poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Make bento, not war! # 131

Make bento, not war! # 131


Dzień dobry :)

Wiosna moi mili, wiosna! W mojej lodówce wylądowało dziś kilka pęczków zielonych szparagów. Już nie mogę się doczekać, kiedy będę mogła poszaleć z nimi w kuchni. Mam już kilka pomysłów na bento z dodatkiem tego pysznego warzywa. Na pewno będzie to kilka azjatyckich przepisów, ale i nie tylko.


Moja kolekcja lunchboxów poszerzyła się o kolejne Monbento z nowej, limitowanej kolekcji. Wiem, wiem, jeszcze tydzień temu pisałam, że stopuję na jakiś czas z kupowaniem pojemników. Nie było jednak mowy o prezentach, a to cudowne bento dostałam właśnie w prezencie. W ubiegłym tygodniu otrzymałam bardzo miły mail od firmy Monbento, której spodobały się moje fotografie lunchboxów. Postanowili podarować mi jedno ze swoich pudełeczek, a mój wybór padł właśnie na nowe pudełko z limitowanej kolekcji. Dziękuję za ten przemiły gest :) Paczka z Francji do Polski dotarła do mnie w mniej niż dobę.


A co w bento? Jest jak zawsze kolorowo, pysznie i estetycznie. A z tygodnia na tydzień kolorów w pojemnikach będzie przybywać.  


PONIEDZIAŁEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy to frittata z pieczarkami i chili. Dodatkowo seler naciowy do pochrupania. 


Na drugim pięterku placuszki twarogowe bez glutenu. Dodatkowo frużelina wiśniowa i maliny.


U mnie sałatka z kuskusu i ciecierzycy. W małym pojemniczku rzodkiewki.


WTOREK

Pierwszy posiłek to sałatka z kurczaka, roszponki i sera pleśniowego. Pamiętajcie o tym, by tego typu sałatki polewać dressingiem tuż przed jedzeniem.


Drugi posiłek to naleśniki jaglane z resztą frużeliny i malinami.


W moim pudełku sałatka z bulguru i bobu.  

Na drugim pięterku niezawodna soba z brokułem.


ŚRODA

Posiłek białkowo-tłuszczowy u Połówka to sałatka ze szpinaku, długo pieczonej wieprzowiny, pomidora, awokado, ogórków, rzodkiewki, pestek granatu, sera bursztyn, cebulki czerwonej. W małym pojemniczku dressing z oleju rzepakowego tłoczonego na zimno, octu winnego, oregano, odrobiny czosnku i suszonych pomidorów. 


Na drugim pięterku naleśniki ryżowe, kiwi i konfitura z nektarynek.


CZWARTEK

Pierwszy posiłek u Połówka to placuszki kokosowe (na mące kokosowej), kiwi, pestki granatu i reszta konfitury z nektarynek. 


Pożywny obiad w postaci tonkatsu, ryżu z groszkiem oraz kinpiry z marchewki


U mnie na śniadanie jogurt z jeżynami, owoce (truskawki, borówka, maliny) i nasiona konopi. 


PIĄTEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy to sałatka z szarpaną wieprzowiną, jajkiem, pomidorem, rzodkiewką, ogórkiem, cebulką, granatem, serem danish blue i miksem sałat (mieszanka florencka). W małym pojemniczku dressing z oliwy, soku z cytryny, oregano i odrobiny czosnku. 


W drugiej części pojemnika kasza jęczmienna z warzywami i ogórki kiszone. 

2 komentarze :

  1. Nieustannie zachwycają mnie Twoje lunchboxy - zdrowo i kolorowo :) Przygarnęłabym!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.