sobota, 30 sierpnia 2014

Trifle z morelami

Trifle z morelami

Deser z morelami
Trifle z morelami

Razem z Karoliną i Edytką przygotowałyśmy wariację na temat popularnego trifle. Obowiązkowo z dodatkiem pomarańczowych owoców, w końcu trwa nadal akcja Karoliny- Morelkowo Brzoskwiniowo. Muszę przyznać, że robienie takich deserów w szklankach czy pucharkach to naprawdę świetna zabawa. Zdecydowałam się na wersję z morelami, które połączyłam z kremem o lekko migdałowym aromacie, konfiturą, biszkoptami namoczonymi w amaretto i chrupiącymi płatkami migdałów. 

Deser z morelami

TRIFLE Z MORELAMI

Składniki (na 3-4 porcje):
  • 200 ml kremówki
  • 250 g mascarpone
  • 1 łyżeczka ekstraktu migdałowego (nie olejku)
  • 2 łyżki cukru pudru (lub więcej do smaku)
  • kilkanaście biszkoptów 
  • poncz: 1/4 szklanki wody, 2 łyżki amaretto
  • kilka łyżek konfitury morelowej z wanilią
  • uprażone migdały
  • kilka moreli
Przygotowanie:

Przygotowujemy krem: kremówkę ubijamy na sztywno. Mascarpone miksujemy z ekstraktem i cukrem pudrem. Dodajemy kremówkę i krótko miksujemy na najmniejszych obrotach do połączenia. 

Przygotowujemy kilka wysokich pucharków. Do wody dodajemy amaretto. Maczamy w ponczu biszkopty i układamy je na dnie szklanek (ja biszkopty połamałam). Następnie wykładamy warstwę kremu, konfitury i ponownie kremu. Wierzch posypujemy płatkami migdałów i ozdabiamy cząstkami świeżych moreli.

Czas przygotowania: 10 minut.

7 komentarzy :

  1. Wyglądają tak smakowicie... zrobiłaś mi smaka na jakiś finezyjny deser! :)

    elenagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Za każdym razem gdy wejdę na Twojego bloga odrazu robię się głodna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak, taki deser dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności ale jaka bomba kaloryczna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda jak deser dla króla i królowej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.