poniedziałek, 13 października 2014

Przyprawa do dyni

Przyprawa do dyni

Domowa przyprawa do dyni
Przyprawa do dyni 

Kilka dni temu przytachałam do domu kilka ślicznych dyń. Połówek na ich widok zbytnio się nie ucieszył, co zupełnie mnie nie zdziwiło. Dynię toleruje głównie w zupach i gulaszach (przede wszystkim z dużą ilością wyrazistych przypraw), więc mój pomysł na przygotowanie kilku sałatek i słodkich deserów z jej dodatkiem nie wzbudził w nim entuzjazmu. Od razu zrobiłam mieszankę przypraw do dyni, niezwykle aromatyczną i lekko pikantną, którą wykorzystałam w miniony weekend jako dodatek do kilku smacznych potraw. A co dyniowego wyczarowałam? Tego dowiecie się już niedługo.

Domowa przyprawa do dyni


PRZYPRAWA DO DYNI

Składniki:
  • 4 łyżki mielonego cynamonu
  • 3 łyżeczki mielonego imbiru
  • 3 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka ziela angielskiego w ziarnach
  • pół łyżeczki goździków

Przygotowanie:

Ziele angielskie i goździki rozcieramy w moździerzu na proszek. Dodajemy imbir, cynamon i gałkę, dokładnie mieszamy. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoiczku. Wykorzystujemy jako dodatek do ciast, placuszków, kawy dyniowej i wielu innych. Ja wykorzystuję ją przede wszystkim do dań słodkich, ale fajnie też sprawdzi się niewielka ilość przyprawy dodana do stir-fry z dynią i mięsem. 

Czas przygotowania: 10 minut.

3 komentarze :

  1. Chętnie dodałabym taką przyprawę do zupy i do ciasta:) P.s. śliczny pojemniczek na przyprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, że jest idealna zwłaszcza do dyniowych ciast!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.