środa, 15 lipca 2015

Szwedzka surówka do pizzy

Szwedzka surówka do pizzy

Szwedzka surówka z kapusty
Szwedzka surówka do pizzy 
Pizzasallad to szwedzka surówka do pizzy, którą przygotowuje się na bazie białej kapusty. Kiedy pierwszy raz o niej usłyszałam (a dokładniej przeczytałam kilka lat temu w jakiejś powieści) byłam mocno zdziwiona, jak do pizzy można serwować prostego coleslawa. Widocznie niektórym takie zestawienie musi smakować. Pizzasallad można przygotować w wersji najprostszej, czyli jedynie z białą kapustą lub wzbogacić ją o dodatek innych warzyw. Wujek Google i jego galeria podpowiedział mi, że najczęściej w  duecie z kapustą występuje papryka i taką też wersję przygotowałam. 
Przepis na szwedzką surówkę do pizzy bierze udział w akcji Mopsika- Skandynawskie Lato.


Szwedzki coleslaw

SZWEDZKA SURÓWKA DO PIZZY

Składniki:
  • 3 szklanki poszatkowanej kapusty
  • pół czerwonej papryki
  • 2-3 łyżki octu z białego wina
  • 1,5 łyżeczki drobnego cukru
  • 2 łyżki oliwy lub oleju (np. rzepakowego tłoczonego na zimno)
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
Przygotowanie:

Kapustę umieszczamy w misce, doprawiamy ją solą i ugniatamy dłonią przez około minutę (w przypadku młodej kapusty) lub 3-4 minuty (w przypadku starej kapusty). Dzięki temu zabiegowi kapusta szybciej zmięknie. Oczyszczoną paprykę kroimy w drobną kostkę. Do kapusty dodajemy paprykę, ocet, cukier, olej lub oliwę, doprawiamy do smaku świeżo zmielonym pieprzem. Surówkę mieszamy. Jeśli używamy młodej kapusty, można ją podawać od razu po przygotowaniu, w przypadku starszych główek, surówkę należy odstawić na około 30 minut lub dłużej w chłodne miejsce.

Szwedzka surówka do pizzy
Szwedzka surówka do pizzy 
Czas przygotowania: 10 minut.

4 komentarze :

  1. Takie surówki to ja lubię do wszystkiego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, wystarczy mi w zupełności nawet zamiast pizzy! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A to ciekawostka. W sumie dlaczego nie? Im więcej świeżych warzyw tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Surówka do pizzy? Tego jeszcze nie było!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.