czwartek, 25 września 2014

Kasza pęczak z pieczarkami

Kasza pęczak z pieczarkami

Pęczak z pieczarkami
Kasza pęczak z pieczarkami 

Pęczak z pieczarkami to ostatnio jedno z ulubionych dań Połówka. Danie jest proste i ekspresowe w wykonaniu, Idealne dla miłośników połączenia kaszy i grzybów. Do jego przygotowania użyjcie dobrej jakości sosu sojowo-grzybowego (w ostateczności zwykłego sosu sojowego). Taką kaszę możecie podać jako samodzielne danie lub dodatek do mięsa, np. kotletów wieprzowych. Serdecznie Wam polecam.

Kasza z grzybami

KASZA PĘCZAK Z PIECZARKAMI

Składniki (na 2-3 porcje):
  • 1 cebula, posiekana w kostkę
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 1 szklanka kaszy pęczak
  • 2 szklanki wody lub lekkiego bulionu warzywnego
  • 400 g pieczarek i masło do usmażenia ich
  • 2 łyżeczki listków tymianku
  • 1-2 łyżki sosu sojowo-grzybowego
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 łyżeczka masła
Przygotowanie:

Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę i czosnek, smażymy 3-4 minuty. Dodajemy pęczak, przesmażamy. Wlewamy bulion lub wodę (jeśli używacie wody, dodajcie odrobinę soli), przykrywamy i gotujemy na małym ogniu, aż kasza wchłonie płyn. W razie potrzeby dodajemy na patelnię więcej wody. 

Kiedy pęczak się gotuje, obieramy pieczarki a następnie kroimy w plasterki. Na drugiej patelni rozgrzewamy masło, smażymy pieczarki przez około 5 minut. Pod koniec doprawiamy solą i pieprzem. 

Gdy pęczak jest już miękki, dodajemy do niego pieczarki, sos sojowy, tymianek i 1 łyżeczkę masła. Mieszamy do połączenia. Pęczak nakładamy na talerze. Podajemy jako samodzielne danie lub dodatek do mięs. Dobrze komponuje się z kotletami wieprzowymi. 


Kasza z pieczarkami
Kasza pęczak z pieczarkami 

Czas przygotowania: 20 minut.

16 komentarzy :

  1. Dziękuję za pomysł na obiad :) Zamiast pieczarek będą kurki (póki są ;) ) ale wiem że będzie pysznie, bo wygląda właśnie tak na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwinno, stajesz się mistrzynią dietetycznej kuchni! Wygląda pysznie :) P.s. Niestety nie słyszałam o sosie sojowo-grzybowym, gdzie się go kupuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuziu, zamawiałam kiedyś przez internet. Zapewne w większych marketach kupisz go bez problemu.

      Usuń
    2. ja kupuję Tao Tao, można go kupić w większości supermarketów. Super dodatek do sosów grzybowych lub marynowania mięs.

      Usuń
    3. Dziewczyny, dzięki za odpowiedź :)

      Usuń
  3. to danie z całą pewnością podbiło by moje podniebienie, już sam wygląd tak bardzo mnie kusi! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi pięknie pachnieć: )

    OdpowiedzUsuń
  5. jak za kaszą nie przepadam to mi tutaj zapachniało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetycznie, lekko i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. robiłam podobne danie z dodatkiem kurczaka, marynowanego w sosie sojowo-grzybowym. polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja nienawidziłam kasz (chociaż z grubych jadłam tylko gryczaną ;) dopóki nie zaczęłam oglądać codziennie Twoich zdjęć z pęczakiem w roli głównej. Zaryzykowałam i jest miłość od pierwszego zjedzenia! Wyjadam z garnka zaraz po ugotowaniu ;) Na razie tylko na słodko, ale na pewno wypróbuję Twoich przepisów...jaglana a kysz !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino, widzę, że do jaglanej masz podejście, jak mój Połówek. Jakoś nie do końca po drodze mu z nią. A pęczak jest wspaniały i do tego też zdrowy. Fajnie, że i Ty się z nim polubiłaś.

      Usuń
  9. Zrobiłam i wyszło bardzo smaczne, mąż też zaaprobował dzisiejszy obiad:-) Niestety moja nie wyszła tak apetycznie brązowa, tylko trochę mniej apetycznie szara:P Ale i tak była pyszna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Wam smakowało. Co do koloru, to kwestia użytego sosu. Ten sojowo-grzybowy jest dość ciemny.

      Usuń
  10. Zrobiłam, wyszło bardzo smacznie :) Szczególnie te dwie łyżeczki tymianku nadają bardzo fajny smak!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.