wtorek, 16 czerwca 2015

Hummus ze szpinakiem

Hummus ze szpinakiem

Hummus z liśćmi szpinaku
Hummus ze szpinakiem
Przygotowałam dla Was kolejny przepis na sezonowy hummus. Tym razem padło na delikatnie zielony hummus ze szpinakiem. Do wykonania go najlepiej użyć drobnego szpinaku baby, który jest o wiele smaczniejszy, aniżeli wyrośnięty szpinak sprzedawany w dużych pęczkach. Orzeźwiająca cytrynowa nuta, delikatnie pikantny posmak czosnku i orzechowe tahini świetnie łączą się z tym zielonym warzywem.

Hummus najlepiej serwować z pieczywem lub chrupiącymi warzywami. Ja tym razem postawiłam na cienkie chlebki z rozmarynem. Gęstość hummusu dostosujcie do własnych preferencji, dodając do niego odpowiednio mniej lub więcej zimnej wody.

Zielony humus

HUMMUS ZE SZPINAKIEM

Składniki:

  • 200 g ugotowanej ciecierzycy lub z puszki (waga po ugotowaniu)
  • 100 g listków szpinaku baby
  • 2 większe ząbki czosnku
  • sok z 1/2-1 cytryny (ilość wg preferencji, ja wolę mocno wyczuwalną nutę cytryny w tym hummusie)
  • 3 czubate łyżki pasty tahini
  • 2 łyżki oliwy plus oliwa do skropienia hummusu
  • sól do smaku
Przygotowanie:

W rozdrabniaczu (zamykany pojemnik z ostrzami w zestawie z blenderem) umieszczamy ciecierzycę, umyte i osuszone listki szpinaku, posiekany czosnek, sok z cytryny, pastę tahini i szczyptę soli. Dodajemy 2 łyżki zimnej wody i miksujemy. W trakcie miksowania dolewamy w razie potrzeby więcej zimnej wody do otrzymania preferowanej konsystencji hummusu. Ja łącznie dodałam około 5-6 łyżek wody. Pod koniec stopniowo wlewamy oliwę dalej miksując. W razie potrzeby hummus ze szpinaku doprawiamy jeszcze odrobiną soli. Hummus ze szpinakiem przekładamy do miseczki, wierzch kropimy oliwą. Można go dodatkowo posypać płatkami drobnej ostrej papryki. 

Hummus szpinakowy podajemy z dodatkiem pieczywa lub warzyw, np. młodych marchewek, selera naciowego, rzodkiewki. Ja do hummusu podałam chrupiące chlebki z rozmarynem.

Humus ze szpinakiem

Hummus szpinakowy

Czas przygotowania: 10 minut.

5 komentarzy :

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.