poniedziałek, 22 września 2014

Make bento, not war! #55

Make bento, not war! #55



Czy Wam również weekendy mijają podejrzanie za szybko? Na szczęście w tygodniu jest coś co niezwykle lubię, czyli przygotowywanie bento. W mojej kolekcji pojawił się nowy pojemnik, na który polowałam od kilku miesięcy. Troszkę więcej poczytacie o nim już wkrótce, planuję bowiem przygotować dla Was recenzję tego lunchboxu. 

A co tym razem znalazło się w pojemnikach? Przede wszystkim spora ilość warzyw (królują brokuły i fasolka szparagowa). Po długiej przerwie w lunchboxach pojawił się także ryż. Możecie przy okazji podejrzeć moje niezbyt udane próby kształtowania go (od razu rozwieję wątpliwości- to coś niekształtnego w ostatnim pojemniku czwartkowego zestawu to żaba). 

Łapcie garść inspiracji i nie zapomnijcie o tym, by jutro zabrać ze sobą do pracy lub szkoły pojemnik pełen pysznych dań. Make bento, not war!


WTOREK

Na śniadanie placuszki ryżowe z jabłkiem i cynamonem. Jako dodatek do nich jogurt naturalny i konfitura brzoskwiniowa z malinami. Dodatkowo jabłko, pół nektarynki, winogrona oraz borówki. 
Na drugi posiłek sałatka z dwóch rodzajów karbowanej sałaty, z brokułem, fasolką szparagową, kukurydzą, jajkiem na twardo, pomidorami i kurczakiem gotowanym. Dodatkowo dressing z dodatkiem czosnku, tymianku i oregano. 
Na obiad grillowany kurczak w czerwonej czubricy, fasolka szparagowa, brokuł, żółty pomidor z czerwoną cebulką, ryż brązowy z czarnuszką.


ŚRODA

Na śniadanie twaróg z jogurtem naturalnym, czerwoną papryką i szczypiorkiem, doprawiony solą i pieprzem. Dodatkowo chleb razowy ze słonecznikiem i pomidorki koktajlowe. W drugiej przegródce winogrona i jabłko.
Drugi posiłek to biały ryż z posiekaną dymką i odrobiną winegretu, posypany czarnym sezamem, fasolka szparagowa gotowana na parze i polędwiczki z kurczaka w płatkach owsianych.
Obiad to grillowane kawałki kurczaka w przyprawie do gyrosa, posypane sezamem. Dodatkowo ryż, warzywa (brokuły, pomidorki, ogórki konserwowe, kukurydza) i sos czosnkowy.


CZWARTEK

Na śniadanie owsianka sernikowa z malinami. Dodatkowo jogurt naturalny i winogrona. 
Na drugi posiłek grillowane polędwiczki z kurczaka, ryż (przyprawiony octem ryżowym i odrobiną cukru), fasolka szparagowa gotowana na parze. Dodatkowo sałatka z brokułem, fetą i płatkami migdałów plus sos czosnkowy (w okrągłym zamykanym pojemniku).
Na obiad kurczak przyprawiony czerwoną czubricą, ryż, brokuły, pomidorki, ogórek gruntowy, kawałki marchewki i dymki. 

4 komentarze :

  1. o rany! ale jesz pyszności! wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak ja bym chciała mieć taką fantazję w gotowaniu ! :) niesamowite !

    OdpowiedzUsuń
  3. wow! Twoje bento jest genialne!
    pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.