wtorek, 17 marca 2015

Test pojemnika Fresh Lunch Box

Test pojemnika Fresh Lunch Box


Pojemnik Fresh Lunch Box marki Snips

Tym razem pod lupę wzięłam pojemnik Fresh Lunch Box włoskiej firmy Snips. Natrafiłam na niego jakiś czas temu w trakcie wizyty w Tk Maxx. Skusiła mnie przede wszystkim jego spora pojemność i przystępna cena. Za lunchbox zapłaciłam 30 zł bez jednego grosika . 



Lunchbox ma wymiary 21 cm x 21 cm x 7,5 cm. Jego łączna pojemność to 1,5 litra. Wykonany jest z grubego i dość solidnego plastiku (wypada on o wiele lepiej, aniżeli w przypadku produktów Sistemy). Pojemnik jest wykonany z tworzywa bezpiecznego w kontakcie z żywnością (nie zawiera BPA). Można go używać w mikrofalówkach (maks. 400 W 3 minuty), zamrażarkach (do -25 stopni) i zmywarkach (do temp. 40 stopni). Ręcznie myje się go i wyciera bez problemu. 


Lunchbox składa się z dwóch części: głównego pojemnika oraz nakładki w kolorze białym, która pozwala na oddzielenie składników mokrych od suchych (jest to ważne szczególnie w przypadku sałatek). Na górze możemy umieścić chrupiące grzanki, kawałki grillowanego mięsa, pomidorki itp. Oczywiście pojemnika możemy używać także bez wykorzystania wspomnianej nakładki.


Do pojemnika dołączony jest wyjmowany wkład chłodzący oraz plastikowe sztućce. Wkład umieszcza się w specjalnie wydzielonej części górnej nakładki, dzięki czemu nie ma on bezpośredniego kontaktu z produktami znajdującymi się pod pokrywką. Sztućce bez problemu mieszczą się na górnej nakładce, można je też włożyć do dolnego głównego pojemnika. 


Tu dochodzimy do wyglądu pojemnika. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda całkiem fajnie. Biel i błękitne wstawki komponują się bardzo ciekawie i dają skojarzenie świeżości oraz chłodu. Jednak gdy spojrzymy na główną część pojemnika ... dostrzeżemy ogromny kiczowaty nadruk. Nie wygląda to ani fajnie, ani ciekawie. Mnie kojarzy się bardziej z tandetnymi wzorkami na kiepskiej jakości produktach sprzedawanych na bazarkach. Co projektant miał w głowie umieszczając tam te warzywa, nie wiem. Z pewnością pojemnik prezentowałby się o wiele lepiej bez wspomnianego nadruku. 

Pojemnik Fresch Lunch Box świetnie sprawdza się przy transporcie sałatek, obiadów i śniadań. Nie jest przeznaczony do transportu płynnych pokarmów (zup, owsianek itp.). Szkoda, że producent nie pomyślał o dołączeniu do lunchboxu małego pojemniczka na dressing. Byłoby to z pewnością fajne rozwiązanie. Możecie oczywiście posiłkować się  pojemnikiem na sos, np. od Sistemy (można je zakupić osobno, są sprzedawane bodajże po 4 sztuki, koszt to około 15-20 zł), ewentualnie sos umieścić w małym słoiczku po koncentracie pomidorowym.

Ze względu na bardzo dużą pojemność, do lunchboxu możemy zapakować solidne śniadanie, obiad lub bardzo dużą porcję sałatki. Ja dość często do pojemnika wkładam inne mniejsze, dzięki czemu mogę oddzielić potrawy. 


Na powyższym zdjęciu 10 większych kakaowych placuszków owsianych, pół słoiczka domowej konfitury z nektarynek, 60 ml jogurtu naturalnego oraz świeże owoce. 
Dwa pojemniki znajdujące się w lunchboxie nie są częścią zestawu. 


Porcja koft drobiowych, ryż wymieszane z bazyliowym pesto, hummus z burakiem oraz porcja sałatki na bazie świeżych warzyw. 
Dwa pojemniki znajdujące się w lunchboxie nie są częścią zestawu. 

 W ramach podsumowania 

Plusy:

- duża pojemność (1,5 litra)
- posiada cztery solidne zatrzaski
- gruby i wytrzymały plastik
- dodatkowa nakładka, pozwalająca na oddzielenie produktów (wilgotnych od suchych)
- pojemnik może być używany w zmywarkach (do maks. 40 stopni)
- można go używa w mikrofalówce (max 3 minut 400 W)
- można go mrozić (do maks - 25 stopni)
- nie zawiera BPA, jest bezpieczny w kontakcie z żywnością
- przystępna cena (zakupiłam go za 29,99 zł)
- dodatkowy wkład chłodzący
- łatwo się go myje i wyciera
- w komplecie znajdują się także sztućce (widelec i nóż)

Minusy:

- kiepski design (tandetny nadruk na pojemniku)
- brak innych wzorów
- pojemnik nie nadaje się do transportu płynnych i półpłynnych potraw (nie jest w 100 % szczelny)
- brak pojemnika na dressing

Moja opinia

Ten pojemnik jest doskonałym przykładem tego, by przy zakupie lunchboxu nie kierować się tylko i wyłączenie wyglądem produktu. Solidne wykonanie, duża pojemność i szerokie zastosowanie - to tylko kilka z wielu zalet tego pojemnika. Jeśli uda się Wam na niego natrafić, kupcie go bez zastanowienia. 

Gdzie można go kupić? Pojemnik zakupicie w polskich i zagranicznych sklepach internetowych, a także w Tk Maxx. Cena pojemnika może się różnić, w zależności od miejsca zakupu. Ja za swój zapłaciłam 29,99 zł.


8 komentarzy :

  1. Pomijając ten "fantastyczny" wzorek pojemnik bardzo mi się podoba i jak taki napotkam to z pewnością kupię :) Ilekroć jestem w TKMaxx patrzę co tam nowego słychać w świecie pojemników, ale nigdy na nic ciekawego nie natrafiłam i w tym sklepie w którym jestem najczęściej jest bardzo ubogi asortyment takich produktów :/
    I tak sobie myślę, że fajnie by było, gdyby w zestawie były takie 2 mniejsze pojemniki, jakie pokazałaś od innego zestawu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też ostatnio pustki w Tk Maxx. Ale może to i lepiej, bo nie mam już gdzie trzymać pojemników na lunch.

      Usuń
  2. Ja niestety kieruję się wyglądem. Lubię ładne produkty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko niestety nie zawsze ładny wygląd przekłada się na funkcjonalność produktu.

      Usuń
  3. Podoba mi się ten pojemnik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No wzorek powala! Ostatnio poszukuję pojemnika który byłby szczelny, najlepiej na sałatki i zupełnie nieprzezroczysty. To mój cel następnych wizyt w sklepach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam, Rossman ma w ofercie :) Cena jw. :) funkcjonalny, pal 6 wygląd ;-)
    Szukam jedzonka do wypełnienia go :)

    Buziak! :*

    Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelinko, bardzo się cieszę :) Oby długi Ci służył. Ja dziś go wypełniłam czekoladowym omletem owsianym z truskawkami (w końcu sezon zobowiązuje).

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.