czwartek, 12 lutego 2015

Pudding kokosowy z chia

Pudding kokosowy z chia

Deser na mleku kokosowym
Pudding kokosowy z chia

Dziś Tłusty Czwartek i zapewne większość z Was zajada się właśnie pączkami i innymi smakołykami. Ja, zamiast ociekających tłuszczem smażonych słodkości, mam dla Was prosty pudding kokosowy na bazie nasion chia. W ubiegłym roku prezentowałam Wam taki pudding w wersji czekoladowej. Mam nadzieję, że  także w takim wydaniu przypadnie Wam on do gustu.

Pudding kokosowy z chia obowiązkowo podajcie z dodatkiem świeżych owoców lub sosu/konfitury, ponieważ sam smak kokosu może być troszkę zamulający i warto go przełamać. Moim zdaniem taki pudding najlepiej komponuje się z dodatkiem frużeliny lub sosu wiśniowego. Dobrze sprawdzi się tu także dodatek malin, truskawek albo kwaśnych porzeczek. 

Aby pudding ładnie się prezentował, podajcie go w zgrabnych przezroczystych szklaneczkach lub pucharkach. Być może ktoś z Was pokusi się o przygotowanie tego deseru na Walentynki?

Pudding kokosowy przepis

PUDDING KOKOSOWY Z CHIA

Składniki (na 2 porcje): 

  • 1 szklanka mleka kokosowego*
  • 30 g nasion chia
  • 1-2 łyżki cukru pudru (opcjonalnie)
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • około pół szklanki mleka roślinnego (np. sojowego, ryżowego)
  • frużelina wiśniowa lub sos wiśniowy
 Wersja odchudzona: zamiast zwykłego cukru użyj erytrolu lub całkowicie pomiń dodatek substancji słodzącej w przepisie


Przygotowanie:

Łączymy mleko kokosowe, chia, cukier, wiórki i pół szklanki mleka roślinnego (najlepiej zrobić to w słoiku). Zakręcamy i odstawiamy do lodówki na całą noc. Kolejnego dnia przekładamy zawartość słoika do rozdrabniacza (zamykany pojemnik w zestawie z blenderem) i miksujemy przez kilka minut.  Jeśli pudding jest dla Was zbyt gęsty, dodajcie w trakcie miksowania odrobinę więcej mleka. Pudding przekładamy do szklanek, nakładamy kilka łyżeczek frużeliny wiśniowej lub sosu i podajemy.

*użyłam mleka kokosowego z puszki, które dokładnie wcześniej wymieszałam (najwygodniej jest zrobić to blenderem)

Uwagi:

- pudding możecie posłodzić zmielonym na puder erytrolem
- zamiast frużeliny lub sosu wiśniowego możecie dodać do puddingu konfiturę z truskawek, malin, porzeczek albo po prostu świeże owoce
- w wersji niewegańskiej możecie użyć zwykłego mleka krowiego
- możecie pominąć etap miksowania w rozdrabniaczu, jednak moim zdaniem pudding dzięki takiemu zabiegowi jest bardziej puszysty i delikatny
- wierzch puddingu możecie ozdobić podprażonymi na suchej patelni płatkami kokosowymi lub migdałowymi


Spróbuj innych wegańskich deserów:

 Budyń jaglany kokosowy
Pudding kokosowy z kaszy jaglanej
 Czekoladowy pudding z nasionami chia
Pudding czekoladowy z chia
Czekoladowy deser jaglany
Deser jaglany czekoladowy




Budyń kokosowy z chia
Pudding kokosowy z chia

Deser kokosowy z chia

Czas przygotowania: 10 minut.

8 komentarzy :

  1. Ten pudding wygląda ślicznie. Nie chciałam w sumie tego pisać, ale naprawdę wygląda uroczo i apetycznie. Ja dziś zjadłam pączka sztuk 1. Wystarczy. Takiego puddingu bym za to chętnie spróbowała. Na Walentynki jak znalazł!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dziś zaliczyłam jednego, tradycyjnego paczka. Wiecej nie planuje... Ale pudding w okolicach podwieczorku chetnie bym zjadla....

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialnie! Uwielbiam chia, ale jeszcze w wersji z kokosowym mleczkiem nie próbowałam. Wygląda bardzo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie puddingi :) 100x lepszy niż wszelkie pączki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chia mam, mleko kokosowe również, więc wiem chyba co dziś będzie na deser :)
    Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaadoptujesz mnie? Jejku jakie to musi byc pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne bez dwóch zdań! I urokliwe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.