wtorek, 24 marca 2015

Surówka z marchewki i jabłka do obiadu

Surówka z marchewki i jabłka do obiadu


Surówka z marchewki do obiadu
Surówka z marchewki i jabłka do obiadu
Surówka z marchewki i jabłka to dla wielu osób smak dzieciństwa. Jest prosta w przygotowaniu i do tego bardzo smaczna. Wystarczy zetrzeć dwa składniki na tarce, dodać do smaku odrobinę cukru i soli, a następnie wymieszać z kwaśną śmietaną lub w lżejszej wersji z jogurtem. Marchewkę najlepiej ścierać na drobnych oczkach, dzięki czemu jest ona delikatniejsza. Taką surówkę podajcie jako dodatek do obiadu.


Surówka z jabłkiem i marchewką

SURÓWKA Z MARCHEWKI I JABŁKA

Składniki:


  • 4 marchewki
  • 1 kwaskowate jabłko
  • sok z cytryny 
  • kilka łyżek kwaśnej śmietany
  • cukier do smaku (1/2-1 łyżeczki lub więcej wg preferencji)
  • szczypta soli

Przygotowanie:

Marchewki obieramy, trzemy na tarce na małych oczkach. Jabłko obieramy, wykrawamy gniazdo nasienne. Owoc trzemy na tarce na grubszych oczkach a następnie kropimy sokiem z cytryny. Łączymy marchewkę i jabłko, dodajemy śmietanę, cukier i sól do smaku. Całość mieszamy. Surówkę z marchewki i jabłka podajemy jako dodatek do obiadu.


Wypróbuj także przepis na 

 Surówka z kiszonej kapusty i marchewki

Smaczna surówka do obiadu
Surówka z marchewki i jabłka

Czas przygotowania: 10 minut.

15 komentarzy :

  1. Ja czasami dodaję jeszcze rozkruszone orzechy włoskie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ulubiona surówka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marchew i jabłko! To, co kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam! Moglabym ja jesc codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, tak! Smak dzieciństwa - kojarzy mi się z kluskami leniwymi albo pierogami z serem :) U mnie jednak robiona była bez śmietany tylko z olejem roślinnym, czasem z dodatkiem pora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj miałam marchewkę do obiadu :) uwielbiam :)))))

    OdpowiedzUsuń
  7. W moim domu surówka z marchewki i jabłka to po prostu klasyka. Uwielbiam ją;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham to połączenie, nawet w wersji bez śmietany i przypraw:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze nigdy nie jadłam surówki z marchewki i jabłka z dodatkiem jogurtu i chyba muszę kiedyś taką zrobić, bo przyznam, że ten jogurt mi tam wcale nie pasuje, ale mogę się mile zaskoczyć :P Zazwyczaj robię taką surówkę jedynie z marchewki, jabłka i soku z cytryny, a całość posypuję pestkami słonecznika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi być dodatek tłuszczu w postaci jogurtu albo chociażby oleju żeby witaminy z marchewki się wchłonęły, bo wit. A i E są rozpuszczalne w tłuszczach.

      Usuń
  10. super sałatka. proponuję dodać łyżeczkę startego chrzanu.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja dodaje jeszcze odrobinę bardzo drobniutko posiekanej cebulki :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja podaje samo marchewkę z jabłkiem

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.