sobota, 9 stycznia 2016

Śniadaniowy pudding z chia i owocami

Śniadaniowy pudding z chia i owocami

 Pudding chia z owocami
Śniadaniowy pudding z chia i owocami

Pudding z chia to jedno z moich ulubionych śniadań. Uwielbiam go przede wszystkim za smak, konsystencję i delikatną strukturę. Na dodatek takie śniadanie robi się praktycznie samo. Wystarczy wymieszać mleko i nasiona chia w słoiku (opcjonalnie dodać jakieś ulubione słodzidło), a następnie odstawić do lodówki na kilka godzin. Rano pudding przekładamy do miseczki, dodajemy owoce, orzechy itp. Et voilà! Mamy wyjątkowo pyszne, a jakże banalne w wykonaniu śniadanie. 

Taki pudding świetnie sprawdzi się jako posiłek w pracy lub szkole, warto więc pamiętać o tym przepisie w tygodniu po brzegi wypełnionym obowiązkami.

Śniadanie z chia przepisy

ŚNIADANIOWY PUDDING Z CHIA
Śniadanie Mistrzów #294


Składniki (na 1 porcję):
  • 20-30 g nasion chia
  • 250 ml mleka migdałowego (lub innego roślinnego, np. sojowego, kokosowego)
  • 1 łyżeczka wybranego słodzidła  
Do podania: ulubione owoce, bakalie

Przygotowanie:

Do słoika wsypujemy nasiona chia, wlewamy mleko. Dodając 30 g chia otrzymacie gęsty pudding o konsystencji zbliżonej do tej ze zdjęć. Możecie na tym etapie dodać ulubione słodzidło do smaku. Ja tego puddingu nigdy nie słodzę, ponieważ po dodaniu owoców jest dla mnie wystarczająco słodki. Słoik zakręcamy, intensywnie potrząsamy nim, by nasiona dokładnie wymieszały się z mlekiem. Słoik odstawiamy do lodówki na kilka godzin. Po kilkunastu minutach od wstawienia słoika do lodówki, warto raz jeszcze wymieszać lekko napęczniałe nasiona z mlekiem.

Rano pudding przekładamy do miseczki (lub zostawiamy w słoiku, jak wolicie), dodajemy pokrojone owoce, bakalie. Ja tym razem pudding z chia zajadałam z kiwi, malinami, papają, pestkami granatu, orzechami laskowymi i nasionami konopi.


Uwagi:

- pudding można wzbogacić o dodatek 2 łyżeczek karobu, ewentualnie 1 łyżeczkę gorzkiego kakao do wypieków (w przypadku użycia kakao, należy dodać do smaku melasę, erytrol lub inne słodzidło).

- jeśli po kilku godzinach okaże się, że nasiona nie wymieszały się równomiernie z mlekiem, wystarczy pudding krótko zblendować przy pomocy ręcznego blendera.

 Deser chia z owocami

Pudding chia przepisy
Śniadaniowy pudding z chia i owocami
Pudding z chia

Czas przygotowania: 5 minut.

17 komentarzy :

  1. Zdjęcia cudowne a śniadanie pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam puddingi chia za ich delikatność i wspaniałą konsystencję, a w towarzystwie owoców wyglądają przy tym uroczo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorowy zawrót głowy na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest taki kolorowy że aż zachciało mi się lata :)

    OdpowiedzUsuń
  5. w tygodniu to moje ulubione śniadanie obok nocnej owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy można użyć zwykłego mleka krowiego?

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale się prezentuje. A maliny mnie uwiodły. Ja obecnie jadę na mrożonych owocach. Odkrywam też różne puddingi z chia i jest raz lepiej raz gorzej. Ale mam nadzieję, że da mi się odnaleźć idealne dla mnie połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. A czy można taki pudding jakoś podgrzać? Np. w mikrofali, ale na najniższej temperaturze? W takie mrozy fajnie by było się rozgrzać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz próbować, ale nie mam bladego pojęcia, jak pudding zachowa się w trakcie podgrzewania w mikrofalówce (nie używam tego typu sprzętu). Najlepiej pomyśl o tym puddingu, jak o jakimś deserze, a te w 95 % przypadków najlepiej smakują na zimno :)

      Usuń
  9. przepis wypróbowany dzisiaj na śniadanie, z kiwi i płatkami migdałów; było pyszne ;) pudding juz na stale zagosci w moim sniadaniowym menu

    OdpowiedzUsuń
  10. 30g nasion chia - ile to łyżek? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A co z zaleceniem producentów i lekarzy odnośnie maksymalnej dziennej porcji nasion 15g?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalio, uważam że takie rzeczy powinno się rozpatrywać indywidualnie i przede wszystkim jeść z głową. Każdy organizm jest inny, każdy inaczej zareaguje na różnej wielkości porcje błonnika. W 30 g nasion chia mamy około 11 g błonnika. Dzienne zapotrzebowanie na błonnik jest uzależnione od m.in naszej wagi ciała (zazwyczaj podaje się widełki od 25 do 40 g błonnika). Oczywiście nie należy też z jego ilością szaleć (nadmiar ograniczy wchłanianie składników mineralnych). A nie oszukujmy się, ale większość Polaków ma spore braki w ilości błonnika w diecie, nierzadko zapomina także o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

      Co do zalecanej dawki, to dla przykładu mam w domu chia dwóch firm, wg jednej dawka to 1 łyżka, wg drugiej 2 łyżki. W USA ten limit jest o wiele wyższy, zaczynając od 2 łyżek, na 6 kończąc (6 łyżek to mocno przesadzona ilość). Najlepiej obserwować swój organizm, czy dobrze toleruje określone dawki nasion chia i w razie potrzeby zmniejszyć lub zwiększyć ich ilość w diecie. Pozdrawiam. Malwina

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.