wtorek, 15 września 2015

Korniszony z chili

Korniszony z chili

Ogórki konserwowe z chili na zime
Korniszony z chili 
W miniony weekend udało nam się zakupić na targu malutkie ogórki. Od razu wiedziałam, że przygotujemy je w wersji pikantnej z chili. Uwielbiam takie korniszony jako dodatek do kanapek i od czasu do czasu zdarza mi się kupować je w sklepie. Do każdego słoiczka dorzuciłam całą papryczkę czereśniową. Oczywiście ilość chili i rodzaj użytej odmiany dostosujcie do własnych preferencji. Ja ostateczny efekt będę mogła ocenić dopiero za około miesiącu, gdy ogórki przejdą smakiem dodatków. 


Korniszony na zimę

KORNISZONY Z CHILI

Składniki (na około 8-9 słoików po 330 ml):
  • 1-1,5 kg malutkich ogórków gruntowych
  • 7 ząbków czosnku (lub mniej, ilość wg preferencji)
  • 7 małych papryczek czereśniowych (cherry chili), ew. inne odmiany*
  • nasiona gorczycy, liście laurowe, ziele angielskie, pieprz kolorowy w ziarnach
  • zalewa: 5 szklanek wody, 1 szklanka octu 10 %, 3/4 szklanki cukru, 1 łyżka soli, 2 łyżki oleju
Przygotowanie:

Ogórki dokładnie myjemy. Ja umieszczam je w misce, zalewam zimną wodą i zostawiam na 15 minut. Później dokładnie płuczę pod strumieniem zimnej wody. Przygotowujemy suche, wcześniej umyte i wyparzone słoiki i zakrętki. Do każdego wsypujemy 1/3 łyżeczki nasion gorczycy, kawałek listka laurowego, 1 ziele angielskie, 2-3 ziarenka pieprzu. Dokładamy chili (ja papryczki przekroiłam na pół) oraz czosnek. W słoikach układamy ogórki. Należy ułożyć je dość ciasno, jednocześnie uważając, aby ich nie uszkodzić. Składniki zalewy umieszczamy w garnku. Doprowadzamy do wrzenia (cukier i sól muszą się wcześniej rozpuścić) i zalewamy ogórki. Słoiki zakręcamy. Pasteryzujemy tylko do zagotowania wody. Słoiki wyjmujemy z wody, mocno dokręcamy, stawiamy na ręczniku kuchennym do góry dnem i przykrywamy drugim ręcznikiem. Pozostawiamy je tak do całkowitego ostygnięcia, a następnie przenosimy do spiżarki. Korniszony z chili są dobre po około miesiącu.

Uwagi:

- ilość chili i czosnku dostosujcie do własnych preferencji. Możecie dorzucić do słoika kawałek świeżego chili, malutką papryczkę czereśniową, chili suszone lub nawet chili w proszku.


Wypróbuj koniecznie mój ulubiony przepis na ogórki konserwowe:

Ogórki konserwowe sprawdzony przepis
Ogórki konserwowe

Papryka czereśniowa (cherry chili)

Pikantne korniszony
Korniszony z chili 
Czas przygotowania: 40 minut.

2 komentarze :

  1. Kiedyś zdarzyło mi się kupić takie korniszony, ale własne na pewno o niebo lepsze. Nigdy nie słyszałam o takim typie chili, kolor przepiękny, faktycznie kojarzy się z czereśniami. Czy takie ukiszone chili też do czegoś można użyć czy to raczej do wyrzucenia?...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konserwowe chili po pozbawieniu pestek i posiekaniu można wykorzystywać jako dodatek do sosów, marynat itp.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.