wtorek, 9 grudnia 2014

Śledzie z ogórkiem konserwowym i cebulą

Śledzie z ogórkiem konserwowym i cebulą

Śledzie z ogórkiem i cebulą
Śledzie z ogórkiem konserwowym i cebulą

Śledzie przygotowuję stosunkowo rzadko. Najczęściej na święta lub przy okazji spotkań rodzinnych (czyt. imieniny i inne imprezy okolicznościowe). Zazwyczaj robię wtedy bardzo proste śledzie w oleju z dodatkiem ogórków i cebuli. Są dość uniwersalne i lubiane przez większość amatorów tej ryby.

Po odpowiednim wymoczeniu, matjasy osuszam i kroję w mniejsze kawałki. Można je też zwijać w roladki i spiąć wykałaczką. Kolejno układam je w dużym słoiku, przyprawiam świeżo zmielonym pieprzem, posypuję pokrojonymi w kostkę korniszonami i cebulą a całość zalewam olejem z dodatkiem octu winnego. Jeśli nie przepadacie za tym ostatnim, możecie pominąć jego dodatek w przepisie. Jego smak nie jest jednak mocno wyczuwalny.

Śledzie w oleju najlepiej zrobić na dwa dni przed planowanym podaniem, ale będą także smaczne następnego dnia po przygotowaniu.

Świąteczne śledzie z ogórkami i cebulą

ŚLEDZIE Z OGÓRKIEM KONSERWOWYM I CEBULĄ

Składniki:
  • pół kg solonych matjasów
  • 3-4 ogórki konserwowe
  • 1 większa cebula lub dwie średniej wielkości
  • 4 łyżki octu z czerwonego wina
  • świeżo mielony kolorowy pieprz
  • olej 
Przygotowanie:

Płaty śledziowe zalewamy wodą i moczymy. W trakcie moczenia warto zmienić wodę. Długość moczenia będzie uzależniona od samego produktu, jak i naszych preferencji smakowych. Ja najczęściej moczę śledzie przez 1-2 godziny, czasem dłużej w przypadku bardzo słonej ryby. Najlepiej odkroić kawałek śledzia i spróbować, czy jest już dobry. Do moczenia możecie też użyć mleka lub pół na pół mleka i wody. 

Śledzie osuszamy papierowym ręcznikiem, kroimy w mniejsze kawałki. Cebulę obieramy i siekamy w kostkę. Jeśli chcecie złagodzić jej smak, sparzcie ją wodą na sicie i osuszcie. Możecie też użyć łagodniejszej w smaku cebuli czerwonej. Ogórki kroimy w kostkę. W litrowym słoiku układamy kilka kawałków śledzi, oprószamy je świeżo zmielonym pieprzem, posypujemy cebulką i ogórkami. W ten sam sposób układamy kolejne warstwy. Całość polewamy octem i zalewamy olejem. Słoik zakręcamy i odstawiamy do lodówki. Śledzie będą już smaczne kolejnego dnia. Najlepiej potrzymać je przez około 2 dni. Śledzie z ogórkiem można przechowywać w lodówce przez około 7-10 dni.

*do śledzi możecie dołożyć także 1-2 listki laurowe i 1-2 ziarenka ziela angielskiego.

Śledź z ogórkiem przepis
Śledzie z ogórkiem konserwowym i cebulą

Czas przygotowania: 10 minut.

10 komentarzy :

  1. Pyszne.Ja dodaje jeszcze duzo pietruszki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świeże zioła też są fajnym dodatkiem do takich śledzi. Ja najczęściej stawiam na koperek :)

      Usuń
  2. bardzo fajny pomysł na śledzie:) ładny talerzyk:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem okropną śledziarą, tak jak moja rodzina. Twoja wersja bardzo by mi smakowała...

    OdpowiedzUsuń
  4. biorę w ciemno:) kocham śledzie pod każdą postacią:)

    OdpowiedzUsuń
  5. śledzie lubię, ale robię bardzo, bardzo rzadko:) ....podoba mi się Twoja wersja, u nas najczęściej w śmietanie gości:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co ja mogę powiedzieć o śledziach ;) Tylko tyle: ♡♡♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz, bardzo długo nie lubiłam śledzi. Serio. Był okres, że jadłam tylko takie mocno zamarynowane w occie, żeby nie czuć smaku...śledzia. nienormalne. Teraz uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.