poniedziałek, 22 września 2014

Make bento, not war! #55



Czy Wam również weekendy mijają podejrzanie za szybko? Na szczęście w tygodniu jest coś co niezwykle lubię, czyli przygotowywanie bento. W mojej kolekcji pojawił się nowy pojemnik, na który polowałam od kilku miesięcy. Troszkę więcej poczytacie o nim już wkrótce, planuję bowiem przygotować dla Was recenzję tego lunchboxu. 

A co tym razem znalazło się w pojemnikach? Przede wszystkim spora ilość warzyw (królują brokuły i fasolka szparagowa). Po długiej przerwie w lunchboxach pojawił się także ryż. Możecie przy okazji podejrzeć moje niezbyt udane próby kształtowania go (od razu rozwieję wątpliwości- to coś niekształtnego w ostatnim pojemniku czwartkowego zestawu to żaba). 

Łapcie garść inspiracji i nie zapomnijcie o tym, by jutro zabrać ze sobą do pracy lub szkoły pojemnik pełen pysznych dań. Make bento, not war!


WTOREK

Na śniadanie placuszki ryżowe z jabłkiem i cynamonem. Jako dodatek do nich jogurt naturalny i konfitura brzoskwiniowa z malinami. Dodatkowo jabłko, pół nektarynki, winogrona oraz borówki. 
Na drugi posiłek sałatka z dwóch rodzajów karbowanej sałaty, z brokułem, fasolką szparagową, kukurydzą, jajkiem na twardo, pomidorami i kurczakiem gotowanym. Dodatkowo dressing z dodatkiem czosnku, tymianku i oregano. 
Na obiad grillowany kurczak w czerwonej czubricy, fasolka szparagowa, brokuł, żółty pomidor z czerwoną cebulką, ryż brązowy z czarnuszką.


ŚRODA

Na śniadanie twaróg z jogurtem naturalnym, czerwoną papryką i szczypiorkiem, doprawiony solą i pieprzem. Dodatkowo chleb razowy ze słonecznikiem i pomidorki koktajlowe. W drugiej przegródce winogrona i jabłko.
Drugi posiłek to biały ryż z posiekaną dymką i odrobiną winegretu, posypany czarnym sezamem, fasolka szparagowa gotowana na parze i polędwiczki z kurczaka w płatkach owsianych.
Obiad to grillowane kawałki kurczaka w przyprawie do gyrosa, posypane sezamem. Dodatkowo ryż, warzywa (brokuły, pomidorki, ogórki konserwowe, kukurydza) i sos czosnkowy.


CZWARTEK

Na śniadanie owsianka sernikowa z malinami. Dodatkowo jogurt naturalny i winogrona. 
Na drugi posiłek grillowane polędwiczki z kurczaka, ryż (przyprawiony octem ryżowym i odrobiną cukru), fasolka szparagowa gotowana na parze. Dodatkowo sałatka z brokułem, fetą i płatkami migdałów plus sos czosnkowy (w okrągłym zamykanym pojemniku).
Na obiad kurczak przyprawiony czerwoną czubricą, ryż, brokuły, pomidorki, ogórek gruntowy, kawałki marchewki i dymki. 

4 komentarze:

  1. o rany! ale jesz pyszności! wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak ja bym chciała mieć taką fantazję w gotowaniu ! :) niesamowite !

    OdpowiedzUsuń
  3. wow! Twoje bento jest genialne!
    pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP