wtorek, 27 stycznia 2015

Hummus z suszonymi pomidorami

Hummus z suszonymi pomidorami

Hummus z pomidorami przepis
Hummus z suszonymi pomidorami
Hummus potrafi uzależnić. Zaczyna się niby niewinnie- hummus na chlebie, marchewce, krakersie, łyżeczce...i nagle słoik tego strączkowego cuda zaczyna świecić pustkami. Na całe szczęście przygotowanie hummusu trwa dosłownie kilka chwil, wystarczy bowiem zmiksować kilka składników et voilà! Mamy domowy hummus. 

Zimą moje kubki smakowe lubią być rozpieszczane hummusem z suszonymi pomidorami. Jest lekko pikantny za sprawą ostrej papryki i czosnku, z wyczuwalnym kwaśnym cytrynowym akcentem. Czasem lubię go podrasować kropiąc jego wierzch olejem z chili i posypując prażonymi orzeszkami piniowymi. I już nie mogę się doczekać sezonu na szparagi, bo hummus najbardziej smakuje mi właśnie w połączeniu z grillowanymi szparagami. A Wy z czym najchętniej jadacie tę arabską pastę?

Hummus pomidorowy

HUMMUS Z SUSZONYMI POMIDORAMI

Składniki:
  • puszka ciecierzycy (240 g, waga po odcieku)
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 8-10 połówek suszonych pomidorów (z oliwy)
  • sok z 1 cytryny
  • szczypta chili w proszku
  • sól do smaku
  • 2 czubate łyżki pasty tahini (około 60-70 g)
  • oliwa ev 
Hummus pomidorowy-przygotowanie:

W rozdrabniaczu umieszczamy odsączoną ciecierzycę. Dodajemy posiekany czosnek, suszone pomidory z oliwy, sok z cytryny, chili w proszku, szczyptę soli i pastę tahini. Całość miksujemy do połączenia. Następnie dodajemy zimną wodę, łyżka po łyżce i miksujemy do otrzymania preferowanej konsystencji. W razie potrzeby ponownie doprawiamy do smaku solą i ostrą papryką. Ja do hummusu często dodaję 1-2 łyżki oliwy (pod sam koniec). Hummus przekładamy do słoiczka, jego wierzch kropimy oliwą. Przechowujemy w lodówce do 3-4 dni. 

Z czym podawać hummus? 

Hummus świetnie smakuje na kanapkach i krakersach. Można w nim zanurzać kawałki warzyw, np. seler naciowy, marchewkę, kawałki ogórka, grillowane lub gotowane szparagi. Można smarować nim naleśniki lub tortille i nadziewać je warzywami lub mięsem.


Inne przepisy na domowy hummus:

Hummus z burakami
Hummus z burakami
Humus ze szpinakiem
Hummus ze szpinakiem
Hummus z papryką
Hummus z pieczoną papryką


Hummus jak zrobić
Hummus z suszonymi pomidorami 

Czas przygotowania: 10 minut.

15 komentarzy :

  1. zdjęcia piękne - choruję już na Twoją tacę!
    a hummus.. suszone pomidory dla mnie nie bardzo, ale może jak spróbuję, zmienię zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada apetycznie. Robilam kiedys hummus ale mi nie posmakowal... Widocznie musze skorzystac z innego przepisu, np. Twojego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ten hummus to z pewnością sama rozkosz dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam hummus, a w Twojej wersji zapowiada się pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam niedawno hummus z suszonymi pomidorami ale nie zdążyłam zrobić fotki, bo był robiony dla gości... ;) zniknął błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam hummus a z pomidorami nigdy nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam humus a w takim wydaniu jeszcze go nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hummus lubię, ale jestem zainteresowana tymi ciasteczkami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam suchą ciecierzycę w opakowaniu. Czy taka się nada? Co trzeba z nią zrobić, namoczyć przez noc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Namocz ją przez całą noc, a kolejnego dnia ugotuj do miękkości. Czas gotowania będzie uzależniony od samego ziarna i tego, jak było przechowywane. Może zająć 40 minut lub dłużej przy starszym ziarnie. Pamiętaj o tym, by osolić ciecierzycę dopiero pod koniec gotowania, gdy będzie już miękka. Przechowujemy ją w pojemniku wraz z wodą z gotowania do 3 dni w lodówce.

      Usuń
  10. Zrobiłam po raz pierwszy w życiu! Pycha :) a wcześniej przygotowałam pastę tahini, w mojej kuchni to już w ogóle kosmos ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zrobiłam hummus z suszonymi pomidorami i musze przyznać, że jest genialny! A z racji tego, że moja przerwa od Bliskiego Wschodu się wydluzyla zatesknilam za arabskimi smakami i ten hummus okazał się strzałem w dziesiątkę. Teraz czas na chlebek pita - nieodłączna para hummus. Dzieki za przepis ☺

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.