piątek, 6 lutego 2015

Sałatka z ciecierzycą i fetą

Sałatka z ciecierzycą i fetą


Sałatka z ciecierzycy i pomidorów
Sałatka z ciecierzycą i fetą
Tym razem mam dla Was ekspresową w przygotowaniu sałatkę z dodatkiem ciecierzycy. Fajnie sprawdza się jako drugie śniadanie w szkole lub w pracy, możecie też podać ją w ramach lekkiego obiadu jako dodatek do np. grillowanej piersi z kurczaka lub pieczonej ryby.

Zimą najlepiej użyć do jej przygotowania pomidorków koktajlowych, które o tej porze roku smakują o wiele lepiej, aniżeli większe odmiany. Jeśli jesteście bardziej cierpliwi, poczekajcie ze zrobieniem tej sałatki do lata, kiedy warzywa będą pełne smaku i słońca. Mnie akurat udało się kupić stosunkowo smaczne (jak na tę porę roku) pomidory podłużne. 

Sałatka z ciecierzycy i sera feta


SAŁATKA Z CIECIERZYCĄ I SEREM FETA


Składniki (na 2 porcje):


  • 200 g ugotowanej ciecierzycy lub z puszki (waga po ugotowaniu)
  • 1 nieduża czerwona cebula
  • 120 g sera feta
  • 1 duży pomidor lub 2 mniejsze (ewentualnie garść pomidorków koktajlowych)
  • pół niedużego ogórka, obranego ze skórki
  • 1 ząbek czosnku
  • 3-4 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • kilka czarnych oliwek
  • 2 łyżki oliwy
  • pół łyżeczki suszonego oregano
  • 1-2 łyżki octu z białego wina (lub sok z połowy cytryny)
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

W misce umieszczamy odsączoną i opłukaną ciecierzycę. Dodajemy posiekaną w piórka cebulę, pokruszony ser, grubo pokrojonego pomidora i ogórka, natkę i oliwki. Czosnek drobno siekamy, lekko solimy i rozcieramy brzegiem noża na pastę. Mieszamy oliwę, ocet, czosnek i oregano. Dodajemy szczyptą soli i pieprz do smaku. Powstałym dressingiem polewamy sałatkę i delikatnie mieszamy.

Koniecznie wypróbuj także przepis na 

 Sałatka z soczewicy i fety

Szybka sałatka z ciecierzycy w puszce
Sałatka z ciecierzycą i fetą


Czas przygotowania: 10 minut.

10 komentarzy :

  1. Wygląda bardzo smakowicie, uwielbiam takie strączkowe sałatki, które można przygotować na wynos i nie wymagają odgrzewania :) Wszystkie składniki mi się bardzo podobają, poza serem feta, który jest dla mnie za słony, ale myślę, że można zastąpić go mozzarellą czy wędzonym tofu i też będzie pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciecierzyca w sałatce to pozywna i ciekawa w smaku wkładka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę o recenzję tego zielonego metalowego pojemnika do bento! :) Myślałam o kupnie takiego dla męża, ale do dziś się nie mogę zdecydować... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w trakcie kończenia jej. Myślę, że we wtorek lub w środę pojawi się na blogu. W najbliższym czasie będzie też kilka recenzji innych pojemników na lunch.

      Usuń
  4. fajny pomysł, jeszcze nie łaczyłam fety z ciecierzyca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieciorka świetnie pasuje do sałatek, uwielbiam ją. I zawsze wychodzi mi inna sałatka - zawsze jednak smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smakowita sałatka ... dodatkowo kolorowa - co w zimie jakoś szczególnie ważne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba właśnie nabrałam odwagi, żeby zrobić coś z ciecierzycą :)
    Sałatka wygląda bardzo apetycznie i zachęcająco :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://frankiesflavours.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj jedząc sałatkę z ciecierzycą mama podkradała mi ziarenka. Mówiła,że dla niej jest bez smaku i za twarda, ale co rusz po nowe sięgała. Ja bardzo ciecierzycę lubię, a w towarzystwie pomidorków to już poezja! Idealna do pracy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.