poniedziałek, 23 maja 2016

Make bento, not war! #135

Make bento, not war! #135

Lunchbox: naleśniki z konfiturą

Dzień dobry, 

Standardowo zaczynamy nowy tydzień od przeglądu bento. Tym razem króluje sushi, które robię ostatnio co drugi dzień. Najbardziej smakuje mi w wiosennej wersji z dodatkiem zielonych szparagów. Szkoda, że sezon na to warzywo jest tak krótki. A może to i lepiej? Zapewne, gdybym mogła cieszyć się ich smakiem każdego dnia, dość szybko by mi się przejadły. A tak, czekam cały rok na upragniony maj.

A maj to nie tylko szparagi, ale i uwodzący nasze nosy zapach bzu i konwalii. Chyba nie ma drugiego tak pięknego miesiąca.


PONIEDZIAŁEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy u Połówka to sałatka z pieczoną wołowiną, ogórkiem, pomidorem, oliwkami, jajkiem, rzodkiewką i sałatą. W małym pojemniczku dressing z oregano.


Pierwsze podejście do mąki kasztanowej. Zaczęłam od dość prostych placuszków na jogurcie naturalnym. Dodatkowo frużelina wiśniowa


U mnie hummus szparagowy posypany zatarem, warzywa: rzodkiewki, ogórek, seler, papryka. 

Na drugim pięterku pieczona owsianka z malinami oraz borówki.


WTOREK

Pierwszy posiłek u Połówka to sernikowa owsianka z jagodami


Na drugim pięterku sushi z czerwoną kapustą. Plus oczywiście sos sojowy.


U mnie sushi z czerwoną kapustą plus brązowe pieczarki z sezamem. 

Na drugim pięterku mini burgery z bobu plus domowy ajvar do nich. Dodatkowo zielone oliwki oraz kinpira z cukinii. 


ŚRODA

Pierwszy posiłek u Połówka to kotlety z indyka z marchewką (pieczone w piekarniku) plus warzywa: główki szparagów z parowaru, ogórek, papryka, marchewka.


Na drugim pięterku sushi ze szparagami.


U mnie również sushi ze szparagami (z podwójną porcją szparagów).

Na drugim poziomie sałatka z soczewicy i suszonych pomidorów plus główki szparagów z parowaru.


CZWARTEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy u Połówka to kofty z indyka z cukinią oraz porcja sałatki greckiej.


W drugiej części pojemnika naleśniki na serwatce plus frużelina wiśniowa. Robiłam twaróg z 4,5 l wiejskiego mleka i została mi spora porcja serwatki. Część wykorzystałam do koktajlu, a resztę dodałam do ciasta naleśnikowego.


2 komentarze :

  1. Anonimowy24 maja, 2016

    Czy będzie w niedługim czasie przepis na burgery z bobu?
    Od dłuższego czasu śledzę Pani bloga - dziękuję za pudełkowe inspiracje!
    Świetne dania Pani tworzy! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.