poniedziałek, 15 czerwca 2015

Sałatka z tuńczyka i soczewicy

Sałatka z soczewicą i tuńczykiem z puszki
Sałatka z tuńczyka i soczewicy 

Lekkie sałatki świetnie sprawdzają się jako propozycja kolacji. Warto o nich pamiętać szczególnie teraz, gdy skrzynki na bazarkach uginają się od sezonowych warzyw. Moją propozycją jest sałatka z soczewicy i tuńczyka. Wbrew pozorom, jest dość pożywna, głównie za sprawą dodatku wspomnianego strączka. Taką sałatkę najlepiej podawać z opieczonymi kromkami bagietki lub ciabatty. Warto dodatkowo natrzeć je przepołowionym czosnkiem i skropić dobrej jakości oliwą ev.

Sałatka z soczewicą i tuńczykiem przepis

SAŁATKA Z TUŃCZYKA I SOCZEWICY


Składniki (na 2-3 porcje):
  • dwie spore garście roszponki
  • 200 g ugotowanej brązowej soczewicy (waga po ugotowaniu i odsączeniu), ewentualnie soczewica z puszki
  • 1 puszka tuńczyka (użyłam tuńczyka w oliwie), waga po odcieku 125 g
  • 1 duży pomidor (250 g) lub kilkanaście pomidorów koktajlowych
  • kilka czarnych oliwek
  • dwie łyżki posiekanej natki pietruszki
  • pół dojrzałego awokado
  • pół czerwonej cebuli, drobno posiekanej
  • dressing: 3 łyżki oliwy, sok z połowy cytryny, 1 ząbek czosnku, drobno posiekany, kawałek czerwonej papryczki chili (pozbawionej pestek i posiekanej), sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

W misce umieszczamy roszponkę, soczewicę, odsączonego i podzielonego na kawałki tuńczyka, pokrojone pomidorki, oliwki, natkę pietruszki, obrane i pokrojone w kostkę awokado, cebulkę. Składniki dressingu umieszczamy w słoiczku, zakręcamy i potrząsamy do powstania sosu. Dressingiem polewamy sałatkę, delikatnie mieszamy. Sałatkę z tuńczyka i soczewicy podajemy od raz po przygotowaniu. Najlepiej serwować je z chrupiącymi grzankami z bagietki.

Sałatka z brązowej soczewicy i tuńczyka

Sałatka z soczewicy i sałaty
Sałatka z tuńczyka i soczewicy 
Czas przygotowania: 10 minut.

21 komentarzy:

  1. Świetna sałatka, bardzo kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała sałatka! W sam raz dla mnie na teraz, kiedy mam mało czasu na gotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię taką sałatkę. Tylko mam pytanie: dlaczego jesz ją łyżką?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubie czarnych oliwek... Tzn sprawdzimy dzis czy dalej nie lubie ;) Bo polaczenia tunczyk-soczewica juz probowalam i przypadlo mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo pożywny zestaw składników. Wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe połączenie :) W sam raz na zdrową kolację, o tej porze roku idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsza salatka z tuńczykiem ever !!! Moja ulubiona.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej, a czy pasuje do tej sałatki rukola zamiast roszponki? (akurat mam w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. sałatka wyszła przepyszna i sycąca, jakkolwiek dodałam do niej jeszcze ugotowane jajko. Ten dressing to mam zamiar użyć do jeszcze innych sałatek. Dziękuję za przepis i zabieram się za wybróbowanie innych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tuńczyk i jajko to zawsze zgrany duet :)

      Usuń
  11. A czy soczewice z puszki trzeba jeszcZe obgotowac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapuszkowanie warzywa są już gotowe do jedzenia.

      Usuń
  12. Czy brązową soczewicę da się zastąpić np. zieloną ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście w smaku wolę tę brązową, bo ma fajną orzechową nutę. Myślę, że zielona też będzie ok. Należy tylko pamiętać, by jej nie rozgotować. Podobnie sprawdzi się czarna soczewica. Czerwona i żółta odpadają.

      Usuń
  13. Świetnie, dopóki nie uda mi się kupić brązowej - spróbuję z zieloną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zajrzeć na dział ze zdrową żywnością do Tesco. Powinni mieć brązową. Ewentualnie możesz kupić już ugotowaną w puszcze (firma Metelliana).

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP