poniedziałek, 8 lutego 2016

Make bento, not war! #120

Make bento, not war! #120


To był mocno zabiegany tydzień pełen ekspresowych w przygotowaniu lunchboxów. Królują proste sałatki z tego, co akurat miałam w lodówce. Przygotowanie ich zajmuje maksymalnie 5 minut. Mięso do sałatek piekę wcześniej w większej ilości, dzięki czemu mogę zaoszczędzić na czasie. Jeśli nie chce się Wam codziennie przygotowywać dressingu, możecie zrobić większą porcję i przechowywać ją w lodówce. Prościej już być nie może...Choć jakby nie patrzeć, może. Zawsze można sobie zrobić nocną owsiankę. 



PONIEDZIAŁEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy to sałatka z miksu sałat z dodatkiem jajka gotowanego na twardo, rzodkiewki, pomidora, ogórka, papryki, julienne z marchewki, plasterków topinamburu i plastrów rolady schabowej. W małym pojemniczku dressing: olej z orzechów laskowych, sok z cytryny, oregano, chili w płatach, sól i pieprz. Przy posiłkach białkowo-tłuszczowych pieczenie większej ilości mięsa jest fajnym i wygodnym pomysłem. 


Drugi posiłek u Połówka to stir-fry z kaszy gryczanej i warzyw. Na nakładce dodatkowo pieczona pierś z kurczaka z wędzoną śliwką (krojona jeszcze ciepła, dlatego wygląda, jak wygląda) i koreczki: mozzarella, szynka szwarcwaldzka i pomidorki koktajlowe.


WTOREK

Pierwszy posiłek u Połówka to sałatka (sałata rzymska, pieczona pierś kurczaka, topinambur, pomidory, ogórki, seler naciowy, papryka, czerwona cebulka). Osobno dressing z oliwy, octu balsamicznego, oregano, czosnku, soli i pieprzu. 

W drugiej części pojemnika ryż doprawiony octem ryżowym i posypany czarnuszką, pieczona pierś z kurczaka, ogórki konserwowe i tamagoyaki.  


ŚRODA

Jako śniadanie u Połówka sałatka z sałaty rzymskiej, cebulki czerwonej, pomidorów, ogórków, topinamburu, rzodkiewki, selera naciowego, pieczonego boczku, tamagoyaki i czarnuszki (dressing osobno w małym pojemniczku).



Drugi posiłek to saboro don, czyli ryż z jajkiem i pysznie przyprawionym mięsem z udek kurczaka. Przepisem podzielę się z Wami za jakiś czas.



U mnie na śniadanie pudding z chia na mleku migdałowym, posypany nasionami konopi.



CZWARTEK

Posiłek białkowo-tłuszczowy u Połówka to sałatka z pieczoną piersią kurczaka, jajkiem, miksem sałat, papryką, ogórkiem, pomidorkami, topinamburem, zatarem i kiełkami groszku cukrowego. Osobno w małym pojemniku sos z oleju z awokado, soku z cytryny i czosnku. 



Drugi posiłek to solidna porcja sałatki z kurczakiem, selerem i awokado posypana kiełkami słonecznika, hummus posypany płatkami ostrej papryki i czarnuszką, warzywa do hummusu (topinambur, papryka, seler naciowy) oraz mandarynka. 


U mnie nocna owsianka (40 g płatków owsianych zalanych 170 ml mleka migdałowego) plus owoce (kiwi, maliny, borówki i klementynka).


PIĄTEK

W lunchboxie prosta sałatka na bazie sałaty rzymskiej z kurczakiem (przyprawionym domową przyprawą do drobiu), papryką, ogórkiem, kiełkami czerwonej kalarepy, cheddarem, listkami oregano (osobno dressing z oleju z awokado, soku z cytryny, soli i pieprzu), hummus posypany zatarem, warzywa do maczania w hummusie (seler, papryka, rzodkiewka, topinambur) oraz śniadaniowe koreczki (salami, papryka, pomidor).  

8 komentarzy :

  1. Świetne kolorowe jedzonko :D
    Ostatnio mam wielką ochotę na hummus :) A u Ciebie tutaj go dość sporo w posiłkach :D
    Mam nasiona Chia, musiałabym zaopatrzyć się z mleko migdałowe i zrobić taki pyszny budyń!

    OdpowiedzUsuń
  2. A będzie przepis na taką japońską marchewkę z jajkiem? Nie pamiętam nazwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninjin Shirishiri :) Jasne, że będzie. W planach mam cały tydzień z japońskimi przepisami, ale to zapewne dopiero pod koniec lutego lub na początku marca.

      Usuń
  3. Wciąż i wciąż podziwiam i chyle czoła! Każde Twoje bento niepowtarzalne.
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zawsze smakowicie!
    Chodzi mi takie pytanie po głowie: Twój Połówek nie je śniadań w domu? Czy te białkowo tłuszczowe pudełka to drugie śniadania?

    Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połówek wychodzi do pracy bardzo wcześnie, więc śniadanie je już w pracy. Posiłki białkowo-tłuszczowe to oczywiście śniadania.

      Usuń
  5. No kochana, Twoje pudełka są fenomenalne. Będą dla mnie zawsze niedoścignionym wzorem. Już wiem co musze zrobić, humus!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.