poniedziałek, 24 listopada 2014

Make bento, not war # 64

Make bento, not war # 64


Dzień dobry, 

Jak blogowa tradycja nakazuje, nowy tydzień rozpoczynamy od przeglądu zawartości lunchboxów. Tym razem w pojemnikach królowała kasza gryczana. Przyznam, że pierwszy raz używałam tej zwykłej niepalonej. Niezwykle miło zaskoczył mnie jej delikatny smak. Na pewno o wiele częściej będę ją kupować. Mam już nawet kilka pomysłów na sałatki na jej bazie. 

W mojej kolekcji pojawił się też nowy pojemnik (widoczny na zdjęciach czerwony silikonowy lunchbox). To kolejny ecolunch box, tym razem okrągły. Udało mi się go kupić za 12 zł w jednej z wyprzedażowych Biedronek (grzechem byłoby nie kupić go w tak przystępnej cenie). Muszę przyznać, że przypadł mi do gustu o wiele bardziej, aniżeli pojemnik prostokątny, który miałam do tej pory. Jest znacznie większy od poprzedniego, co jest jego sporym plusem. Bez problemu w jednej przegródce mogę pomieścić 100 g węglowodanów 


PONIEDZIAŁEK

Na śniadanie naleśniki na mące pszennej razowej plus domowa czekośliwka sprzed trzech lat. Słoiczek jakimś cudem ostał się w spiżarni Mamy. 
Drugi posiłek to pierś z kurczaka płatkach owsianych oraz surówka z czerwonej kapusty (bez jabłka).
Na obiad przygotowałam schab w sezamie, dodatkowo niepalona kasza gryczana, ogórki konserwowe oraz zasmażane buraki.


WTOREK

Śniadanie proste i ekspresowe, czyli twaróg z jogurtem naturalnym, rzodkiewką, dymką, przyprawiony solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Kolejny posiłek to kotlety schabowe w wiórkach kokosowych, kasza gryczana palona oraz sałatka z pieczonych buraków i fety (zamiast orzeszków piniowych użyłam orzechów włoskich).
Na obiad pierś z kurczaka (marynowana wcześniej w oregano, czosnku i soku z cytryny), kasza gryczana z pieczarkami i sosem sojowym oraz ogórki konserwowe. 


CZWARTEK

Kolejne posiłki to szaszłyki orientalne z kurczaka, sos czosnkowy (plus odrobina melasy z granatów). Szaszłyki stanowiły dwa posiłki (przygotowałam je z niespełna pół kg kurczaka). Do jednego dodatkiem była sałatka grecka, do drugiego turecka sałatka z ciecierzycy.
Dodatkowo w woreczek strunowy zapakowałam razowe chlebki z patelni, ale oczywiście zapomniałam dołożyć ich do zdjęć. Wersja w całości na mące razowej jest zdrowsza, jednak nie tak fajna i elastyczna, jak w przypadku tych na mące pszennej (lepiej zrobić je pół na pół na pszennej zwykłej i razowej, aniżeli na razowej w całości).


PIĄTEK

Na śniadanie twarożek (z niewielką ilością kwaśnej śmietany, doprawiony solą, pieprzem, słodką papryką w proszku, wymieszany ze szczypiorkiem i rzodkiewką). Dodatkowo warzywa: seler naciowy, pomidory, papryka, ogórek.
Drugi posiłek to kasza gryczana z indykiem, porem i pieczarkami, przyprawiona jasnym sosem sojowym. Jako dodatek surówka z kiszonego ogórka i cebuli. 

3 komentarze :

  1. zdrowo! u Ciebie kasza gryczana, u mnie teraz króluje kasza jaglana:)

    pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaglana też jest świetna, ale niestety Połówek za nią nie przepada (ja natomiast uwielbiam). Na szczęście inne kasze jada bardzo chętnie.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.