowałabym w makaron ryżowy, gryczany, żytni (smaczny żytni makaron ma Symbio, ale widziałam, że ostatnio jego cena poszybowała mocno w górę).

      Usuń
    3. Ja biore co mi wpadnie w ręce - czaniecki, lubellw, goliard. Jak jestem na zakupach w dużym markecie, to kupuje, co mają. Trudno powiedziec, co mi najbardziej spasowało. Grunt, żeby nie ten zwykły, tylko z pszenicy durum, pełnoziarnisty, razowy albo z błonnikiem

      Usuń
    4. Wydaje mi się, że zdecydowana większość jest z pszenicy durum. Chyba jedynie te najtańsze nie są. Pierwszy raz spotykam się z makaronem z błonnikiem. Aż musiałam sobie wyguglować, by sprawdzić, która firma taki robi. Skoro istnieje produkt, to musi być na niego zapotrzebowanie. Choć ja w roli potencjalnego klienta widzę raczej zatroskane żony, których mężowie dostają gęsiej skórki, gdy słyszą o warzywach lub razowym pieczywie ;)

      Usuń
    5. też już trochę próbowałam ale wstyd przyznać - wszystkie jajeczne zwykłe. za pełnoziarnistymi się nawet nie rozglądałam i nie wiem jakie firmy w ogóle taki makaron mają

      Usuń
    6. teraz to już prawie wszystkie :) sprobuj tych, co Ci mówiłam, a jak nie będziesz przekonana, to szukaj dalej albo sama zrób makaron ;)

      Usuń
    7. Moja babcia robiła taki makaron do rosołu, ale żeby zrobić jakiś pełnoziarnisty i jeszcze spaghetti to już chyba jednak trzeba mieć do tego maszynę ;). Dzięki za rady!

      Usuń
    8. Tak, tu już potrzebna maszynka do makaronu. Ja swoją kupiłam w Lidlu w ubiegłym roku i wstyd się przyznać, ale jeszcze nie miałam okazji z niej korzystać. Muszę to koniecznie nadrobić :)

      Usuń
    9. ewentualnie możesz poszukać jeszcze ciekawszych makaronów, na przykład z dużą ilością błonnika

      Usuń
  6. Jako totalny makaroniarz na redukcji mówię 3 razy tak! :D I bardzo fajny sposób podania, z pewnością wypróbuję, bo moje sosy już trochę mi się znudziły. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy to danie można zjeść dnia następnego w pracy czy nie będzie dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka razy pakowałam je do lunchboxu (co zresztą widać na ostatnim zdjęciu we wpisie) i dla mnie jest jak najbardziej ok kolejnego dnia.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.