sobota, 16 lipca 2016

Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)

Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)


Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)
Po dłuższej przerwie wracam do Was z nowym przepisem w cyklu Śniadanie Mistrzów. Przygotowałam bardzo smaczne placuszki na bazie otrębów. Są bezglutenowe, dietetyczne i ekspresowe w wykonaniu. Ze względu na ich ostatnią cechę, dość często lądują w lunchboxie Połówka. Inspiracją do stworzenia tego przepisu był wpis Kasi z blogu OkołoKuchennie. Koniecznie przygotujcie sobie takie placki z otrębów i zabierzcie ze sobą do szkoły lub pracy. 



PLACUSZKI Z OTRĘBÓW 
(BEZ GLUTENU)
Śniadanie Mistrzów #314

Składniki (na 3-4 sztuki):
  • 50 g otrębów gryczanych (niezmielonych)
  • 1 jajko (L)
  • około 30 g jogurtu naturalnego
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 łyżeczka suszonej cebuli, pokruszonej
  • 1 łyżeczka przyprawy suszone pomidory z oregano i chili (lub innej podobnej)*
Przygotowanie:

W misce umieszczamy otręby, dodajemy jajko, jogurt naturalny, sól i pieprz do smaku oraz pozostałe przyprawy. Całość mieszamy łyżką do połączenia. W razie potrzeby dodajemy troszkę więcej jogurtu. Ciasto powinno mieć konsystencję kwaśnej śmietany. 

Na patelni rozgrzewamy olej. Łyżką kładziemy porcje ciasta. Smażymy z obu stron do ładnego zrumienienia i odkładamy na papierowy ręcznik. Placki z otrębów podajemy z ulubionymi dodatkami, np. sosem czosnkowym, sosem remoulade, jajkami (na twardo, w koszulkach itp.) i warzywami.


Uwagi:

- placuszki z otrębów możecie doprawić dowolną kombinacją przypraw, np. zieloną lub czerwoną czubricą, tymiankiem, oregano itp., dodać do ciasta podsmażoną cebulkę, posiekane suszone pomidory z oliwy i co tylko zapragniecie.


Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)

Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

6 komentarzy :

  1. mniam !! wlasnie ostatnio z facetem przerzucamy sie na zdrowy tryb zycia i szukam jakis ciekawych przepisów :d

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie się prezentują :) Myślisz Malwinno, że można by zrobić je w wersji na słodko i wyszłbyby równie dobrze (np. otręby, jogurt, jajko, jakieś słodzidło + odrobina bakalii)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz smak gryki na słodko, to jasne. To dość uniwersalny przepis.

      Usuń
  3. Otrębuuuszki! Aż sobie zrobię jutro na śniadanie jakieś z owocami.
    No i zaszczyt w tyłek kopnął, żeś się w bloga zagłębiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A można inne otreby ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, ale przy otrębach w formie zmielonej, trzeba będzie dać więcej jogurtu.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.