czwartek, 18 czerwca 2015

Sałatka z tuńczyka i pasty tahini

Sałatka z tuńczyka i pasty tahini

Sałatka z tuńczykiem i sosem tahini
Sałatka z tuńczyka i pasty tahini 
Inspiracją do przygotowania dzisiejszej sałatki była dla mnie inna potrawa, mianowicie turecki piyaz z sosem tahini. Powstała niezwykle ciekawa kompozycja smakowa, którą odtwarzam od czasu do czasu. Dressing z orzechową nutą fajnie współgra z pozostałymi składnikami. Sałatka jest ciekawa i z pewnością niebanalna w smaku. Możecie zabrać ją ze sobą do pracy lub szkoły, o ile oczywiście nie straszny Wam zapach tuńczyka.


Sałatka z tuńczyka i pasty tahini przepis

SAŁATKA Z TUŃCZYKA I PASTY TAHINI



Składniki (na 2-3 porcje):
  • 240 g ugotowanej ciecierzycy lub z puszki (waga po ugotowaniu i odsączeniu)
  • 1 puszka tuńczyka (u mnie tuńczyk w oliwie), 125 g; waga po odsączeniu
  • pół czerwonej cebuli
  • 4 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • pół zielonej papryki
  • 2 jajka, ugotowane na twardo, ostudzone i obrane
  • pół dojrzałego awokado
  • 1 pomidor (250 g)
  • dressing: 1 łyżka pasty tahini, 2 łyżki oliwy, 1 łyżka soku z cytryny, 1 ząbek czosnku (drobno posiekany), sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

W misce umieszczamy odsączoną ciecierzycę, dodajemy odsączonego z zalewy i podzielonego na kawałki tuńczyka, drobno posiekaną cebulkę i natkę pietruszki, pokrojoną w mniejszą kostkę paprykę, jajka podzielone na ćwiartki, pokrojonego pomidora i awokado. Składniki dressingu łączy my przy pomocy łyżeczki, dodając w razie potrzeby niewielką ilość zimnej wody, jeśli będzie zbyt gęsty. Sałatkę polewamy dressingiem, delikatnie mieszamy i podajemy.

Sałatka z tuńczykiem i sosem tahini

Czas przygotowania: 15 minut.

9 komentarzy :

  1. Pyszna sałatka, chętnie bym takiej zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie! I ma w sobie wszystko to co lubię

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłędnie, a tuńczyka bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. powiem, że ciekawe smaki - niezwykle odważne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka już w pudełku :) Jutro będę testować - to będzie moja pierwsza sałatka z ciecierzycą. Mam jakąś wredną, gorzką tahini (albo nie jestem jej smakoszem) i dodałam trochę miodu do dressingu. Zapowiada się super lunch.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinna być gorzka. Jeśli jest to wina ziarna (albo kiepskie i źle przechowywane przed zrobieniem tahiny albo zbyt długo prażone). Mam nadzieję, że mimo tego sałatkę zjadłaś ze smakiem, bo miód na pewno zrobił swoje :)

      Usuń
    2. Sałatka smakowała. A tahini była gotowa ze słoika. następnym razem chyba spróbuje zrobić sama. A może masz jakąś sprawdzoną gotową?

      Usuń
    3. Najlepsza gotowa, jaką miałam, przyleciała do mnie prosto z Palestyny. Idealna w konsystencji, w smaku zero goryczki. Dopytam, czy można dostać te produkty w jakimś polskim sklepie (nazwy firmy dokładnej Ci nie podam, bo na słoiczku była po arabsku).

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.