sobota, 4 czerwca 2016

Ciasto kokosowe z truskawkami (bez glutenu)

Ciasto kokosowe z truskawkami (bez glutenu)

Ciasto z truskawkami bez glutenu
Ciasto kokosowe z truskawkami (bez glutenu)
Wyjątkowo zamiast mistrzowskiego śniadania, mam dla Was przepis na słodki wypiek, w sam raz na weekend. To kokosowe ciasto z dodatkiem truskawek. Proste w przygotowaniu i smaczne. Jeśli użyjecie do tego przepisu zamiennika cukru w postaci ksylitolu lub erytrolu, to otrzymacie zdrowe fit ciasto, które możecie zjeść w większej ilość bez wyrzutów sumienia. Ja zaraz biegnę na ryneczek po owoce i zabieram się za pieczenie.


 Ciasto z owocami bez glutenu


CIASTO KOKOSOWE Z TRUSKAWKAMI 
(BEZ GLUTENU)

Składniki (tortownica 20 cm):
  • 5 jajek (L)
  • 5 łyżek cukru lub zamiennika (erytrolu, ksylitolu)
  • 50 g mąki kokosowej
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
  • truskawki (lub inne owoce)
  • wiórki kokosowe do posypania wierzchu
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni (bez termoobiegu). Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę. Kolejno dodajemy stopniowo cukier lub zamiennik, cały czas miksując. Zmniejszamy obroty miksera na najmniejsze, dodajemy po 1 żółtku, miksując za każdym razem tylko do połączenia. Przesiewamy mąkę kokosową z proszkiem do pieczenia (mąkę należy dokładnie odważyć na wadze). Mieszamy delikatnie łyżką do połączenia.  

Tortownicę o średnicy 20 centymetrów wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto przekładamy do formy, na górze układamy połówki truskawek i posypujemy wierzch wiórkami kokosowymi. Pieczemy w temp. 180 stopni przez około 30-35 minut (do suchego patyczka). Ciasto studzimy na kratce, następnie wyjmujemy w tortownicy i dzielimy na porcje.

Ciasto bezglutenowe przepis

 Ciasto z truskawkami przepis

 Ciasto bezglutenowe z truskawkami
Ciasto kokosowe z truskawkami (bez glutenu)


Całkowity czas przygotowania: 45 minut.

16 komentarzy :

  1. wygląda przepysznie :) moje smaki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to ciasto jest suche czy wilgotne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wilgotne, ale nie jakoś bardzo. Biszkopt na mące kokosowej nie jest suchy tak jak w przypadku biszkoptu na mące pszennej. Dodatkowo dodatek truskawek wpływa na zwiększenie wilgotności wypieku.

      Usuń
  3. Wygląda obłędnie <3 Ja czekam z utęsknieniem kiedy to u mnie pojawią się truskawki by upichcić takie ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie! :) Nie ma jak truskawki... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie planowałam wczoraj ciasta, ale rozgrzany piekarnik i mała ilość składników sprawiła, ze raz dwa zrobiłam co potrzeba i ciasto wylądowało w piekarniku. mąki miałam 40g, ale dodałam 10g wiórek kokosowych co sprawiło, że kokos był jeszcze bardziej wyczuwalny. nieskomplikowane, wilgotne, dietetyczne i pyszne! następnym razem jednak dodam jeszcze więcej truskawek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już 2 razy robiłam Twoje czekoladowe na mące kokosowej i jest boskie :-) to też wypróbuję. Ta Mąka jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy moze byc mąka jaglana zamiast kokosowej?? nie mam kokosowej a chce zużyc jaglaną. czy wyjdzie podobnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jaglaną należy zmienić proporcje (na 1 jajko około 15 g mąki), dodatkowo ciasto wyjdzie dość suche.

      Usuń
  8. Czy można jako słodzidła użyć miodu, i jaka wtedy powinna to być ilość? I czy można zamiast proszku użyć sody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soda się tu nie sprawdzi, bo nie mamy w przepisie niczego kwaśnego (sodę dodajemy, np. gdy w cieście jest maślanka, jogurt). Co do miodu, to dodałabym 2 czubate łyżki. Miód należy utrzeć na puszystą masę z żółtkami i dopiero wtedy dodać do białek i wymieszać delikatnie łyżką.

      Usuń
  9. Dodatkowo, mąka kokosowa nie zawira prawie węglowodanów :)

    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dokładnie :) Szkoda tylko, że na żadnej mące kokosowej nie znalazłam tabeli z podaną zawartością białek, węglowodanów i tłuszczy. Dane na różnych kalkulatorach kalorii mocno się różnią.

      Usuń
    2. Jeżeli nadal to panią interesuje to na mojej jest taka tabelka Nutrition

      Typical Values Typical Values Per 100g
      Energy 352kcal
      - 1468kj
      Fat 12g
      of which Saturates 11g
      Carbohydrate 58g
      of which Sugars 8.6g
      Fibre 42g
      Protein 18g
      Salt 0.1g

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.