niedziela, 10 stycznia 2016

Komosa z jabłkiem i cynamonem

Komosa z jabłkiem i cynamonem

Komosa na śniadanie przepis
Komosa z jabłkiem i cynamonem
Komosa ryżowa vel quinoa to produkt, który lubię i to bardzo. Najczęściej wykorzystuję ją jako bazę do sałatek, wegetariańskich kotletów lub zajadam ze słodkimi dodatkami na dzień dobry. W połączeniu z jabłkiem, cynamonem i bakaliami smakuje fantastycznie. Taka "komosianka" to naprawdę pyszny pomysł na rozpoczęcie dnia. Wypróbujcie koniecznie!


Komosa na słodko przepis

KOMOSA Z JABŁKIEM I CYNAMONEM
Śniadanie mistrzów #295

Składniki (na 1 porcję):
  • 1/3 szklanki komosy ryżowej + 2/3 szklanki wody
  • 1/3-1/2 szklanki mleka lub napoju roślinnego (używam mleka sojowego)
  • pół łyżeczki cynamonu (lub więcej wg preferencji)
  • pół słodkiego jabłka
Do podania: ulubione dodatki (u mnie łyżeczka nasion konopi, prażone na patelni płatki migdałów, orzechy włoskie, rodzynki, owoce miechunki)

Przygotowanie:

Komosę płuczemy na sicie, wsypujemy do małego rondelka i prażymy przez około 2 minuty (pamiętajcie o mieszaniu!). Wlewamy wodę, przykrywamy. Gotujemy na małym ogniu do momentu, aż cała woda zostanie wchłonięta. Przygotowujemy dodatki do komosy. Wycinamy gniazdo nasienne z jabłka, a owoc trzemy na tarce na dużych oczkach. Migdały prażymy. 

Do ugotowanej komosy wlewamy mleko, zagotowujemy je. Komosę na mleku przelewamy do miseczki, dodajemy mielony cynamon, jabłko, bakalie i podajemy. Wg preferencji możecie ją dodatkowo dosłodzić np. melasą.

Komosa na śniadanie przepis

Komosa na śniadanie przepis

Komosa na śniadanie przepis
Komosa z jabłkiem i cynamonem

Całkowity czas przygotowania: 25 minut.

13 komentarzy :

  1. Wygląda apetycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta pomarańczowa kulka to miechunka? Ale gdzie to kupić?! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W praktycznie każdym markecie w sezonie jesienno-zimowym.

      Usuń
  3. Wygląda smakowicie :)
    Komosa mnie kusi, ale cena trochę odrzuca...

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam komosę na słodko

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo polubiłam komosę jako dodatek do obiadu, ale na słodko jeszcze jej nie próbowałam. Wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. To chyba jakaś telepatia, bo zamierzałam takie śniadanko zrobić na wtorek ;). Pozdrawiam
    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię komosy, kupiłam i nikt nie chciał jej jeść ale w takiej wersji smakowała mi bardzo. Niestety domowników nadal nie udało mi się do niej przekonać, ja natomiast takie śniadanie będę jadła teraz częściej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy można użyć krowiego mleka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Możesz dodać już na talerzu także troszkę miodu, aby dosłodzić komosę.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.