poniedziałek, 22 grudnia 2014

Make bento, not war! #68

Make bento, not war! #68


To już ostatnie zestawy bento w tym roku. Przede mną dwutygodniowa przerwa. Z jednej strony będę tęsknić za zapełnianiem lunchboxów, z drugiej taki odpoczynek z pewnością dobrze mi zrobi. Tym bardziej teraz, gdy nie do końca po drodze mi z blogowaniem. Ale idzie Nowy Rok, idzie nowe - być może to czas na jakieś zmiany w moim życiu? To się okaże.

Tym razem w zestawach króluje kasza i brokuły. Przed moim wyjazdem do rodzinnego domu starałam się sukcesywnie opróżniać lodówkę tak, aby nic się później nie zmarnowało. Chwytajcie garść inspiracji i nie zapomnijcie jutro zabrać ze sobą do szkoły/pracy pojemnika pełnego dobrego jedzonka.

Make bento, not war!


PONIEDZIAŁEK

Na śniadanie dwie składane kanapki z kurczakiem, omletem z dwóch jajek z dodatkiem zielonej czubricy, sałatą rzymską i majonezem z awokado. Dodatkowo kilka warzywnych koreczków.


Drugi posiłek to 250 g klopsa z indyka z dodatkiem warzyw i chorizo oraz sałatka z ryżem, kiełkami, oliwkami, pomidorem i ogórkiem, przyprawiona niewielką ilością oliwy wymieszanej z dietetycznym pesto ze szpinaku.


Na obiad pierś z kurczaka z patelni, ugotowana na sypko kasza gryczana oraz surówka z czerwonej kapusty i marchewki oraz surówka z kiszonej kapusty


WTOREK

Na śniadanie biały ser z rzodkiewką, szczypiorkiem, wymieszany z jogurtem naturalnym. Dodatkowo kilka pomidorków, rzodkiew oraz chleb żytni na zakwasie.
Jako drugi posiłek klops z indyka, ugotowana na sypko palona kasza gryczana i konserwowe ogórki.


ŚRODA

Na śniadanie twarożek z jogurtem naturalnym, warzywa (pomidor, papryka, ogórek) oraz osobno 4 kromki razowego chleba.
Drugi posiłek to pęczak z pieczarkami i sosem sojowo-grzybowym, pierś z kurczaka z patelni oraz ogórki konserwowe.
Na obiad kasza pęczak, pierś z patelni oraz gotowany na parze brokuł.


CZWARTEK

Jako pierwszy posiłek frittata z piekarnika (z 4 dużych jajek XL). W środku skrywa gotowane mięso z kurczaka, paprykę, pieczarki, czerwoną fasolę i zioła. Dodatkowo kilka koreczków oraz pomidor z mozzarellą.


Drugi posiłek to pierś z kurczaka z czerwoną czubricą, kasza gryczana z pieczarkami i sosem sojowym oraz kilka ogórków konserwowych.
Na obiad makaron z pesto szpinakowym, pierś z kurczaka z patelni, gotowany na parze brokuł oraz marchewki a także surówka z pora


PIĄTEK

Śniadanie już w świątecznym klimacie, czyli pieczona owsianka piernikowa. Koniecznie wypróbujcie przepis, bo najlepiej smakuje właśnie teraz.
Jako drugi posiłek makaron crudaiola. Do pracy przygotowuję go w wersji ekspresowej. Gorący odcedzony (nieprzelany wodą) makaron mieszam z oliwą ev (na 100 g suchego makaronu wlewam około 2-3 łyżeczki oliwy), dodaję drobno posiekany czosnek, porwane listki bazylii, drobne kawałki papryki, suszone oregano i szczyptę soli. Jako dodatek do makaronu smażone polędwiczki z kurczaka
Ostatni z posiłków był dość treściwy, ponieważ w tym dniu Połówek przebywał poza domem do godziny 20 a w międzyczasie zahaczył także o siłownię. W pojemniku znalazły się ugotowane na parze brokuły, kasza gryczana palona doprawiona jasnym sosem sojowym, dwie piersi z kurczaka pieczone w kieszonce z folii aluminiowej, sos czosnkowy z dodatkiem melasy z granatów (do brokułów) oraz pomidor malinowy z czerwoną cebulką i owczym serem marynowanym w oliwie z zaatarem. 

9 komentarzy :

  1. Mam nadzieję, że zmiany nie oznaczają, że rzadziej będziesz dodawać przepisy, Bez Ciebie nie ogarniam;)
    Wesołych Świąt , Beata J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Beatko - czas pokaże. Póki co po głowie błąka się pomysł o zamknięciu bloga.

      Usuń
    3. Nie !!! Dlaczego??? Jesteś ogromną inspiracją dla tylu ludzi <3

      Usuń
  2. O matko, tylko nie zamknięcie!
    Zawieszenie czasem tak się zdarza, ale zamknięcie?
    Tyle pracy i siebie, ile włożyłaś w to wszystko, do usunięcia? :( Nieee... :(

    Uwielbiam cykle make bento. Dajesz mi dużo motywacji by robić jednak to jedzenie i żeby było coraz piękniejsze. :)

    Pozdrawiam i życzę dużo siły w nadchodzącym roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dołączam się do apelu!!!! Nie zamykaj bloga!!!! Od kiedy zaczęłam gotować z Twoich przepisów, mój mąż wychwala mnie (a raczej Ciebie) pod niebiosa ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O nieeee! Zaglądam do Ciebie praktycznie codziennie i zawsze podziwiam za ilość nowych pomysłów. Oczywiście z przepisów korzystam i wychodzą super:) Mam nadzieję że świąteczna przerwa pozwoli Ci odpocząć i nabrać sił do kontynuowania pracy nad blogiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie rób tego plizz

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopiero co mnie zainspirowalas - projekt bento mial byc moim projektem na 2015 - by moje i meza posilki zabierane do pracy tez tak apetycznie wygladaly.
    Prosze nie zamykaj bloga. Rozumiem, ze to zobowiazanie i bardzo duzo pracy - moze pragniesz odmiany i oddechu.
    Moze przerwa, zawieszenie byloby alternatywa - ale strasznie szkoda by bylo nie miec Twoich przepisow jako inspiracji.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.