poniedziałek, 29 lutego 2016

Make bento, not war! #123

Make bento, not war! #123


Dzień dobry!

Mam dla Was mocno dziurawe podsumowanie z minionego tygodnia. Zawiniło tu nie moje lenistwo, a światło, dokładniej jego brak. Od dłuższego czasu robię zdjęcia bento tylko przy świetle dziennym, dlatego jeśli przygotowuję jedzenie późnym wieczorem, po prostu go nie fotografuję. Na szczęście z dnia na dzień robi się coraz jaśniej za oknem, co za tym idzie, w końcu skończy się moja gonitwa z aparatem w ręku




PONIEDZIAŁEK

U Połówka sushi z papryką, ogórkiem, czarnuszką, kiełkami kozieradki i sosem sriracha. Wyjątkowo fajne połączenie, którego smak podkręca pikantna sriracha. W buteleczce sos sojowy.


W moim bento hummus ze szpinakiem, warzywa do maczania w hummusie- seler naciowy, papryka, ogórek oraz porcja ogórków kiszonych. Na drugim pięterku sushi, takie, jak u Połówka. 


WTOREK

U Połówka hummus szpinakowy z warzywami (seler naciowy, papryka, ogórek), sałatka z tuńczykiem, cebulką i ogórkiem kiszonym, tamagoyaki oraz ryż doprawiony octem ryżowym i posypany czarnym sezamem. 


U mnie stir-fry z makaronem soba, warzywami i dymką. Uwielbiam takie dania za szybkość przygotowania i możliwość wyczyszczenia lodówki z warzywnych resztek. 

Na drugim pięterku hummus ze szpinakiem (posypany turecką papryką w płatkach), warzywa (seler, ogórek pozbawiony pestek, papryka), kiszone ogórki i tofu paprykowe.


ŚRODA

U Połówka sałatka ziemniaczana z makrelą i jajkiem. Przepisem podzielę się z Wami już niedługo. 


W monbento wylądowała sałatka z miksu sałat, ciecierzycy, bobu marynowanego w oliwie (kupiony kiedyś podczas akcji hiszpańskiej w Lidlu), pomidorków i zataru. W małym pojemniczku olej z prażonych orzechów laskowych.

Na drugim pięterku makaron z suszonymi pomidorami. Nie mogło też zabraknąć kiszonych ogórków.


CZWARTEK

W pojemniku soba smażona z warzywami i sezamem, porcja ogórków kiszonych. 

Na drugim pięterku sałatka z miksu sałat, marynowanego bobu, pomidorków, rzodkiewki i zataru. W małym pojemniku dressing.


PIĄTEK

Proste bento z sałatką makaronową z oliwkami, rukolą, marynowanym bobem, suszonymi pomidorami. Na drugim pięterku tofu z jogurtem, czarnuszką, dymką i rzodkiewką. Dodatkowo ogórki kiszone. 


4 komentarze :

  1. Nabrałam ochoty na hummus! I też dla mnie najlepsze dania to warzywa (te, które są pod ręką) + kasza/ryż/makaron :D Szybko się robi i jest bardzo zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja bym spróbowała... YYyyyyyyy... Wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie kupiłaś takie fajne opakowania na jedzenie? :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.