poniedziałek, 8 czerwca 2015

Make bento, not war! #90

Make bento, not war! #90

Bento przepisy
To był tydzień pełen cudownych kolorów i smaków. Zresztą wystarczy tylko zerknąć na zawartość pudełek, aby się o tym przekonać. Czuć, że lato wisi już w powietrzu. Młode ziemniaki, botwinka, pomidory, rzodkiewka i truskawki, to tylko niektóre z sezonowych produktów, które wylądowały w lunchboxach. 

Zapraszam do lektury i życzę smacznego i udanego tygodnia.
Make bento, not war! 



PONIEDZIAŁEK

Jako pierwszy posiłek sałatka vel pasta z jajka i rzodkiewki. W drugiej przegródce kasza pęczak z botwinką i serem feta. 


Kolejny posiłek to włoska sałatka ziemniaczana z pomidorami i tuńczykiem. Na górnej nakładce pojemnika wylądowała dodatkowo pieczona pierś z kurczaka. 


WTOREK

Na śniadanie czekoladowy pieczony naleśnik (dutch baby) oraz owoce (truskawki, borówki amerykańskie oraz nektarynka).


Drugi posiłek to kofty z indyka z cukinią, lekka sałatka (kolorowe pomidory, ogórki, papryka, cebulka dymka ze szczypiorkiem, zielone oliwki) oraz tarator z marchewki.


ŚRODA

Jako pierwszy posiłek czekoladowe naleśniki, dodatkowo sos truskawkowy z chia oraz owoce (truskawki oraz borówki).


Drugi posiłek to sznycle z indyka oraz sałatka grecka (mocno zmieniona pod względem kolorystycznym).


PIĄTEK

Tego dnia Połówek zabrał ze sobą do pracy makaron żytni ze szpinakowym pesto, pomidorkami koktajlowymi i papryką.

W drugim pojemniku znalazła się sałatka z pęczaku i brokuła (pestki dyni podmieniłam na nasiona słonecznika). Smaczna, pożywna, w sam raz na drugi posiłek w pracy. 

8 komentarzy :

  1. Wszystko zjadłaby bardzo chętnie ale moim faworytem z racji mojej miłości do makaronu jest ostatni pojemniczek. :-) Chociaż kofta z indyka także skradła moje serce. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatkę ziemniaczaną z tuńczykiem i pomidorami na pewno zrobię w tym tygodniu :)
    Magda B.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda magicznie i aż mi zapachniało latem ;) Wszystkie dania bezmięsne chętnie bym Ci podkradła, a najbardziej urzekły mnie dziś naleśniki (może dlatego że na kolację nie miałam jaglanki na słodko, a z warzywami i teraz czuję niedobór cukru ;p)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, ale pysznie i kolorowo! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To są posiłki dla Ciebie też czy tylko dla Twojego faceta? Zastanawiam się czy mój by jadł takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie posiłki są Połówka. Jeśli zdarza mi się wrzucać jakiś mój zestaw, to zawsze to zaznaczam.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.