sobota, 5 grudnia 2015

Musli dr. Birchera

Musli dr. Birchera

 Musli dr. Birchera jak zrobić
Musli dr. Birchera
Musli dr. Birchera to nic innego, jak nocna owsianka. Mocno jabłkowa, bo z dodatkiem zarówno soku, jak i miąższu jabłka. Wzbogacona o dodatek cynamonu i bakalii, świetnie wpisuje się w jesienne menu. To musli to dobry pomysł na śniadanie w pracy lub szkole. Wystarczy wieczorem wymieszać mleko z płatkami, rano dołożyć dodatki i mamy gotowy posiłek. Konsystencję owsianki dostosujcie do własnych preferencji, zwiększając lub zmniejszając ilość soku bądź mleka. 

Zajrzyjcie koniecznie do Emilii i zobaczcie jej wersję musli dr. Birchera.

 Musli dr. Birchera przepis

MUSLI DR. BIRCHERA
Śniadanie Mistrzów #291

Składniki:
  • pół szklanki płatków owsianych górskich
  • 1/2 szklanki mleka lub napoju roślinnego/ewentualnie wody
  • 2 jabłka
  • 1 łyżka lubionych orzechów
  • szczypta cynamonu (opcjonalnie)
  • miód lub melasa do polania


Wersja wegańska: użyj napoju sojowego oraz melasy zamiast miodu (np. melasy karobowej lub z trzciny cukrowej)
Wersja odchudzona: zamiast mleka użyj wody i pomiń substancję słodzącą w przepisie




Przygotowanie:

Płatki umieszczamy w słoiku, zalewamy zimnym mlekiem, mieszamy i odstawiamy na całą noc do lodówki. Rano wyjmujemy płatki z lodówki na około 20-30 minut przed śniadaniem, aby je ocieplić. Wyciskamy sok z 1 jabłka i dolewamy do płatków. Z drugiego jabłka wycinamy gniazdo nasienne, a sam owoc ścieramy na tartce na grubych oczkach. 

Płatki przekładamy do miseczki, dodajemy jabłko, posiekane orzechy, posypujemy cynamonem i polewamy miodem lub melasą i podajemy. Ja dodatkowo dołożyłam do owsianki kilka plasterków suszonych jabłek. 


Uwagi:

- jeśli zamierzacie zabrać musli dr. Birchera do pracy lub szkoły, to skropcie jabłko sokiem z cytryny, aby nie ściemniało


Wypróbuj inne przepisy na nocne owsianki:

 Nocna owsianka kokosowa
Nocna owsianka kokosowa
Nocna owsianka kawowa
Nocna owsianka kawowa

 Musli birchera przepis


 Musli birchera przepis
Musli dr. Birchera

Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

6 komentarzy :

  1. Nie jadłam nigdy takiego i muszę w końcu spróbować płatków z dodatkiem soku jabłkowego - to połączenie ciągle mnie do siebie nie przekonuje, ale może wiele tracę :)

    Twoje śniadanie wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak wycisnąć sok z jabłka? Aneta

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy można to zjeść na ciepło? Uwielbiam ciepłe śniadania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne. Rano zawartość słoiczka plus sok z jabłka przelej do rondelka, podgrzej i serwuj z dodatkami :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.