poniedziałek, 21 marca 2016

Make bento, not war! #126

Make bento, not war! #126


Dzień dobry, 

Bez obaw, nie zapomniałam o cotygodniowych wpisach w cyklu Make bento! Dziś z lekkim opóźnieniem zapraszam Was na podsumowanie posiłków z minionego tygodnia. Na zdjęciu głównym postu możecie zobaczyć zamówione foremki, o których Wam ostatnio wspominałam. Jest jeszcze jedna duża, ale nie miałam okazji z niej korzystać. Po świętach napiszę o nich kilka słów i zrobię zdjęcia z wypełnieniem. Póki co, zakup uważam za bardziej niż udany :)

A co w bento? Jest przede wszystkim mocno warzywnie i kolorowo, czyli tak, jak lubię. Po świętach planuję przez kilka dni publikować przepisy z kuchni japońskiej, zakupcie więc dobrej jakości sos sojowy, bo bez niego się nie obędzie.

PS. Na kolejny wpis z lunchboxami zapraszam wyjątkowo w kolejny wtorek.


PONIEDZIAŁEK

Pierwszy posiłek u Połówka to sałatka z buraczkami i kozim serem, wzbogacona o 100 g polędwiczki wieprzowej z rozmarynem usmażonej na patelni.


W drugim pojemniczku soboro don, czyli ryż z kurczakiem i jajkiem po japońsku. Planuję tydzień z japońskimi przepisami na blogu po świętach wielkanocnych i najprawdopodobniej wtedy podzielę się z Wami recepturą na to danie. 


U mnie pieczona owsianka szarlotkowa plus owoce- mandarynka, kiwi, maliny. Przy okazji to debiut zamówionych niedawno foremek silikonowych do Monbento.

W drugim pojemniczku boczniaki na ostro smażone z cukinią i chili plus ogórki kiszone.


WTOREK

Pierwszy posiłek u Połówka to shirishiri z marchewki i tuńczyka. To proste i szybkie w przygotowaniu danie, które często ląduje w japońskim bento. Dodatkowo pieczona pierś z kurczaka bez skóry z groszkiem i kiełkami rzodkiewki.


Drugi posiłek to nasze ulubione rolki sushi pełne chrupiących warzyw.


U mnie makaron z boczniakami, groszkiem i cukinią. Na drugim pięterku warzywne maki plus sos sojowy.


ŚRODA

Pierwszy posiłek u Połówka to sałatka z sałaty rzymskiej, pieczonej piersi kurczaka, koziego serka, papryki, cebulki, oliwek. W pojemniczku dressing musztardowy.


Drugi posiłek to naleśniki owsiane z konfiturą śliwkową, mandarynką, listkami mięty i pestkami granatu.



U mnie mały i lekki zestaw przekąskowy składający się z sałatki owocowej (mandarynka, kiwi, granat, maliny, nasiona konopi) oraz migdałów.


CZWARTEK

Posiłek białkowo tłuszczowy u Połówka to sałatka z sałaty rzymskiej, pieczonego kurczaka, jajek, cebulki i kiszonych ogórków (plus dressing musztardowy). 


Drugi posiłek to sałatka z komosy, kurczaka i awokado. Dodatkowo posypana kiełkami rzodkiewki.


U mnie w monbento śniadaniowy pudding z chia (z dodatkiem karobu; 2 łyżeczki na porcję) plus owoce- mandarynka, winogrona, kiwi, granat.

Na drugim pięterku soba z brokułem i sezamem.


PIĄTEK


U Połówka spora porcja sushi z warzywnym nadzieniem plus sos sojowy.


Posiłek przedtreningowy to pieczona pierś z kurczaka, pieczone bataty z warzywami, ziołami i serem kozim plus trzy szaszłyki (szynka parmeńska, papryka, pomidor, oliwki).


W moim bento sushi i sos sojowy.


5 komentarzy :

  1. Piękne zestawy :) Muszę kupić komosę ryżową, jeszcze jej nie próbowałam... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na japoński tydzień. Shirishiri brzmi idealnie:) Myślałaś by pisać kaloryczność posiłków?

    OdpowiedzUsuń
  3. pomysł z opisywaniem kaloryczności jest świetny ! Pomyśl o tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, chyba chcecie bym przeszła na jeszcze wyższy poziom pracoholizmu ;) Przemyślę sprawę, skoro są takie głosy.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.