środa, 18 marca 2015

Cielęcina w sosie pomidorowym na białym winie

Cielęcina w sosie pomidorowym na białym winie

Cielęcina w pomidorach
Cielęcina w sosie pomidorowym na białym winie
Cielęcina w pomidorach to proste i nieskomplikowane danie. Sos wzbogaciłam o dodatek białego półwytrawnego wina, przez co nabrał przyjemnego aromatu. Całość jest nieprzekombinowana i delikatna w smaku. Taki gulasz najlepiej podawać z dodatkiem świeżego pieczywa, np. pszennej bagietki. Fajnie sprawdzi się także polenta z dodatkiem ziół i świeżo startego parmezanu.


Gulasz z cielęciną i pomidorami

CIELĘCINA W SOSIE POMIDOROWYM


Składniki (na 3-4 porcje):
  • 500 g cielęciny (u mnie mięso od kulki)
  • 2 szalotki
  • 1 większy ząbek czosnku
  • 1 lampka białego półwytrawnego wina
  • 1 puszka pomidorów (400 g), bez skóry, posiekanych
  • 2 listki laurowe
  • 2 ziela angielskie
  • pół łyżeczki suszonego tymianku
  • 2-3 łyżeczki posiekanych kaparów
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku

Przygotowanie:

Oczyszczone mięso kroimy w kostkę. Szalotki i czosnek drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy olej lub klarowane masło, wrzucamy mięso, obsmażamy ze wszystkich stron i przekładamy do garnka. Na patelnię wrzucamy cebulę z czosnkiem, smażymy 3-4 minuty. Wlewamy wino, zagotowujemy. Zawartość patelni przekładamy do mięsa. Dodajemy listki laurowe, ziele angielskie, pomidory, posiekane kapary i wodę (w takiej ilości, by sos przykrył mięso). Zamiast wody możecie użyć bulionu warzywnego lub rosołu. Całość zagotowujemy, następnie dusimy na małym ogniu pod przykryciem przez około 40-60 minut lub dłużej, aż mięso będzie miękkie (czas gotowania będzie uzależniony od tego, z jakiej części mięsa użyjecie). 

Kiedy mięso będzie miękkie, dodajemy roztarty w palcach tymianek oraz sól i świeżo zmielony pieprz do smaku. Gotujemy kolejne 3 minuty. Cielęcinę w sosie pomidorowym podajemy z dodatkiem pieczywa. Dobrze sprawdzi się także świeżo przygotowana polenta.


Wypróbuj także przepis na 

Gulasz z cielęciny i grzybów

Gulasz z cielęciny i pomidorów przepis

Cielęcina w sosie przepis
Cielęcina w sosie pomidorowym na białym winie
Czas przygotowania: 1 godzina.

5 komentarzy :

  1. Dawno nie jadłam cielęciny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm pyszna ta cielęcinka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cielęcina to mięso nie do zdobycia u mnie, ale udaje mi się od czasu do czasu upolowac kawałek jak jedziemy do większego miasta .... muszę zrobić ten gulasz jak sie trafi kolejnym razem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cielęciny szczerze nie kupuję. Ciężko ją dostać, a i wspomnienia mam kiepskie. Młodemu nakupiłami pomroziłam w porcjach. Cieszyłam się jak głupi z bateryjki, że po rajdzie po całym mieście udało mi się cenne mięsiwo zdobyć, a Młody wypluł i wzgardził :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzis zrobiłam na obiad, bo naprawdę smakowicie wygląda na zdjęciach. I niestety muszę z żalem stwierdzić, że nic specjalnego. Mdłe jak na nasz gust, zdecydowanie za mało przypraw typu papryka, czosnek czy chili. Wino lekko poprawia smak, ale czegoś jakby brakuje ...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.