piątek, 31 lipca 2015

Koktajl śniadaniowy z owocami leśnymi

Koktajl śniadaniowy z owocami leśnymi

Koktajl z owoców leśnych
Koktajl śniadaniowy z owocami leśnymi 
Ostatnio jednym z moich ulubionych śniadań w upalne dni są owocowe koktajle. Są szybkie w przygotowaniu i niezwykle smacznie. Teraz możemy wybierać spośród ogromnej ilości owoców, łącząc ze sobą ulubione smaki. Ja tym razem postawiłam na zestawienie malin, jeżyn i borówek. Jeśli nie przepadacie (podobnie, jak i ja) za pestkami w koktajlach, zmiksowane owoce przetrzyjcie dodatkowo przez sito. Warto o tym pamiętać szczególnie wtedy, gdy koktajl ma być podawany po kilku godzinach od przygotowania (np. jeśli chcecie go zabrać ze sobą do kolejnego dnia do pracy lub szkoły).

Koktajl śniadaniowy przepis

KOKTAJL Z OWOCÓW LEŚNYCH
Śniadanie Mistrzów #285

Składniki (na 1 porcję):

  • 1 szklanka mleka (krowiego lub roślinnego, np. sojowego, kokosowego)
  • 1 szklanka owoców leśnych (u mnie maliny, jeżyny, borówka)
  • 1 łyżka dowolnego słodzidła, np. cukru, melasy, syropu z agawy, erytrolu, ewentualnie kilka suszonych daktyli (daktyle warto namoczyć wcześniej w ciepłej wodzie)
Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieszczamy w kielichu blendera i miksujemy do połączenia. Jeśli chcecie, by koktajl nie miał pestek, najpierw zmiksujcie same owoce i przetrzyjcie je przez gęste sito, a następnie wymieszajcie z mlekiem i dowolnym słodzidłem. 


Koktajl z owoców leśnych

Koktajl na śniadanie

Czas przygotowania: 10 minut.

10 komentarzy :

  1. Pyszności :)
    U nas niestety zimno...

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie póki co upałów nie ma, a wręcz codziennie czuć silny chłód :/ A takie koktajle bardzo lubię, jednak zawsze dodaję banana, żeby już nie dosładzać, ale jutro zrobię tylko z owoców leśnych z waniliowym mlekiem sojowym na 2 śniadanie :) Twój wygląda przepysznie i aż się chce wypić podobny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle nie dosładzam, ale ja z gatunku tych, którzy ze smakiem zjedzą nawet cytrynę ;) W takim razie dużo słońca i dobrej pogody życzę.

      Usuń
    2. Ja też jem często cytryny same :):) I w ogóle kwaśne produkty lubię - porzeczki czy wiśnie (dla mnie to nie są one wcale kwaśne, ale z tego co słyszę, to mało kto je lubi same w sobie :P)
      Dziękuję, mam nadzieję, że lato nadciągnie ;)

      Usuń
  3. a co chodzi tymi pestkami w koktailu przygotowywanym z planem póżniejszego spożycia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maliny i jeżyny mają pestki, nie każdemu to odpowiada. A gdy taki koktajl postoi w lodówce dajmy na to przez noc, to są one jeszcze bardziej wyczuwalne.

      Usuń
  4. Pycha! Ja zawsze robię koktajle z maślanką:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.