poniedziałek, 9 maja 2016

Make bento, not war! # 133

Make bento, not war! # 133

Lunchbox do pracy
Dzień dobry, 

Przez weekend udało mi się zrobić porządek w kategorii Śniadanie Mistrzów. Aby ułatwić Wam wyszukiwanie, podzieliłam ją na kilka bardziej szczegółowych podkategorii. Mam nadzieję, że takie rozwiązanie będzie dla Was przydatne. Z myślą o alergikach zebrałam także w jednym miejscu przepisy na śniadania bez glutenu. Następnym razem zajmę się w końcu kategorią Sałatki i przystawki.

A co w bento? Przede wszystkim jest kolorowo (lubię to!), zdrowo i niezwykle smacznie. Swój debiut ma miska na zupy i owsianki (ostatnie zdjęcie) z Monbento. Więcej o niej napiszę Wam już wkrótce, wracam bowiem z cyklem recenzji pojemników.


PONIEDZIAŁEK

W pojemniku u Połówka placuszki twarogowe bez glutenu (zabrakło mi mąki ryżowej, więc użyłam mąki jaglanej). Do masy serowej dodałam także 2 łyżki drobnych rodzynek. Dodatkowo świeże owoce (maliny, jeżyny, borówki, truskawki) i listki mięty.


Na drugim pięterku smażony schab z ziołami prowansalskimi, marchewka po turecku i warzywa (pomidorki, fasolka, brokuł i szparagi z parowaru). 


ŚRODA

Posiłek białkowo-tłuszczowy to sałatka z sałaty rzymskiej, kurczaka w ziołach prowansalskich, pomidora, sera Lazur, rzodkiewki, ogórka, marynowanych pieczarek i oliwek. W małym pojemniczku dressing z oregano i odrobiną czosnku.


Na drugim pięterku pieczona owsianka z malinami (wykorzystałam resztę malin z zamrażarki).


CZWARTEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy to proste szaszłyki z papryką i cukinią oraz sos tzatziki.


Na drugim pięterku placuszki kokosowe z owocami (borówka, malina, jeżyna) oraz frużeliną wiśniową.


U mnie w bento spaghetti z pesto szparagowym. Prze-pysz-ne! W maju dość często będzie lądować w moim pudełku.

Na drugim pięterku pieczone młode warzywa z tymiankiem i płatkami tureckiej papryki oraz prosta surówka z młodej kapusty, pora i marchewki.


PIĄTEK

U Połówka placuszki gryczane z truskawkami i spora porcja owoców (truskawki, borówki, maliny, kiwi). 



 

U mnie debiut nowej miski na owsiankę. Zamiast klasycznej nocnej owsianki, płatki komosy na mleku. To było moje pierwsze podejście do płatków quinoa i specjalnie mnie nie zachwyciło. O wiele bardziej smakują mi zwykłe płatki owsiane i płatki ryżowe. 

9 komentarzy :

  1. Amarantus to nie quinoa czyli komosa ryżowa. Bo chyba o to chodzi? Lubię komosę, bo ma smak pasujący do wszystkiego. Plusik gigant za blog ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o płatki komosy, nie wiem skąd mi się rano ten amarantus przyplątał ;) Nasiona komosy bardzo lubię, ale płatki średnio mi podeszły. Może na ciepło będą smaczniejsze?

      Usuń
  2. Piszę to kolejny raz, ale chętnie bym takie bento przygarnęła! Narobiłaś mi ochoty na marynowane pieczarki, a przepis ze szparagowym pesto muszę koniecznie wypróbować - będzie to moje drugie podejście do szparagów (pierwsze było nieudane - gorzkie :/) i mam nadzieję, że udane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się trafić na odpowiednie szparagi :)

      Usuń
  3. Czerpię z Twoich bento-postów wiele inspiracji:)niejdno wypróbowałam i jeszcze niejedno przygotuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć Malwina! Pisałaś kiedyś też o stworzeniu działu z przepisami Fit. Czy dalej to gdzieś w planach jest? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Leai, jasne, że będzie. Kategoria fit wpisana jest w mój blogowy kajet i zapewne niedługo pojawi się na blogu. Mile widziane propozycje nazwy dla takiej kategorii :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.