niedziela, 23 listopada 2014

Awanturka (pasta z sardynek i twarogu)

Awanturka (pasta z sardynek i twarogu)

Awanturka pasta do chleba
Pasta z sardynek i twarogu

Słyszeliście kiedyś o awanturce? Nazwa ta wiele razy przewijała mi się przed oczyma w trakcie przeglądania blogów kulinarnych. Czym jest wspomniana awanturka? To pasta kanapkowa na bazie białego twarogu oraz ryby. Na pierwszy rzut oka takie zestawienie może wywołać niezłą "awanturkę" w żołądku. Czy stąd wzięła się nazwa tej pasty? Nie mam zielonego pojęcia. 

Obok przepisu na awanturkę do tej pory przechodziłam raczej obojętnie. Dopiero, gdy zobaczyłam ją u Małgosi z blogu Podróże kulinarne Thiessy, postanowiłam pokusić się o jej przygotowanie. Gosia swoją awanturkę zrobiła z dodatkiem sardynek w oleju, ale spotkałam też przepisy z dodatkiem makreli i innych wędzonych ryb. Przepis z sardynkami spodobał mi się jednak o wiele bardziej. 

Awanturka fajnie smakuje w połączeniu z ogórkami konserwowymi lub kiszonymi. Ten dodatek pasuje do niej idealnie. Możecie na posmarowanych pastą kromkach ułożyć plasterki ogórków lub samą pastę wzbogacić o dodatek posiekanych w kostkę korniszonów lub ogórków kiszonych (wedle preferencji).

Pasta z twarogu i ryby przepis

AWANTURKA
Śniadanie Mistrzów #244

Składniki:
  • 150 g twarogu
  • 1 puszka sardynek w oleju
  • 1 łyżka domowego ketchupu
  • kilka łyżeczek kwaśnej śmietany
  • 1/4 łyżeczki ostrej papryki w proszku
  • 1/4 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • sól i pieprz do smaku
  • do podania: razowe pieczywo, ogórki konserwowe lub kiszone

Przygotowanie:

Sardynki odsączamy z zalewy i drobno siekamy (ja je dodatkowo oczyściłam). W miseczce umieszczamy twaróg, dodajemy sardynki, ketchup, całość ugniatamy widelcem. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, słodką i ostrą papryką. Dodajemy kilka łyżeczek kwaśnej śmietany, mieszamy. Podajemy jako dodatek do pieczywa.

Wypróbujcie także przepis na 

 Awanturka z wędzonej makreli


Czas przygotowania: 10 minut.

16 komentarzy :

  1. U mnie w domu robi się podobną pastę od wieeelu lat. Dodajemy tylko do niej poszatkowanej cebulki. Czasami też dajemy rybę w sosie pomidorowym i pomijamy ketchup, wychodzi też smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hah, ja też robiłam awanturkę kilka dni temu i czeka sobie na publikację :) Tylko u mnie zawsze z wędzoną makrelą i bez ketchupu. Dla mnie to smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O paście z wędzoną makrelą już słyszałam, z sardynkami - nie. Ale to rzeczywiście równie ciekawy pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj :) U nas taką pastę robimy ze szprotek w sosie pomidorowym, dodajemy cebulę i śmietanę. Awanturka to natomiast twaróg z duż ilością rzodkiewki, szczypiorku i śmietany lub maślanki ale nie w formie pasty, taka raczej rzadka ma być :)
    Pozdrawiam Beata J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Beato, dawno Cię tutaj nie było :) Pasta ze szprotek w sosie brzmi dość intrygująco! Co do twarogu z rzodkiewką i szczypiorkiem, to klasyk śniadaniowy. Dość często ląduje w Połówkowym bento, ale w wersji raczej gęstszej. Do tego dobre pieczywko i mamy pyszny początek dnia.

      Usuń
    2. HIHI nie bylo mnie tylko w komentarzach ;) Mam Cię w ulubionych stronach i czytam codziennie. Bez Ciebie moja kuchnia byłaby dużo uboższa:). Dzięki, że jesteś
      Beata J.

      Usuń
  5. Ameryka odkryta po raz drugi i mamy awanturkę!
    Klasyką i to bardzo dobrą,jest twarożek z drobno posiekaną cebulką z wędzoną makrelą,doprawioną śmietaną,solą i ewent.pieprzem.Stary PRL-owskie przysmak śniadaniowy,tak jak i awanturka (choć nigdy nie słyszałem,aby dodawano keczup do niej).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie awanturki nigdy się nie podawało (a może po prostu jej nie pamiętam?). Z makreli Mama robiła pastę z dodatkiem jajek i cebulki (czasem z odrobiną chrzanu lub musztardy). Pastą z twarogu i makreli wpisuję na listę do wypróbowania.

      Usuń
  6. Ja mam właśnie na talerzu pastę z sardynek w oleju i fety :) i nie trzeba nic więcej do szczęścia.
    A w weekend zaserwowałam mężowi grzanki z pastą z serka kremowego, awokado, szczypiorkiem i drobno pokrojoną czerwoną papryką. a na pastę wędzona makrela - przepis z książki Top Chef. Patrzył krzywo - jak na wszystko co nie jest "tradycyjne" (makaron z wędzonym łososiem i rukolą w sosie śmietanowym uważa za tradycyjne), ale posmakowało.
    Takie pasty z rybką i serkiem to fajny i szybki dodatek.
    Pozdrawiam i gratuluję świetnego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie pasty są świetne. Robi się je szybko, można zestawiać wiele smaków i struktur. Ta z kremowym serkiem i awokado brzmi niezwykle ciekawie :)

      Usuń
  7. Uwielbiam twaróg z wędzoną makrelą - a już ten który robi moja mama to mistrzostwo :) Mnie nigdy nie wychodzi tak smaczny ;) U nas się twaróg miksuje ze śmietaną na gładką masę i do tego dodaje trochę drobno pokrojonej cebulki i porwaną w palcach makrelę. Coś pysznego. Za to nigdy nie jadaliśmy tych past rybnych na bazie jajek. Jajka to jedynie z rzodkiewką. Ot, takie smaki dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka z rzodkiewką także pamiętam z dawnych lat. U nas obowiązkowo z dodatkiem sporej ilości posiekanego szczypiorku.

      Usuń
  8. Ostatnio robiłam pastę z tuńczyka z puszki, serka i pomidorów suszonych ... była cudowna ... tak więc i ta zapewne by mi zasmakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo brzmi super! Też ostatnio zrobiłam awanturkę, ale ja znalazłam przepis bez twarogu - sardynki, majonez, cebulka, przyprawy. Natomiast Twoja wersja z twarogiem brzmi przepysznie :) Następnym razem taką zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam na jutrzejsze śniadanie. Zdawało mi się, że robię to pierwszy raz, ale kiedy spróbowałam... Smak wydał mi się znajomy. Jadłam lata temu! Fajnie sobie przypomnieć smaki z dzieciństwa. :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.