poniedziałek, 20 czerwca 2016

Make bento, not war! #139

Make bento, not war! #139

Lunchbox

Dzień dobry, 

Standardowo mam dla Was pokaźną porcję inspiracji i przepisów na posiłki do szkoły lub pracy. Końcówka tygodnia jest troszkę dziurawa, ponieważ gdzieś zawieruszyła mi się karta do aparatu. Mam nadzieję, że uda mi się ją szybko odnaleźć, bo mam na niej sporo niezgranych zdjęć. 

Niedawno, w trakcie porządków w szafce, znalazłam butelkę z IKEA. Kupiłam ją bodajże jesienią i zupełnie o niej zapomniałam. Jest dość poręczna, wygodna w myciu, pewnie leży w dłoni. Szkoda tylko, że nie jest dostępna w różnych rozmiarach, bo dla Połówka jest  zdecydowanie zbyt mała (ma jedynie 0,6 litra pojemności). Otwór jest stosunkowo szeroki, można więc transportować w niej lemoniady lub wody smakowe (kawałki owoców bez problemu wyciągniemy w trakcie mycia). Butelka nie zawiera BPA. Jeśli szukacie niedrogiej butelki na lato, to polecam.

A teraz zapraszam Was do przejrzenia zestawienia z ostatniego tygodnia. Jeśli wrzucacie zdjęcia swoich lunchboxów na Instagram, to koniecznie oznaczcie je hasztagiem #makebentonotwar


PONIEDZIAŁEK

Przed weekendem dostałam 5 litrów wiejskiego mleka, które w całości przerobiłam na twaróg. Część domowego twarogu wylądowała w pojemniku Połówka (wymieszana z jogurtem, posiekaną dymką, rzodkiewką, czarnuszką i przyprawiona solą oraz pieprzem). Do tego warzywa: pomidor z zaatarem, ogórek, rzodkiewka. 


Na drugi posiłek duża porcja naleśników na serwatce oraz konfitura śliwkowa. Do tego kawałki mango, migdały i listki mięty. 


U mnie makaron muszelki z pesto szparagowym. Uzależniłam się od tego smaku. 

Na drugim pięterku szparagi smażone z pieczarkami i sezamem plus kilka kawałków pomidora. 


WTOREK

Pierwszy posiłek u Połówka to sałatka z indyka w ziołach prowansalskich, koziego sera, pomidora z zaatarem, ogórka, pieczonych batatów i fasolki szparagowej. Do tego oliwa z oregano.


W drugiej części pojemnika kofty wołowe pieczone z warzywami


U mnie prosta sałatka z makaronu muszelki, szparagów, fasolki, pomidorów suszonych i malinowych, ogórka, oregano, odrobiny czosnku i oliwy. 


ŚRODA

Śniadanie u Połówka to placuszki owsiano-ryżowe plus konfitura śliwkowa i mango. 


Na drugim pięterku smażona pierś z indyka z ziołami prowansalskimi oraz sałatka z pomidorów, ciecierzycy i fety.


U mnie w bento foul mudammas plus kilka truskawek.

Na drugim pięterku sałatka z ciecierzycy i awokado.


CZWARTEK

U Połówka sałatka z indyka, jajka, ogórka, pomidora, rzodkiewki, cebulki dymki, papryki. W małym pojemniczku sos z tymiankiem.


Na drugi posiłek bezglutenowe placuszki twarogowe (tym razem z mąką jaglaną, bo ryżowa wyszła) plus truskawki.


Dodatkowo porcja lemoniady truskawkowej.


PIĄTEK

Pierwszy posiłek u Połówka to pieczona owsianka z borówkami i malinami. Zostało mi jeszcze troszkę owoców w zamrażarce i na szybko staram się je zużyć. 


4 komentarze :

  1. Pięknie to wszystko wygląda. I pewnie wspaniale także smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będzie może przepis na pieczony naleśnik z truskawkami ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Twoje bento propozycje:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.