poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Make bento, not war! #130

Make bento, not war! #130


Dzień dobry, 

W lokalnych warzywniakach coraz więcej smakowitych warzyw, co za tym idzie i w pudełeczkach zrobiło się jeszcze bardziej kolorowo. Lada moment pojawią się tak długo przeze mnie wyczekiwane szparagi. Mam nadzieję, że uda mi się przygotować dla Was kilka przepisów z tym jakże smacznym warzywem. Z pewnością przez cały sezon będą one lądować w naszych lunchboxach.

W ubiegłym tygodniu debiutował mój nowy lunchbox monbento (różowe pudełeczko w drugiej części wpisu). Cieszę się z niego jak małe dziecko. Podoba mi się zarówno sam wzór na wieczku, jak i intensywny kolor. Póki co, stopuję z zakupem kolejnych pojemników, bo te przestają powolutku mieścić się w szafie. Mam w kolekcji jeszcze kilka pudełek, których dla Was nie zrecenzowałam. W najbliższym czasie to nadrobię.   



PONIEDZIAŁEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy u Połówka to sałatka z kurczakiem z ziołami prowansalskimi (smażony na oleju kokosowym), miksem sałat (mieszanka florencka), pomidorem malinowym, cebulką, oliwkami, ogórkiem, groszkiem blanszowanym i serem gouda. Osobno dressing z oliwy, soku z cytryny, odrobiny czosnku i oregano. 


Na drugim pięterku soboro don, czyli ryż z kurczakiem i jajkiem na sposób japoński. 


U mnie w bento lekka sałatka z miksu sałat ze szpinaku, rzodkiewek, ogórka, pomidorków, czarnych oliwek, cebulki, marynowanych szparagów i kiełków rzodkiewki. W małym pojemniczku dressing z oliwy, soku z cytryny i oregano. 

Na drugim pięterku sałatka z ciecierzycy i awokado. Ekspresowa w przygotowaniu, świeża i pyszna.



WTOREK

Pierwszy posiłek to sałatka z polędwiczką w ziołach prowansalskich, pomidorem malinowym, oliwkami, jajkiem, kiełkami rzodkiewki, ogórkiem i miksem sałat. Dodatkowo dressing z oliwy, octu z białego wina i tymianku. 


Na drugim pięterku naleśniki jaglane z domową frużeliną wiśniową i owocami. 


U mnie sałatka z soczewicą, miksem sałat, pomidorem, ogórkiem, cebulką, oliwkami, rzodkiewką, kiełkami słonecznika (plus dressing z octem balsamicznym i oregano). 

Na drugim pięterku ponownie sałatka z awokado i ciecierzycy.  I przy okazji debiut nowego pojemnika monbento. 


ŚRODA

Śniadanie białkowo-tłuszczowe u Połówka to obłędna frittata z zielonym groszkiem i cukinią.


Na drugim pięterku sałatka z szarpaną wieprzowiną i awokado.


U mnie pilaki z czerwonej fasoli, czyli potrawka z fasoli po turecku. Jada się ją na zimno, co za pewne część z Was może zdziwić. Mnie w takim wydaniu bardzo smakuje. Obok rzodkiewki i ogórek gruntowy.

Na drugim pięterku lekka sałatka z miksu sałat, pomidorków, awokado, oliwek, kiełków, ogórka i suszonych pomidorów. W małym pojemniczku dressing z suszonym oregano.


CZWARTEK

U Połówka jako posiłek białkowo-tłuszczowy kolorowa sałatka z kurczakiem, roszponką, jajkiem, pomidorem, ogórkiem, kiełkami rzodkiewki, kukurydzą, serem danish blue oraz chili (osobno dressing z oliwy i soku z cytryny).


Na drugim pięterku bezglutenowe placki serowe. Jako dodatek do nich kiwi, maliny i jabłuszka robione przez moją Babcię.


U mnie sałatka z miksem sałat, marynowanymi szparagami, pomidorkami, ogórkiem, kukurydzą, kiełkami rzodkiewki (plus dressing z oliwy i octu balsamicznego z gruszką). W małej przegródce owoc kiwi.

Na drugim pięterku sałatka z ciecierzycy i awokado.


PIĄTEK

W pojemniku kasza gryczana z boczniakami i sporą ilością warzyw.

Na drugim pięterku sałatka z soczewicy i suszonych pomidorów.


9 komentarzy :

  1. Kocham te twoje pojemniczkowe wariacje :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zwykle przepiękne zdjęcia i pyszne jedzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile dajesz ciecierzycy do lunchbox' u? Tak pol szklanki ugotowanej czy wiecej? Myslisz ze jedzenie szklanki straczkow co drugi dzien to przesada? ( w 1 posilku) zaczynam wege i mam problem z proporcjami;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłabym na Twoim miejscu od wyliczenia podstawowego zapotrzebowania na białko z uwzględnieniem celu (redukcja, utrzymanie wagi, masa). Jeśli ma to być dieta wege, to postawiłabym na jajka (idealny profil aminokwasowy) ewentualnie fermentowany nabiał. Jeśli dieta wegańska, to uwzględnij też białko z innych zbóż (fajnie tu wypada np. komosa ryżowa), by strączków nie było zbyt wiele (lektyny, kwas fitynowy). No i jeśli strączki mają być często, to sama je gotuj (wymieniając wodę z moczenia). Puszki są od wewnątrz pokryte warstwą BPA, który jest bardzo szkodliwy dla naszego organizmu. Jedząc codziennie coś puszkowanego, w szybkim tempie zgromadzisz w organizmie spore dawki tej substancji.

      Usuń
  4. kolejna porcja 'kolorowego' jedzenia, aż bije po oczach! Zazdroszczę Połówkowi a Tobie niegasnącej weny twórczej w przyrządzaniu nie tylko bento,

    pozdrawiam
    Marta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto, dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  5. Coś niesamowitego! Że ja dopiero tutaj trafiłam. Eksplozja kolorów, smaków, rozmaitości. Taką dietę to ja rozumiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kolorowo! Aż chce się jeść :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.