sobota, 1 listopada 2014

Naleśniki dyniowe

Naleśniki dyniowe

Naleśniki dyniowe
Naleśniki dyniowe

Tym razem na rozpoczęcie weekendu mam dla Was żółciutkie naleśniki. Swój nietypowy kolor zawdzięczają dodatkowi puree z pieczonej dyni. Przygotowałam je w wersji słodkiej, dodając do ciasta cukier oraz domową przyprawę do dyni. Ta ostatnia nadała naleśnikom lekko korzennego posmaku z delikatnie wyczuwalną pikantną nutą imbiru. Oczywiście możecie zrobić je także w wersji wytrawnej. Wystarczy w przepisie pominąć wspomniane dwa składniki i dodać do ciasta odrobinę soli. Fajnym dodatkiem do ciasta w przypadku słodkiej wersji naleśników będzie skórka otarta z pomarańczy, która nada im przyjemnego aromatu. 

Żółte naleśniki

Naleśniki dyniowe są dość delikatne, jednak  nie spodziewajcie się cienkich płatów, jak w przypadku francuskich crepes. Grubością przypominają bardziej nasze rodzime polskie naleśniki. Podajcie je z dodatkami, na jakie tylko macie ochotę, np. konfiturą, mascarpone lub musem owocowym. Ja postawiłam na biały ser z dodatkiem orzechów włoskich i rodzynek. Naleśniki przygotowałam z podwójnej porcji. Część zapakowałam do lunchboxu a resztę podałam na śniadanie, dodatkowo polewając je czekoladowym sosem.

Naleśniki z dynią

NALEŚNIKI DYNIOWE
Śniadanie Mistrzów #238

Składniki (na około 5 sztuk):
  • 100 g mąki pszennej
  • 1-2 łyżki drobnego cukru
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej do dań z dyni
  • 3/4 szklanki mleka
  • pół szklanki puree z dyni
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka oleju
Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy do miski. dodajemy cukier, przyprawę do dyni. Wlewamy mleko, dodajemy puree, jajka i olej. Mieszamy trzepaczką do połączenia. Na patelni do naleśników rozgrzewamy olej. Przy pomocy chochelki wylewamy porcję ciasta i rozprowadzamy po dnie patelni. Smażymy z obu stron i odkładamy na talerz. Podobnie postępujemy z resztą ciasta. Naleśniki podajemy z ulubionym farszem. Ja nadziałam je twarogiem wymieszanym z jogurtem naturalnym, cukrem, rodzynkami i orzechami włoskimi.

* w wersji wytrawnej pomijamy przyprawę do dyni oraz cukier i zamiast nich do ciasta dodajemy szczyptę soli.

Naleśniki z puree dyniowym
Naleśniki dyniowe

Czas przygotowania: 20 minut.

11 komentarzy :

  1. Pyszne dyniowe naleśniki, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ładny kolor wyszedł:) nalesniki w każdej wersji są smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ... a do tego mój dyniowy dżemor i jestem w niebie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi smakowały. Do tego szklanka jogurtu naturalnego i pomarańcza i miałam super zdrowe śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobre, a dynii nic nie czuć. Nawet moje dzieci jej nie wyczuły:)

    OdpowiedzUsuń
  6. super! dynia jest swietna nie tylko na jesien i halloween http://www.kreatywna.pl/styl-zycia/smaki/dynia-nie-tylko-na-halloween/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tyle lat broniłam się przed dynią, a w tym roku zapisałam już tyle przepisów że trudno zdecydować który pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie jutro planuję przygotować naleśniki. Zastanawiam się, czy mogę użyć innej mąki niż pszenna (aktualnie dysponuje ryżową:-) Proszę, poratuj:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kombinowałabym z bezglutenowymi, bo te bywają kapryśne. Możesz użyć pełnoziarnistej, orkiszowej, żytniej (jeśli lubisz jej posmak).

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.