niedziela, 10 maja 2015

Pasta z wędzonej makreli i ogórka

Pasta z wędzonej makreli i ogórka

Pasta kanapkowa z makreli i ogórka
Pasta z wędzonej makreli i ogórka
Pasta z makreli to kanapkowy klasyk. Można przygotować ją na wiele sposobów. Ja najczęściej robię ją w wersji najprostszej z dodatkiem ugotowanych na twardo jajek i tartego chrzanu. Jakiś czas temu dzięki Wam poznałam także inną wersję pasty z makreli, a mianowicie awanturkę z białym serem. Dziś mam dla Was troszkę inną pastę na bazie tej wędzonej ryby, bo wzbogaconą o dodatek ogórków. Zauważyłam, że większość osób w przypadku takiej pasty stawia na ogórki kiszone. Ja odkąd pamiętam, robię tę pastę z ogórkami konserwowymi, a jej smak zaostrzałam gładką musztardą. To smaczny dodatek do śniadania, który obowiązkowo podajcie w towarzystwie świeżego pieczywa. 


Pasta z makrelą i ogórkiem

PASTA Z WĘDZONEJ MAKRELI I OGÓRKA
Śniadanie Mistrzów #272


Składniki:
  • 1 wędzona makrela 
  • 2 jajka ugotowane na twardo
  • 2 ogórki konserwowe
  • pół czerwonej cebulki
  • kilka łyżek kwaśnej śmietany 12 % (ewentualnie: majonez/1 łyżka majonezu plus kilka łyżek śmietany/ w wersji odchudzonej jogurt naturalny)
  • 1 łyżeczka gładkiej musztardy
  • sól i świeżo zmielony kolorowy pieprz do smaku

Pasta z makreli i ogórka - przygotowanie:

W misce umieszczamy mięso wędzonej makreli starannie oddzielone od skóry i ości (ja zazwyczaj dla pewności sprawdzam je trzykrotnie). Ugotowane na twardo i ostudzone jajka kroimy w kosteczkę. Ogórki także siekamy w kostkę podobnej wielkości (można je dodatkowo lekko odcisnąć, jeśli mają sporo soku). Cebulę drobniutko siekamy. Do makreli dodajemy jajka, ogórki, cebulę, musztardę. Całość mieszamy z kwaśną śmietaną lub majonezem, ewentualnie odrobiną majonezu i kwaśną śmietaną. Jeśli chcecie troszkę odchudzić pastę, użyjcie jogurtu naturalnego. Pastę z makreli i ogórka doprawiamy do smaku solą i świeżo zmielonym pieprzem. Podajemy jako dodatek do pieczywa.

Wypróbuj innych past i smarowideł kanapkowych z dodatkiem makreli:

 Pasta jajeczna z makrelą
Pasta jajeczna z makrelą
Paprykarz z makreli
Paprykarz z makrelą i ryżem
Pasta z makreli i twarogu
Pasta z makreli i twarogu



Pasta z makreli, jajka i ogórka



Czas przygotowania: 15 minut.

9 komentarzy :

  1. Uwielbiam taką pastę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pasty z rybką są the best! Niby człowiek je zwykłą kanapkę, a jednak nawet czerstwy chleb z taką pastą zyskuje nowe życie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja najczęściej robię pastę z makreli w takiej własnie wersji - z jajkami na twardo, z ogórkami kiszonymi (najchętniej), musztardą, dymką i majonezem. Choć odkąd mój Mąż pilnuje cholesterolu, zamiast majonezu dodajemy oliwę i pasta też jest bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zrobiłam i ja, która nie lubię (albo raczej nie lubiłam) makreli powiem jedno: PYCHA:-) Zobaczymy co mąż powie jutro o swoich kanapkach...

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonała pasta moge polecić :) dzis zrobiłam sobie na śniadanie po prostu pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nieśmiało dodaję. Pasta ma być pastą a nie "drobniutko pokrajane" ogóreczki, cebulka itp. Ja to wszystko miksuję po prosu. Oczywiście poza jajkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasta ma mieć taką konsystencję, aby nam odpowiadała, czy to posiekana drobno, czy zmiksowana :)

      Usuń
    2. Miksowana juz nie jest taka dobra..ja tez wszystko tylko drobniutko kroje ;)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.