poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Sałatka ziemniaczana z pomidorami (insalata pantesca)

Sałatka ziemniaczana z pomidorami (insalata pantesca)

Włoska sałatka ziemniaczana
Sałatka ziemniaczana z pomidorami 

Po porannej tarcie z pomidorami ciąg dalszy pomidorowych przepisów. Tym razem odrobina włoskich smaków. Insalata pantesca to popularna na Sycylii sałatka na bazie ziemniaków. Potrawa ta cieszy się dużą popularnością na wyspie Pantelleria i to właśnie od niej wzięła swoją nazwę. Oprócz ziemniaków sałatka zawiera pomidory koktajlowe, czerwoną cebulę, oliwki i kapary. Te ostatnie najlepiej by były solone, a jeszcze lepiej, by pochodziły właśnie z wysypy Pantelleria. Niestety w żadnym sklepie w moim mieście nie natrafiłam na kapary w soli, użyłam więc zwykłych małych kaparów. Sałatkę najlepiej przygotować na 1-2 godziny przed jedzeniem i odstawić do lodówki. Jest wówczas jeszcze smaczniejsza. Można ją także wzbogacić (jak zrobiłam to ja) o dodatek tuńczyka z puszki. Dzięki temu nadal będzie bardzo smaczna i dodatkowo bardziej pożywna. Czyli idealna do bento.
Przepis na włoską sałatkę ziemniaczaną dodaję do akcji Mopsika- Warzywa psiankowate 2014.

Sałatka z ziemniaków i pomidorów

SAŁATKA ZIEMNIACZANA Z POMIDORAMI
(WŁOCHY)

Składniki (na 2 duże lub 4 mniejsze porcje):
  • 600 g mniejszych ziemniaków (waga po obraniu)
  • 1  czerwona cebula
  • 2-3 łyżeczki kaparów, posiekanych (jeśli używacie solonych kaparów, należy je opłukać pod wodą)
  • 300 g pomidorków koktajlowych
  • kilkanaście czarnych oliwek
  • 2-3 łyżki octu z czerwonego wina
  • 6 łyżek oliwy
  • sól, pieprz i suszone oregano
  • listki świeżej bazylii
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Cebulę siekamy w piórka, zalewamy octem, odstawiamy na 30 minut. Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie do miękkości (ja najczęściej gotuję je na parze). Odlewamy wodę, ziemniaki pozostawiamy do przestygnięcia a następnie kroimy w plastry. Pomidorki kroimy na pół. Do ziemniaków dodajemy pomidory, posiekane kapary, oliwki, odcedzoną cebulę, polewamy oliwą, doprawiamy solą, pieprzem, suszonym oregano. Do smaku dodajemy niewielką ilość octu z marynowania cebulki. Delikatnie mieszamy. Dekorujemy listkami bazylii. Jest to podstawowa wersja tej sałatki. Ja wzbogaciłam ją o dodatek odsączonego tuńczyka w puszce, dzięki czemu sałatka jest jeszcze bardziej pożywna i w dalszym ciągu smaczna. 

*Przepis pochodzi ze strony Giallo Zafferano

Sałatka z ziemniaków i oliwek przepis

Letnia sałatka ziemniaczana
Sałatka ziemniaczana z pomidorami 

Czas przygotowania: 25 minut.

6 komentarzy :

  1. Przepiękne kolory królują na talerzu.Ciekawy przepis
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna do mojej akcji ;) Twoje zdjęcia są przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda kolorowo i pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda! Czas wakacji się "zatrzymał" w tej miseczce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za ten przepis (sama wiesz, że ostatnio fascynują mnie dania z wysp śródziemnomorskich) :) Ta sałatka to dowód, że Włosi traktują ziemniaki jak każde inne warzywo:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojejku, ale kusisz tymi kolorami! Zwłaszcza żółtymi pomidorkami. Jaka szkoda, że nie mam do takich dostępu. Choć nie narzekam, bo mam co tydzień dostawę przepięknych malinówek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.