czwartek, 6 sierpnia 2015

Surówka z ogórków małosolnych i młodej cebulki

Surówka z ogórków małosolnych i młodej cebulki

Surówka z małosolnych do obiadu
Surówka z ogórków małosolnych i młodej cebulki
Surówka z ogórków małosolnych to jeden z moich ulubionych obiadowych dodatków, który przygotowuję stosunkowo często w okresie letnim. Jak Wam kiedyś wspominałam, za ogórkami kiszonymi nie przepadam, jednak małosolne kocham miłością wielką. Robię z nich jeszcze jedną fajną surówkę z dodatkiem kiszonej kapusty, być może uda mi się pokazać Wam ją jeszcze w sierpniu. A wypadałoby, biorąc pod uwagę to, że kilka dni temu pierwszy raz ukisiłam sobie kilogram młodej kapusty. Wyszła pyszna! Jeśli jesteście zainteresowani, to podzielę się z Wami przepisem na nią. A dziś zapraszam na prostą surówkę. 


Surówka z ogórków małosolnych przepis

SURÓWKA Z OGÓRKÓW MAŁOSOLNYCH

Składniki:

  • 4 duże ogórki małosolne
  • 1 większa młoda cebula ze szczypiorem
  • świeżo mielony kolorowy pieprz
  • 1 łyżka oleju, np. rzepakowego tłoczonego na zimno
  • cukier do smaku (opcjonalnie)
Przygotowanie:

Ogórki kroimy w plastry. Cebulkę kroimy na cztery części, a następnie siekamy w cienkie plasterki. Szczypior drobno kroimy. W miseczce umieszczamy ogórki, cebulę, szczypior, przyprawiamy świeżo zmielonym pieprzem, polewamy olejem. Do surówki można dodać niewielką ilość cukru do smaku (ja zazwyczaj do małosolnych nie dodaję).


Surówka z małosolnych przepis
Surówka z ogórków małosolnych i młodej cebulki

Czas przygotowania: 5 minut.

8 komentarzy :

  1. Też taką robię i dodaję kukurydzę konserwową i czerwoną cebulę.

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś podobną, także z dodatkiem kukurydzy, zrobiłam z mamą do niedzielnego obiadu. było to chyba z rok temu, było to takie wyjście awaryjne :) dziękuję za przypomnienie! zwłaszcza, że sezon na małosolne w pełni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie ogórki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. poproszę przepis na młodą kiszoną;)tą surówkę też zrobię. ale najpierw 1szy raz małosolne..dzięki za przepisy:)Tyle od Ciebie gotuję..;) Zawsze jakiś pomysł podrzucisz, jak pomysły się kończą. A to przecież tyle pracy przy tym, żeby sie z nami tym podzielić.uczysz nas.mnie napewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. An, dziękuję za miłe słowa. Cieszę się, że moje przepisy są przydatne i coraz więcej osób z nich korzysta :) Przepis na kapustę kiszoną pojawi się na blogu jutro wieczorem.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.