wtorek, 5 sierpnia 2014

Razowa coca z chorizo

Razowa coca z chorizo

Coca z chorizo i oliwkami
Razowa coca z chorizo

coca, czyli popularnym hiszpańskim wypieku, pisałam Wam jakiś czas temu. Tym razem przygotowałam ten flatbread w wersji razowej z dodatkiem białej cebuli, oliwek, kolorowych pomidorków i chorizo. Nie wiem, jak Wam, ale mnie bardzo podoba się ostateczny efekt wizualny. Ta hiszpańska "pizza" przypadnie do gustu szczególnie panom (dzień wcześniej piekłam pizzę z dodatkiem samych warzyw. Coca z chorizo smakowała Połówkowi bardziej, oczywiście ze względu na te kilka plasterków chorizo). Może i Wy skusicie się na lekko zdrowszą wersję tego hiszpańskiego wypieku.

Razowa pizza z chorizo

RAZOWA COCA Z CHORIZO

Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej razowej (u mnie typ 2000)
  • 1 szklanka mąki pszennej (najlepiej typ 650)
  • 1 łyżeczka soli
  • 12 g świeżych drożdży
  • pół łyżeczka cukru
  • 3/4 szklanki ciepłej wody
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 duża biała cebula, posiekana w cienkie piórka
  • plasterki chorizo
  • oliwki zielone lub czarne (w całości lub posiekane)
  • pomidorki koktajlowe
  • sól morska, tymianek
Przygotowanie:

Przygotowujemy ciasto: w misce umieszczamy mąkę pszenną i pszenną razową. Dodajemy sól, mieszamy. Drożdże zasypujemy cukrem, mieszamy z kilkoma łyżkami ciepłej wody. Odstawiamy na 15 minut . Do mąki dodajemy zaczyn drożdżowy, pozostałą wodę i oliwę. Wyrabiamy gładkie i elastyczne ciasto, w razie potrzeby podsypując je mąką pszenną. Miskę przykrywamy i odstawiamy na 1-1,5 godziny, aż podwoi swoją objętość.

Ciasto wałkujemy na prostokąt (lekko podsypując mąką) na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (ewentualnie wysypanej mąką, wyłożonej matą silikonową do pieczenia). Na wierzchu układamy posiekaną w piórka cebulę, plasterki chorizo, oliwki, przekrojone na pół pomidorki. Pomidorki oprószamy solą morską i suszonym tymiankiem. Pieczemy przez około 20-25 minut w temp. 200 stopni, aż boki i spód będą przypieczone.

Flatbread z chorizo

Pizza z chorizo przepis
Razowa coca z chorizo

Czas przygotowania: 2 godziny.

9 komentarzy :

  1. Te żółte pomidory są świetne, z takimi jeszcze się nie spotkałam!: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko fajnie wyglądają, ale są też przepyszne. A cena u mnie na ryneczku kusząca - 4 zł za kg :)

      Usuń
  2. myślę, że dla każdego mężczyzny jedzenie zaczyna się gdy pojawia się kiełbasa :) chlebki wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, kolorowa i na pewno bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda zachwycająco, taka kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis, ale rzeczywiście te pomidory w kolorze żółtym przykuwają uwagę. Byłam wczoraj na targu i nikt takich nie miał :-(

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam te danie wczoraj na kolację i było po prostu przepyszne:) Z pewnością powtórzę je niejeden raz:)

    OdpowiedzUsuń
  7. coca na dobre weszła do naszego domu, sprawdza się jako posilek na plażę, jako posiłek do pracy. Lekka, chrupiąca, sycąca, ale nie zapychająca, jeszcze nie jeden raz pojawi sie u nas :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.