sobota, 16 lipca 2016

Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)


Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)
Po dłuższej przerwie wracam do Was z nowym przepisem w cyklu Śniadanie Mistrzów. Przygotowałam bardzo smaczne placuszki na bazie otrębów. Są bezglutenowe, dietetyczne i ekspresowe w wykonaniu. Ze względu na ich ostatnią cechę, dość często lądują w lunchboxie Połówka. Inspiracją do stworzenia tego przepisu był wpis Kasi z blogu OkołoKuchennie. Koniecznie przygotujcie sobie takie placki z otrębów i zabierzcie ze sobą do szkoły lub pracy. 



PLACUSZKI Z OTRĘBÓW 
(BEZ GLUTENU)
Śniadanie Mistrzów #314

Składniki (na 3-4 sztuki):
  • 50 g otrębów gryczanych (niezmielonych)
  • 1 jajko (L)
  • około 30 g jogurtu naturalnego
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 łyżeczka suszonej cebuli, pokruszonej
  • 1 łyżeczka przyprawy suszone pomidory z oregano i chili (lub innej podobnej)*
Przygotowanie:

W misce umieszczamy otręby, dodajemy jajko, jogurt naturalny, sól i pieprz do smaku oraz pozostałe przyprawy. Całość mieszamy łyżką do połączenia. W razie potrzeby dodajemy troszkę więcej jogurtu. Ciasto powinno mieć konsystencję kwaśnej śmietany. 

Na patelni rozgrzewamy olej. Łyżką kładziemy porcje ciasta. Smażymy z obu stron do ładnego zrumienienia i odkładamy na papierowy ręcznik. Placki z otrębów podajemy z ulubionymi dodatkami, np. sosem czosnkowym, sosem remoulade, jajkami (na twardo, w koszulkach itp.) i warzywami.


Uwagi:

- placuszki z otrębów możecie doprawić dowolną kombinacją przypraw, np. zieloną lub czerwoną czubricą, tymiankiem, oregano itp., dodać do ciasta podsmażoną cebulkę, posiekane suszone pomidory z oliwy i co tylko zapragniecie.


Fit placuszki z otrębami (bezglutenowe)

Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

6 komentarzy:

  1. mniam !! wlasnie ostatnio z facetem przerzucamy sie na zdrowy tryb zycia i szukam jakis ciekawych przepisów :d

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie się prezentują :) Myślisz Malwinno, że można by zrobić je w wersji na słodko i wyszłbyby równie dobrze (np. otręby, jogurt, jajko, jakieś słodzidło + odrobina bakalii)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz smak gryki na słodko, to jasne. To dość uniwersalny przepis.

      Usuń
  3. Otrębuuuszki! Aż sobie zrobię jutro na śniadanie jakieś z owocami.
    No i zaszczyt w tyłek kopnął, żeś się w bloga zagłębiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A można inne otreby ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, ale przy otrębach w formie zmielonej, trzeba będzie dać więcej jogurtu.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP